Husaberg köp gick åt /#?)(%=(/#%"#=¤(/&

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
Men dra åt öge!
Det va en av dom jävligaste historier jag hört :huvet Ett sånt där företag kan inte leva länge om man behandlar sina kunder på ett sådant sätt... Svartlista [ON]
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
kiko skrev:
Den där husan låter misskött som fasen och jag skulle aldrig köpt den heller i det skicket såvida den inte var duktigt billig.
Däremot håller jag ej med folket som säger att Husa är ren skit å rekommenderar CRF etc. Finns massor sådana som gått sönder med vid motardkörning etc. det samma gäller alla rejshojar för det e där nyckeln till det hela finns ... Husa mfl. är rejshojar och kräver en hel del å äga i form av service och omtanke, de går ej å behandla som en XT600 för då blir det inget kul ... om man å andra sidan är villig å ta hand om skräpet är de bland det roligaste man kan ha på 2 hjul :)

Sedan låter säljaren onekligen väldigt misslyckad ...

:va Så CRF 450, YZF 450, KTM 525 är inte de rejshojar?

XT 600 behöver vi inte ens ta upp här, den är ju inte inom samma kattegori hoj.

Klart som fan att rejshojar går sönder om man inte sköter dem, de gör för övrigt alla hojar förr eller senare.
En Husaberg kräver betydligt mer skötsel, utan att vara varken bättre, starkare,
lättare eller snabbare.
Men generellt sett så måste väl även du hålla med om att kvaliteten är mycket sämre, på Husaberg än på japshojarna och KTM.

Du har ju MINST lika roligt på en Honda och betydligt oftare. Åker man Husaberg för man tillbringa betydligt mer tid i verkstaden.
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Det var inte den där hojen som sitter uppsatt på en stolpe som du kollade på då? Den ser lite dassig ut. :D
Undra vad de tror de vinner på att bete sig så där. :va

Förresten, är det inte han som var med i Expedition Robinson som äger det där stället? :confused:
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det måste vara den där killen som köpte in sig i programmet va? Måste vara han. En kompis åkte ner till Stockjolm från Luleå (för 10 år sen när man kunde tjäna pengar på att köpa billigt här och sälja dyrt i Luleå). Han blev försäkrad om att det var toppskick på en Golf. När han flugit till Sthlm så var trösklarna *rollade* och det var rena skrotet. Var lite svartmuskiga snubbar så han fick bita sig i läppen och ringa och skälla ut honom efteråt (vågade inte göra det på plats). En tor Sthlm-Luleå i sjön + tiden som gick åt.

Tjet skrev:
Förresten, är det inte han som var med i Expedition Robinson som äger det där stället? :confused:
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Jag tycker du ska ringa till Martin Lind på Keva motor i hässleholm.
Han är väldigt bra att ha och göra med.
Kanske svår att få tag på just nu men prova slutet av nästa vecka. Han är och kör vm i tjeckien i helgen :)

//Mheel
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Var säger jag att de ej är rejshojar? Jag ger ett exempel på en annan rejshoj (CRF) som oxå har sin del av strul, jag kan ge fler exempel angående andra märken om du vill. Det finns hela forum på nätet fulla med trådar om problem på precis varenda märke som levererar sk rejshojar.

Mer skötsel? Jag skulle snarare vilja påstå att det är oftare men snabbare på Husan jämfört med tex CRF. Sen skiljer intervallerna på olika delar och olika hojar en hel del.

Nej, jag kan inte hålla med om att kvaliteten är mycket sämre på de Europeiska märkena än de Japanska, vissa saker e bättre här å andra där.
Det finns ingen cykel som är överlägsen den andra ... alla har sina bra sidor och dåliga sidor ... sen handlar mycket om tycke å smak vad man prioriterar å vad man tycker är oki som underhåll etc.
Självklart finns det oxå dåliga grejer med Husaberg men den är på inget sätt en skithoj som en del "förståsigpåare" vill påskina.

Det största problemet med Husa är att de blivit populära med ett rykte som "värsta hojen" bland folk som ej insett vad det innebär å åga en dylik hoj oavsett märke ... serva, serva, vårda och köra hårt. Det gäller iåförsig alla rejsmotarder men gissningsvis extra mycket för Husan då de körs fler sådana på gatan än rejshojar av de andra märkena (en gissning).

Personligen var jag inte alls så impad av Hondorna när jag provat dessa (CRF450 och XR650) men det handlar inte om att de var dåliga utan på min egen smak.
Husan passade mig mycket bättre och jag hade mycket roligare på den när jag provade runt å jämförde ... så jag köpte en sådan.
Vertematin är ännu roligare men den e visst skitkass den med ... fan jag har blivit blåst igen ;)

Har du själv ägt å kört Husa?

