Husaberg STYLING/MODDNING

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
vill tyvärr inte göra något byte, tänker behålla den jag har till gatkörning.
vill bara ha den gamla smidigare till bankörning, samma med bakfälgen.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
vill tyvärr inte göra något byte, tänker behålla den jag har till gatkörning.
vill bara ha den gamla smidigare till bankörning, samma med bakfälgen.

Är den äldre smidigare? Måste vara marginellt isf. Satsa på alu-tank alt. nya enduro-tanken om du ska byta.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Är den äldre smidigare? Måste vara marginellt isf. Satsa på alu-tank alt. nya enduro-tanken om du ska byta.

De äldre är faktiskt mycket mer smidiga än man vill tro...
Nya lilla plasttanken skiljer dessutom mindre mot nya stora än man vill tro... Knasig logik, jag vet, men tyvärr är min uppfattning att det är så.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Nya lilla plasttanken skiljer dessutom mindre mot nya stora än man vill tro... Knasig logik, jag vet, men tyvärr är min uppfattning att det är så.

Bara Alu-tank som vettigt alternativ då. Tur man köpt en ;)

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
Var hittar man alutank ? och dom kostar väl ungefär samma som nya enduro tankarna, runt 450€ ?

de gamla fanns ju att få för ca 2200kr på karlsströms, men en beganad för billigare peng är ju bättre för kontot :tungan

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Där håller jag också med.Känns knappt någon skillnad på 7,5 och 10liters tanken.Tur att Omeromoto finns:)

Var hittar man alutank ? och dom kostar väl ungefär samma som nya enduro tankarna, runt 450€ ?
Keva säljer för runt 4000kr. www.kevamotor.se

Last edited:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Skönt med stort förråd när man har tråkigt..... bara att gå ut och riva hojen, dra bort ett par kilo grus och göra redo för den svarta kostymen.

Bifogat

• IMG_0019.jpg
    IMG_0019.jpg
    132.3 KB · Visningar: 149
  • IMG_0021.jpg
    IMG_0021.jpg
    115.8 KB · Visningar: 144
  • IMG_0025.jpg
    IMG_0025.jpg
    122.3 KB · Visningar: 122

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
Har nu fått tag på en tank här via SH. Men om någon har en 5" bakfälg till ett bra pris är jag ännu ute efter sån :)

edit:

Någon som har eller vet av bilder på en husa som ser ut ungefär såhär som jag tänkt mig ?

svarta fälgar och ram. gul front&bak skärm, tank, spoilers och lamp kåpa. svart sits, barkbusters och gaffelskydd. har tänkt mig att sätta på ett i huvudsak svart dekalset, kanske den svarta enduro serien.

Last edited:

coff3

Tidigare coffe_bergkvist....
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Honda NSR 125 01 SÅLD Trimmad Husaberg 650 R.I.P... GSXR 600 97 inköpt!
Skönt med stort förråd när man har tråkigt..... bara att gå ut och riva hojen, dra bort ett par kilo grus och göra redo för den svarta kostymen.

Lusst att sälja framskärmen och lyset till mig:rolleyes:?

Last edited:

coff3

Tidigare coffe_bergkvist....
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Honda NSR 125 01 SÅLD Trimmad Husaberg 650 R.I.P... GSXR 600 97 inköpt!
Blev väldigt nyfiken att höra hur fort elstarten SKA snurra så om någon vore sjysst att filma (eller spela in ljud iaf) på när de startar sin husaberg med elstart?:)

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jaha, TV:n ville inte vara med ikväll så då plockades hojen ihop istället. Pallade inte fixa sadelöverdraget, får bli en annan kväll.....

Gul före, nu svart......

Bifogat

• Förråd.jpg
    Förråd.jpg
    133.6 KB · Visningar: 141
  • IMG_0040.jpg
    IMG_0040.jpg
    115.1 KB · Visningar: 114
  • IMG_0043.jpg
    IMG_0043.jpg
    123.4 KB · Visningar: 103
  • IMG_0045.jpg
    IMG_0045.jpg
    136.9 KB · Visningar: 84
  • IMG_0047.jpg
    IMG_0047.jpg
    125.4 KB · Visningar: 128
  • IMG_0049.jpg
    IMG_0049.jpg
    126.1 KB · Visningar: 124

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
Har funderat på att köpa en 5" fälgbana och laga om den jag redan har då jag inte hittar någon annan. Men då jag tittar i delkatalogerna är det olika hubs (SX 03 på FC:n, och damped hub på FE) och annan längd på FC ekrarna mot FE. Men det borde väl vara så att bara fälgen blir bredare, och jag borde då kunna använda den gamla hubben och ekrarna. Men är det någon som kan säga med säkerhet om det går ?

bearfoot

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Race & gathojar.
Har funderat på att köpa en 5" fälgbana och laga om den jag redan har då jag inte hittar någon annan. Men då jag tittar i delkatalogerna är det olika hubs (SX 03 på FC:n, och damped hub på FE) och annan längd på FC ekrarna mot FE. Men det borde väl vara så att bara fälgen blir bredare, och jag borde då kunna använda den gamla hubben och ekrarna. Men är det någon som kan säga med säkerhet om det går ?

Det sitter ett nav med ryckutjämnare på FE och ett utan på crosscyklarna. Därav olika ekerlängder. Fälgarna är dock lika oberoende av bredd. Så du kan gott ekra om din gamla fälg med en bredare/smalare fälgbana utan problem. Är du lite försiktig så går det oftast att återanvända de gamla ekrarna. Lycka till !:yoparty

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R

Om du ska göra det du säger kan du använda det du redan har, nav o ekrar. Om det är behr-fälgar är det identiskt. Om man ska köra väg är det en fördel att ha gummiupphängd drevhållare vilket givetvis sparar hela drivlinan. FC har stumt nav.

FC ekrar skiljer sig mot FE tack vare att cross har 19" bakhjul mot endurons 18".

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
jepp precis vad jag menar. bara att jag menade FSe och FSc hade olika.
och ja, är behr fälgen ur spare parts katalogen jag tänkt använda om man skulle få bättre pris än vad jag nu fått.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha