Husaberg köp gick åt /#?)(%=(/#%"#=¤(/&

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Den där husan låter misskött som fasen och jag skulle aldrig köpt den heller i det skicket såvida den inte var duktigt billig.
Däremot håller jag ej med folket som säger att Husa är ren skit å rekommenderar CRF etc. Finns massor sådana som gått sönder med vid motardkörning etc. det samma gäller alla rejshojar för det e där nyckeln till det hela finns ... Husa mfl. är rejshojar och kräver en hel del å äga i form av service och omtanke, de går ej å behandla som en XT600 för då blir det inget kul ... om man å andra sidan är villig å ta hand om skräpet är de bland det roligaste man kan ha på 2 hjul :)

Sedan låter säljaren onekligen väldigt misslyckad ...
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Ringde till företaget X nu för att fråga säljare X hur han i hela )(/&Q#%?)(Q#/% kan beskriva hojen som i toppskick, då fick jag jag prata med den otrevliga säljare jag träffat när jag var o kollade på den!. Jag sa att jag inte var intresserad av hojen och att han borde tänka på sitt sätt gentimot sina kunder. Då säger :tomten ATT VILKEN TUR FÖR OSS ATT DU INTE VILL HA DEN!!!! :4skrika ... :huvet :mad: :kocko För att sedan säga jag hoppas att du hittar en annan då med en underton!. Sedan påpekar han återigen att han är han och då är man allt lite krass o så!.. Jaså vad trevligt sa jag!.

Inte för o skryta men jag sålde 3st hojar igår sa han. Hmm vilka nötter vad det då tänkte jag :rofl

Berättade att jag hade pratat med säljare X innan jag åkte o fick förklarat för mig att hojen var i toppskick men när jag kommer upp så är det allt utom det!. Då säger han att då måste säljare X missat att berättade dessa saker då eller inte sett att det läkte olja osv!. Hmm hur fan missar man 0,5liter olja som sitter fastkletat på motorn????...

Aja nu är väl saken ur världen men en sak är säker jag kommer ALDRIG att köpa en hoj av dom!!!!... Detta är ju också ngt som kan få mig att inte vilja köpa Husa över huvudtaget faktiskt!!!..

Nu blev jag återigen sur o förbannad på tomten! :huvet
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
ZXRMANNEN skrev:
Ringde till företaget X nu för att fråga säljare X hur han i hela )(/&Q#%?)(Q#/% kan beskriva hojen som i toppskick, då fick jag jag prata med den otrevliga säljare jag träffat när jag var o kollade på den!. Jag sa att jag inte var intresserad av hojen och att han borde tänka på sitt sätt gentimot sina kunder. Då säger :tomten ATT VILKEN TUR FÖR OSS ATT DU INTE VILL HA DEN!!!! :4skrika ... :huvet :mad: :kocko För att sedan säga jag hoppas att du hittar en annan då med en underton!. Sedan påpekar han återigen att han är han och då är man allt lite krass o så!.. Jaså vad trevligt sa jag!.

Inte för o skryta men jag sålde 3st hojar igår sa han. Hmm vilka nötter vad det då tänkte jag :rofl

Berättade att jag hade pratat med säljare X innan jag åkte o fick förklarat för mig att hojen var i toppskick men när jag kommer upp så är det allt utom det!. Då säger han att då måste säljare X missat att berättade dessa saker då eller inte sett att det läkte olja osv!. Hmm hur fan missar man 0,5liter olja som sitter fastkletat på motorn????...

Aja nu är väl saken ur världen men en sak är säker jag kommer ALDRIG att köpa en hoj av dom!!!!... Detta är ju också ngt som kan få mig att inte vilja köpa Husa över huvudtaget faktiskt!!!..

Nu blev jag återigen sur o förbannad på tomten! :huvet


Men va fan?! Jag kan bli så jeffla förbannad på sånna dryga :tomten :ar!

Om du bor i Karlshamn i Blekinge/Skåne-gränsen så vill jag gärna veta vilket företag det är. Så man vet om man skulle bli intresserad av ngn av deras hojar.

PM:a om du bor i Karlshamn vid Bromölla nära Kristianstad. Tack på förhand.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Att husaberg är skit är inte riktigt sant, de är racing only för det mesta, dvs 1 liter olja i motorn och allt så lättat som det bara går i delarna, hur bra tror ni sånt funkar om man bruksåker på hojen?