Obs, ovan använder jag Husa och CRF som exempel men det innebär ej att det inte finns andra rejshojar ... oki ;)

Nu känns det som att den här tråden börjar bli lite väl off-topic från ursprunget dock som väl handlade om en handlare som ej var speciellt inriktat på nöjda kunder.
Kan glatt rekommendera Olle Olsson Racing/MC Sport om du vill handla Husa eller KTM m.m. för den delen.

Färnbo skrev:
:va Så CRF 450, YZF 450, KTM 525 är inte de rejshojar?

XT 600 behöver vi inte ens ta upp här, den är ju inte inom samma kattegori hoj.

Klart som fan att rejshojar går sönder om man inte sköter dem, de gör för övrigt alla hojar förr eller senare.
En Husaberg kräver betydligt mer skötsel, utan att vara varken bättre, starkare,
lättare eller snabbare.
Men generellt sett så måste väl även du hålla med om att kvaliteten är mycket sämre, på Husaberg än på japshojarna och KTM.

Du har ju MINST lika roligt på en Honda och betydligt oftare. Åker man Husaberg för man tillbringa betydligt mer tid i verkstaden.
 
Last edited:

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Är det :tomten till höger?
micke_pris_husaberg.jpg
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
ZXRMANNEN skrev:
Du menar den som är överdrivet servad och i toppskick?? :D

Eeehh nä du den är väl lite väl slö :gnissla

Ja vilken idiot!




Något fel på min motorcyckel, niklas? vill du ta en kik i serviceboken?


effekten är då inte sämre än någon annan TTR iaf.. tvärtom.


/Henrik
 

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Mölndal (Halmstad sommartid)
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Helt sjuk historia! Hur F-N kan man va så korkad och dryg som försäljare? Jag kommer definitivt inte handla av den firman!
Om du fortfarande är sugen på en Husa kan jag rekomendera RacingShop i Halmstad! Mycket bra att ha och göra med.

Sen är det alltid lika intressant att se hur det klankas ner på Husaberg...
Undrar just hur många av dem som tycker att Husa är skit som faktiskt har ägt en. Brukar mest vara "jag hörde av en, som kände en, som hade hört..."

Kanske är läge för mig att sälja min Husa, den är ju bara skit. Det sa ju faktiskt några snubbar på internet :3freak
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
kiko skrev:
Var säger jag att de ej är rejshojar? Jag ger ett exempel på en annan rejshoj (CRF) som oxå har sin del av strul, jag kan ge fler exempel angående andra märken om du vill. Det finns hela forum på nätet fulla med trådar om problem på precis varenda märke som levererar sk rejshojar.

Mer skötsel? Jag skulle snarare vilja påstå att det är oftare men snabbare på Husan jämfört med tex CRF. Sen skiljer intervallerna på olika delar och olika hojar en hel del.

Nej, jag kan inte hålla med om att kvaliteten är mycket sämre på de Europeiska märkena än de Japanska, vissa saker e bättre här å andra där.
Det finns ingen cykel som är överlägsen den andra ... alla har sina bra sidor och dåliga sidor ... sen handlar mycket om tycke å smak vad man prioriterar å vad man tycker är oki som underhåll etc.
Självklart finns det oxå dåliga grejer med Husaberg men den är på inget sätt en skithoj som en del "förståsigpåare" vill påskina.

Det största problemet med Husa är att de blivit populära med ett rykte som "värsta hojen" bland folk som ej insett vad det innebär å åga en dylik hoj oavsett märke ... serva, serva, vårda och köra hårt. Det gäller iåförsig alla rejsmotarder men gissningsvis extra mycket för Husan då de körs fler sådana på gatan än rejshojar av de andra märkena (en gissning).

Personligen var jag inte alls så impad av Hondorna när jag provat dessa (CRF450 och XR650) men det handlar inte om att de var dåliga utan på min egen smak.
Husan passade mig mycket bättre och jag hade mycket roligare på den när jag provade runt å jämförde ... så jag köpte en sådan.
Vertematin är ännu roligare men den e visst skitkass den med ... fan jag har blivit blåst igen ;)

Har du själv ägt å kört Husa?

Obs, ovan använder jag Husa och CRF som exempel men det innebär ej att det inte finns andra rejshojar ... oki ;)

Nu känns det som att den här tråden börjar bli lite väl off-topic från ursprunget dock som väl handlade om en handlare som ej var speciellt inriktat på nöjda kunder.
Kan glatt rekommendera Olle Olsson Racing/MC Sport om du vill handla Husa eller KTM m.m. för den delen.

Ok..... Crf 450 och XR 650 samma typ av hoj eh......

Nej har aldrig kommit ens tanken att köpa en Husa däremot så är jag kraftigt röd i ögonen. Jag kan säga att min erfarenhet av SM är ganska begränsad men jag har åkt en del cross, och kan inte första om och hur kvaliteten på husan skulle förbättras på deras SM i förhållande till deras crosshojar??

Nån anledning finns det väl ända att crossbanorna domineras av tre märken Honda, Yamaha och KTM?

Är du nöjd med Verten ?
Har den fungerat bra?
Varför köpte den om den är skitkass?


Jag provkörde en SM 600 Racing förra våren det var visst 72 hk på bakhjulet, jag saknade iaf inte effekt och chassit kändes underbart Verte är väl det enda märket som har olika chassin för SM och cross/enduro?, jag fick habegär men av olika orsaker blev det ingen affär. Provad deras crosshoj oxå men den kändes inte så smidig som jag vill, och motorn gränsade faktiskt tillförmycket effekt i en crosshoj. Jag åkte själv Crf 450 då.

vi e ju helt off topic nu så vi får väl fortsätta diskusionen över ett flak bärs :D

Tror dock att alla i den härtråden är överens om att den handlaren inte ska sälja nåt över huvudtaget..
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Färnbo skrev:
Det finns ju en orsak till att du knappt ser någon Husaberg om du åker på en crosstävling.

Själv är ja ganska rödögd så jag skulle rekomendera en Honda 450 med SM kit.

Leta efter en 480 kittad 03 eller 04 inte riktigt lika mycket botten som en Husa (fast tillräckligt) men mycket lääängre register och likvärdig toppefektsmässigt + driftsäkerheten
Tex att dom är så brutala att ingen halvduktig förare klarar av dom? :p

Förövrigt är inte en CRF nå bättre i driftsäkerhet. Speciellt inte en 480.

Nu är det så att jag ägt både CRF å Husa.

*Edit, sen är det en del saker som e gjort tokigt på hondan, tex att ta av sadeln... Å andra saker som e tokigt på husan, att justera ventilerna tex... Jag väljer hondan för att den passar mig så jävla bra. Men det känner man nog först när man kör dom.
 
Last edited:

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Oki, lite mer off-topic ;)

Nej, CRF 450 och XR 650 e ej samma typ av hoj ... men de e 2 olika honda modeller som brukar framhållas som överlägsna Husa på olika sätt.
Jag ville bara säga att jag inte kom överens lika bra med dem som Husan ... men inte pga att de va skit på något sätt.

Jag har dålig koll på cross å andra sidan så jag kan inte säga exakt hur det ser ut där men de vänner jag har som kör cross har gått över från CRF till 525 för att de anser att KTM'n är överlägsen ... men som sagt det är deras åsikt.
KTM har ju haft samma strul med shims som Husa så de e ju inte felfria de heller ... osv.

Sen är säkerligen de olika märkena olika bra till olika typer av körning beroende på fler saker än kvalite -> chassie, motorkaraktär, effekt, ergonomi, bromsar, backning från ÅF osv. det skiljer ju trots allt en del mellan Enduro/Cross/Motard modellerna hos de olika märkena trots ett hyffsat gemensamt ursprung.
En annan sak är troligen oxå hur stora märkena ifråga är, du ser säkerligen väldigt få TM, Verte, VOR, WRM osv med ... beror de med på kvalitén eller att de e mindre märken ... jag bara gissar här.

Japp, hittils e jag skitnöjd med Verten men jag har lite för få timmar på den för å kunna säga hur väl den håller ihop.
Jag köpte inte Verten för att den e skitkass men det finns folk som anser att den e det ... nu lyssnade jag inte på dem utan köpte den ändå.

De har 3 chassien tom, 1 för cross, 1 för enduro/mesmotard och 1 för rejsmotard enligt importören. Dock vet jag inte exakt vad som skiljer Enduron och Crossen, rejsmotarden har iaf en "längre" ram vid styrhuvudet.

Som sagt ... väldigt off-topic då rå ... vi får ta de där ölen nån dag istället :)

Färnbo skrev:
Ok..... Crf 450 och XR 650 samma typ av hoj eh......

Nej har aldrig kommit ens tanken att köpa en Husa däremot så är jag kraftigt röd i ögonen. Jag kan säga att min erfarenhet av SM är ganska begränsad men jag har åkt en del cross, och kan inte första om och hur kvaliteten på husan skulle förbättras på deras SM i förhållande till deras crosshojar??

Nån anledning finns det väl ända att crossbanorna domineras av tre märken Honda, Yamaha och KTM?

Är du nöjd med Verten ?
Har den fungerat bra?
Varför köpte den om den är skitkass?


