kiko skrev:Den där husan låter misskött som fasen och jag skulle aldrig köpt den heller i det skicket såvida den inte var duktigt billig.
Däremot håller jag ej med folket som säger att Husa är ren skit å rekommenderar CRF etc. Finns massor sådana som gått sönder med vid motardkörning etc. det samma gäller alla rejshojar för det e där nyckeln till det hela finns ... Husa mfl. är rejshojar och kräver en hel del å äga i form av service och omtanke, de går ej å behandla som en XT600 för då blir det inget kul ... om man å andra sidan är villig å ta hand om skräpet är de bland det roligaste man kan ha på 2 hjul
Sedan låter säljaren onekligen väldigt misslyckad ...
Tjet skrev:Förresten, är det inte han som var med i Expedition Robinson som äger det där stället?
Färnbo skrev:Så CRF 450, YZF 450, KTM 525 är inte de rejshojar?
XT 600 behöver vi inte ens ta upp här, den är ju inte inom samma kattegori hoj.
Klart som fan att rejshojar går sönder om man inte sköter dem, de gör för övrigt alla hojar förr eller senare.
En Husaberg kräver betydligt mer skötsel, utan att vara varken bättre, starkare,
lättare eller snabbare.
Men generellt sett så måste väl även du hålla med om att kvaliteten är mycket sämre, på Husaberg än på japshojarna och KTM.
Du har ju MINST lika roligt på en Honda och betydligt oftare. Åker man Husaberg för man tillbringa betydligt mer tid i verkstaden.
ZXRMANNEN skrev:Du menar den som är överdrivet servad och i toppskick??
Eeehh nä du den är väl lite väl slö
Ja vilken idiot!
kiko skrev:Var säger jag att de ej är rejshojar? Jag ger ett exempel på en annan rejshoj (CRF) som oxå har sin del av strul, jag kan ge fler exempel angående andra märken om du vill. Det finns hela forum på nätet fulla med trådar om problem på precis varenda märke som levererar sk rejshojar.
Mer skötsel? Jag skulle snarare vilja påstå att det är oftare men snabbare på Husan jämfört med tex CRF. Sen skiljer intervallerna på olika delar och olika hojar en hel del.
Nej, jag kan inte hålla med om att kvaliteten är mycket sämre på de Europeiska märkena än de Japanska, vissa saker e bättre här å andra där.
Det finns ingen cykel som är överlägsen den andra ... alla har sina bra sidor och dåliga sidor ... sen handlar mycket om tycke å smak vad man prioriterar å vad man tycker är oki som underhåll etc.
Självklart finns det oxå dåliga grejer med Husaberg men den är på inget sätt en skithoj som en del "förståsigpåare" vill påskina.
Det största problemet med Husa är att de blivit populära med ett rykte som "värsta hojen" bland folk som ej insett vad det innebär å åga en dylik hoj oavsett märke ... serva, serva, vårda och köra hårt. Det gäller iåförsig alla rejsmotarder men gissningsvis extra mycket för Husan då de körs fler sådana på gatan än rejshojar av de andra märkena (en gissning).
Personligen var jag inte alls så impad av Hondorna när jag provat dessa (CRF450 och XR650) men det handlar inte om att de var dåliga utan på min egen smak.
Husan passade mig mycket bättre och jag hade mycket roligare på den när jag provade runt å jämförde ... så jag köpte en sådan.
Vertematin är ännu roligare men den e visst skitkass den med ... fan jag har blivit blåst igen
Har du själv ägt å kört Husa?
Obs, ovan använder jag Husa och CRF som exempel men det innebär ej att det inte finns andra rejshojar ... oki
Nu känns det som att den här tråden börjar bli lite väl off-topic från ursprunget dock som väl handlade om en handlare som ej var speciellt inriktat på nöjda kunder.
Kan glatt rekommendera Olle Olsson Racing/MC Sport om du vill handla Husa eller KTM m.m. för den delen.
Tex att dom är så brutala att ingen halvduktig förare klarar av dom?Färnbo skrev:Det finns ju en orsak till att du knappt ser någon Husaberg om du åker på en crosstävling.
Själv är ja ganska rödögd så jag skulle rekomendera en Honda 450 med SM kit.
Leta efter en 480 kittad 03 eller 04 inte riktigt lika mycket botten som en Husa (fast tillräckligt) men mycket lääängre register och likvärdig toppefektsmässigt + driftsäkerheten
Färnbo skrev:Ok..... Crf 450 och XR 650 samma typ av hoj eh......
Nej har aldrig kommit ens tanken att köpa en Husa däremot så är jag kraftigt röd i ögonen. Jag kan säga att min erfarenhet av SM är ganska begränsad men jag har åkt en del cross, och kan inte första om och hur kvaliteten på husan skulle förbättras på deras SM i förhållande till deras crosshojar??
Nån anledning finns det väl ända att crossbanorna domineras av tre märken Honda, Yamaha och KTM?
Är du nöjd med Verten ?
Har den fungerat bra?
Varför köpte den om den är skitkass?
Jag provkörde en SM 600 Racing förra våren det var visst 72 hk på bakhjulet, jag saknade iaf inte effekt och chassit kändes underbart Verte är väl det enda märket som har olika chassin för SM och cross/enduro?, jag fick habegär men av olika orsaker blev det ingen affär. Provad deras crosshoj oxå men den kändes inte så smidig som jag vill, och motorn gränsade faktiskt tillförmycket effekt i en crosshoj. Jag åkte själv Crf 450 då.
vi e ju helt off topic nu så vi får väl fortsätta diskusionen över ett flak bärs
Tror dock att alla i den härtråden är överens om att den handlaren inte ska sälja nåt över huvudtaget..
Sweet Angel skrev:Något fel på min motorcyckel, niklas? vill du ta en kik i serviceboken?
effekten är då inte sämre än någon annan TTR iaf.. tvärtom.
/Henrik
Sweet Angel skrev:Något fel på min motorcyckel, niklas? vill du ta en kik i serviceboken?
effekten är då inte sämre än någon annan TTR iaf.. tvärtom.
/Henrik
Färnbo skrev:Regel # 1 köp Aldrig en Husa !
Husaberg går otroligt bra har bra chassi fjädring mm, men kvalitetsmässigt sett är de far away från japsarna och även KTM.
Det finns ju en orsak till att du knappt ser någon Husaberg om du åker på en crosstävling.
Själv är ja ganska rödögd så jag skulle rekomendera en Honda 450 med SM kit.
Leta efter en 480 kittad 03 eller 04 inte riktigt lika mycket botten som en Husa (fast tillräckligt) men mycket lääängre register och likvärdig toppefektsmässigt + driftsäkerheten
pila skrev:visst ja! tråden var juh om försäljaren som var en skit bög.
det var han verkligen. galen blir man av sånt där, ring chefen hans.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |