Linkus
Medlem
Tjenare!
Nu har jag fått ta över en stackars uppskrämd Husaberg 600 -93a eller 95a, det står -93 i regbeviset men personen jag tog över ifrån sa att de va en 95a, jaja skit samma.
Nu till problemet, den har lyckats ta in vatten i cylindern, antagligen för att förra ägaren eller nån innan dess va lat och hade flytande tätning till, va kallar man de för, den kåpan som sitter över kammaxeln och ventilerna, (kammkåpa?).
IAF så hade han flytande packning där, och jag tömde ut hojen på olja och det va en dela vatten där med, är detta nått som man bör oroa sig jätte mycket över eller är det ganska lugnt, bara öppna ficka ny packning, skölja igenom med olja några ggr sedan försöka starta?
Sedan en sak till, är de nån som vet var man kan hitta ett elschema för denna hoj, så man inte kopplar nånting fel när jag väl slänger ihop den sedan.
Har säker glömt nått att fråga om men tackar ödmjukast i förväg
//Linkus
Nu har jag fått ta över en stackars uppskrämd Husaberg 600 -93a eller 95a, det står -93 i regbeviset men personen jag tog över ifrån sa att de va en 95a, jaja skit samma.
Nu till problemet, den har lyckats ta in vatten i cylindern, antagligen för att förra ägaren eller nån innan dess va lat och hade flytande tätning till, va kallar man de för, den kåpan som sitter över kammaxeln och ventilerna, (kammkåpa?).
IAF så hade han flytande packning där, och jag tömde ut hojen på olja och det va en dela vatten där med, är detta nått som man bör oroa sig jätte mycket över eller är det ganska lugnt, bara öppna ficka ny packning, skölja igenom med olja några ggr sedan försöka starta?
Sedan en sak till, är de nån som vet var man kan hitta ett elschema för denna hoj, så man inte kopplar nånting fel när jag väl slänger ihop den sedan.
Har säker glömt nått att fråga om men tackar ödmjukast i förväg
//Linkus