Jag provkörde en SM 600 Racing förra våren det var visst 72 hk på bakhjulet, jag saknade iaf inte effekt och chassit kändes underbart Verte är väl det enda märket som har olika chassin för SM och cross/enduro?, jag fick habegär men av olika orsaker blev det ingen affär. Provad deras crosshoj oxå men den kändes inte så smidig som jag vill, och motorn gränsade faktiskt tillförmycket effekt i en crosshoj. Jag åkte själv Crf 450 då.

vi e ju helt off topic nu så vi får väl fortsätta diskusionen över ett flak bärs :D

Tror dock att alla i den härtråden är överens om att den handlaren inte ska sälja nåt över huvudtaget..
 
Last edited:

Melin

Gasar till det rasar!!!!
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Järvsö
Hoj
HONDA CRF 450 -04
Vilka jävla idioter...

SKRIV UT NAMN PÅ FÖRETAGET OCH VAR DOM HÅLLER TILL!!!!

jag håller på och bråkar med ett företag som vägrar skicka tebax pengar för grejjor som jag skickade tillbaka för snart 2 månader sen.
det är saker för 17700:- :mad:

ska skriva ner hela historien här bara det är klart!!
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Sweet Angel skrev:
Något fel på min motorcyckel, niklas? vill du ta en kik i serviceboken?


effekten är då inte sämre än någon annan TTR iaf.. tvärtom.


/Henrik

Du vet att jag tycker din hoj är fin Henrik!. Jag bara skrev så för att vara tuff ju.

Har du lust att komma hem till mig imorgon?. Jag o KTM-Fjanten ska laga lite mat o sedan blir det nog en öl eller två. :fyllisar :tuttar :rock L-Nelson.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Sånt tjafs, Husaberg har bättrat sig på senare år, förr var det rena katastrofen. 50 mil så var saker som på standardhojar räknas hålla hela livslängden slut osv.

Köp inte och kör som brukshoj, det finns annat för sådant.
KTM 525 och crf 450 är definitivt hojar i raceklass med sama typ av servicekrav.
XR650 är som en KTM 625 eller liknade dvs en bättre lämpad hoj för gatåkning om man inte vill eller har lust att göra nåt extra med hojen.
Jag är själv en sån som vil köra inte skruva så jag håller mig ifrån racemaskinerna.
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Jag skulle ringt upp han du snackat med första gången å sagt va fan han den dära killen sa te dig å sen bett honom lite snällt "SPARKA HONOM" ... :tummenupp
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Sweet Angel skrev:
Något fel på min motorcyckel, niklas? vill du ta en kik i serviceboken?


effekten är då inte sämre än någon annan TTR iaf.. tvärtom.


/Henrik

Halloj Braun!!!!

E du sugen så kan du komma upp en runda på lördag. Hela Rackabajk e samlade o ska köra en liten buskortege vid 12-tiden. Efter de så blir de en runda me fart e de tänkt........

// Tobbe

PS. Ta TTR:en så vi kan busa lite om du kommer!!!!!
 

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Ort
fba
Hoj
r6 2002
Färnbo skrev:
Regel # 1 köp Aldrig en Husa !

Husaberg går otroligt bra har bra chassi fjädring mm, men kvalitetsmässigt sett är de far away från japsarna och även KTM.

Det finns ju en orsak till att du knappt ser någon Husaberg om du åker på en crosstävling.

Själv är ja ganska rödögd så jag skulle rekomendera en Honda 450 med SM kit.

Leta efter en 480 kittad 03 eller 04 inte riktigt lika mycket botten som en Husa (fast tillräckligt) men mycket lääängre register och likvärdig toppefektsmässigt + driftsäkerheten


måste kritisera lite. dom flesta delarna på en husa komer just från KTM, inte motorn dock vilket är tur det. husaberg lämpar sig för bana och inte gata, dock använder jag min till racing på gata, ville ha en sådan pga att det är en husaberg, rått stark och fullt tryck igenom hela registret. sen så är det juh med som alla hojar att man måste serva dom om dom ska fungera korrekt och det som dom flesta hakar upp sig på är det där med servicen på dom...köper du en hoj avsedd för bana tex en sporthoj så kan jag garantera att det är olje byten och motor inställningar som gäller ganska ofta, samma lika på husor,
jag tycker att det är värt att offra en 30min på 10h för att byta olja å ställa ventiler, verkar som det är mekrädda som kritiserar dom. det där med cross tävlingar stämmer ganska bra, inte så insatt där men det kan juh ha med att göra att dom är väl lite mer inriktad mot enduro sidan än cross med sin 4takt...å lite tyngre modell än andra. honda motarden tycker jag däremot verkar vara en suverän hoj, ser så liten å smidig ut.-
 

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Ort
fba
Hoj
r6 2002
visst ja! tråden var juh om försäljaren som var en skit bög.
det var han verkligen. galen blir man av sånt där, ring chefen hans.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
pila skrev:
visst ja! tråden var juh om försäljaren som var en skit bög.
det var han verkligen. galen blir man av sånt där, ring chefen hans.

Problemet var väl att det är just HAN som är chefen :näsblod
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top