Det är uppenbart tat firmar är lurendrejeriare som hoppades att du skulle vara helt hagalen och köpa hojen utan att begripa något.
Undvik kontakt med dessa i all framtid och sprid ryktet till all du känner som gillar hojar.
 
Last edited:

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Sweden
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
Tycker personligen synd om dig!!
Företaget borde typ skära ned på samtliga i personalen och tag in ett par mer kunniga och schysstare säljare i huvudtaget.
En säljare skall ge korrekt info om prylen, och vara på hugget, och inte bara stå där o snacka massa skit, även skälla på en! :6surkart

Köp varken KTM eller husa nästa gång!

KTM
Kuta Tanka Mecka,
Krascha Till Månen,
Köp Tio Moppar,
Katten Tar Mjölken!!!! :D


Bättre lycka nästa gång!
Då du hellre köper en Suzuki, yamaha eller honda ;)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
kiko skrev:
Däremot håller jag ej med folket som säger att Husa är ren skit å rekommenderar CRF etc. Finns massor sådana som gått sönder med vid motardkörning etc. det samma gäller alla rejshojar för det e där nyckeln till det hela finns ... Husa mfl. är rejshojar och kräver en hel del å äga i form av service och omtanke, de går ej å behandla som en XT600 för då blir det inget kul ... om man å andra sidan är villig å ta hand om skräpet är de bland det roligaste man kan ha på 2 hjul :)

Kan bara instämma. Visst har det varit en del strul med husor, framför allt -01-02 hade ju en del problem. Från -03 & framåt har det inte varit några problem vad jag hört som kan anses onaturligt för en race-maskin.
Vissa -04:eek:r va det ju problem från fabrik med att veven va för tajt schimsad så lagerna skar & en del levererades med fel cdi-box. Detta ordnades på garanti. Detta va väl första året hojarna byggdes i Österike dessutom & en del KTM maskiner hade exakt samma problem med skurna lager.

CFR är ju inte heller skottsäker. Bl.a. tändsystemet på HM-modellen ska ju vara under all kritik & en å annan har skjutit veven genom motorblocken.

CRF & Husa är båda i mina ögon fina racehojar. Tänkte man ha dom som rena gathojar får man ju räkna med att dom ska servas & renoveras med lite andra intervaller än mer gatanpassade modeller.
 

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
MrMunsons actionplan:
1) Skicka länk til denna tråd till handlaren i fråga. Bifoga gärna totalt antal medlemmar på denna sajt. Internet är en våldsamt kraftig handlingsmotivator/murbräcka använd på rätt sätt. Underskatta aldrig det. Denna webplats torde vara en väldigt inflytelserik källa för argumentation om handlaren har något som helst intresse i att fortsätta sin verksamhet.
2) Köp aldrig MC av dessa typer men det antar jag att du redan tagit beslut på av allt att dömma.


Lessons learned:
1) När du för tvister/diskussioner med handlare eller producenter av tjänster: se alltid till att föra alla samtal i skrift. E-post håller fint. Det ger dig möjligheten och rätten att tillbakacitera och dokumentera allt som sägs. Har du lite tur (som i mitt fall med gymmet (se tidigare inlägg)) så blir någon underhuggare på kundservice förbannad och börjar bete sig elakt/oproffesionellt mot dig. Det kan du alltid använda till din fördel när ärendet når högre upp i matkedjan. Sweet va?!?!
2) Läs sista citatet i min signatur. Visa ord i min mening. :yoparty

PS. Förstår inte hur du lyckats hålla dig ifrån att namna både hadlaren och säljaren i dina inlägg. :gnissla
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Har för mig att webmastern inte vill att företag ska nämnas när det handlar om negativa inlägg.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tycker du reagerar som vilken normalt funtad människa som helst skulle göra när man möts av sån jävla arrogans... :kocko :censored :kulspruta har du verkligen varit med om det här??? :va Tycker det låter som rena parodin...

Min (bittra) erfarenhet, dels som kund privat och dels i jobbet som leverantör till ett antal större återförsäljare, är att säljkåren inom fordonsbranschen generellt sett håller rätt låg nivå. Kraven för att kränga bil eller mc är inte särskilt höga, mållönerna är skit och möjligheterna till fortbildning/karriärutveckling är i stort sett obefintliga. Folk roterar mellan de olika märkena och inflödet av nya ideer från andra branscher är mkt begränsat. Det skapar en viss kultur, ett visst förhållningssätt som verkar vara väldigt svårt att komma tillrätta med. Alla branschar har förvisso sina olater men just fordon verkar vara ett ställe där det har hänt jävligt lite.

Det försvarar inte på något sätt beteendet hos det psycho du sprang på men jag blir numera inte särskilt förvånad när jag springer på säljare som minst av allt verkar vara intresserade av att sälja något. :va :va Och då slipper dom, jag lovar...

Ett brev till den där säljarens chef vore nog inte fel. Men vänta dig inte att något händer. Ta det som terapi mer eftersom jag antar att du inte han trycka upp Husan i arslet på den där liraren? Fast med så mycket olja skulle den nog ha glidit in FÖR lätt.... :hihi
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Hahaha fan det värsta jag hört. Vilket jävla miffo. Du reagerar på tok för lugnt, hade nog fått hjärtsvikt om jag var i din sits.
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
MrMunson skrev:
MrMunsons actionplan:
1) Skicka länk til denna tråd till handlaren i fråga. Bifoga gärna totalt antal medlemmar på denna sajt. Internet är en våldsamt kraftig handlingsmotivator/murbräcka använd på rätt sätt. Underskatta aldrig det. Denna webplats torde vara en väldigt inflytelserik källa för argumentation om handlaren har något som helst intresse i att fortsätta sin verksamhet.
2) Köp aldrig MC av dessa typer men det antar jag att du redan tagit beslut på av allt att dömma.


Lessons learned:
1) När du för tvister/diskussioner med handlare eller producenter av tjänster: se alltid till att föra alla samtal i skrift. E-post håller fint. Det ger dig möjligheten och rätten att tillbakacitera och dokumentera allt som sägs. Har du lite tur (som i mitt fall med gymmet (se tidigare inlägg)) så blir någon underhuggare på kundservice förbannad och börjar bete sig elakt/oproffesionellt mot dig. Det kan du alltid använda till din fördel när ärendet når högre upp i matkedjan. Sweet va?!?!
2) Läs sista citatet i min signatur. Visa ord i min mening. :yoparty

PS. Förstår inte hur du lyckats hålla dig ifrån att namna både hadlaren och säljaren i dina inlägg. :gnissla

Förstår vad du menar!. Men jag resonerar som så att killen/Företaget lär ju bränna sina broar och till slut komma till insikt att man inte kan bedriva ett företag på det sättet!. Skulle jag bemöta mina kunder på det sättet så hade jag fått sparken direkt så mkt vet jag!.. Men dom kanske resonerar som så att dom är störst bäst o vakrast o då kan man bete sig som man vill!..

Jag tror säkert att det finns många som är nöjda med företaget men då kanske det gäller nyköp!?. Eller så mötte jag killen när han hade en dålig dag?. hmm han fick ju chansen idag igen men har klarade ju inte att vara trevlig då heller!. Jag som köpare måste ju ha rätt att påpeka fel osv utan att han blir sur, den rätten kan man ju aldrig ta ifrån ngn!!!...

Att killen har en position som är över säljare är högst beklagligt faktiskt, men jag önskar dom lycka till oavsett!.. Hoppas att dom bemöter övriga kunder på ett trevligare och seriösare sätt!.
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
ZXRMANNEN skrev:
Det kan hända!

Då ställer jag mig i kören och stämmer upp i klagosången.....

Det enda som är bra med den firman är att dom har sjukt mycket reservdelar på lager.
Dock är dom värre än "ärliga harrys bilar" när dom ska kränga motorcyklar....
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Lärdom av detta:

Åk aldrig 86 mil för att köpa något.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Köp en nya båt där istället vettt jaaa. som fete Göran gjorde.(han valde en Ryds 485 DLI med en Honda 50 Hk. Juuuuu!) :D
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
ZXRMANNEN skrev:
Undrar om den också var i toppskick???.. :3freak
Om inte annat måste den ha varigt nedrans fet, kanske inte lika fet som utsidan av motorn på husan.. :D
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Färnbo skrev:
Regel # 1 köp Aldrig en Husa !

Husaberg går otroligt bra har bra chassi fjädring mm, men kvalitetsmässigt sett är de far away från japsarna och även KTM.
Regel # 2 lyssna aldrig på Husaberg experter som aldrig själva ägt någon.Nyare KTM eller Husa är ungefär lika bra(eller dåliga om man så vill)vad gäller kvalité.Många delar är dessutom samma på båda märkena.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top