Jag köpte nått pirat kopplingshandtag till min ktm, borde väl vara samma magura på husan ? Det var iaf mycket kortare. Bromshandtag vet jag inte, köpte ett sånt till ktm'en oxo men det fanns inga pirat till brembo iaf hävdade dom.
БОБАН;4393375 skrev:Ok, har du någon länk eller bild?
Det går framåt med gammelhusan! Autodekompen är lagad, oljeläckan kontaterades vara en feature på dessa modeller och eltjafset fixades mha universalreglage från lokala mopednasaren. Tändstiftet bytt, luftfilterna tvättade och inoljade, kylaren renspolad, ny kylarvätska, olja + filter bytt. Kvar att göra är ventilspelskontroll och möjligen en genomgång av förgasaren.
Men: Trots all kärlek är den VÄLDIGT svårstartad på kicken, även varm. Vad kan detta bero på? Springer man igång den så startar den på första försöket, kall som varm. 30 minuters kickande igår resulterade i att den hostade till två gånger utan att starta. Jag misstänker ventilspelet.
Vek stator, mät upp den - det är sjukt vanligt.
Och fuggen är ökänd (sitter väl dellorto kvar på den?) - kolla efter bestyckningstips på husaberg.org - Taffy skriver mycket vettigt, men det är svårt att sortera mellan allt skitsnack och underlig "engelska".
Lite friska grejer i fuggen, och en fräsch stator så löser det sig nog.
Motståndet i lindningarna på statorn har jag inte i huvudet, men även det finns på husaberg.org (SEM heter märket på den, svenskt räppel för övrigt...2 lock för en utbytes, eller så låter du sparks på husaberg.org linda om din).
Rätt kickteknik är inte att förringa heller - leta efter läget där du får lite motstånd, sedan vevar du till - att bara torrkicka ger inget annat än svett...
/J
Kicktekniken börjar komma! Det enda som inträffade igår var en möjlig stukad fotled (inte på mig, peppar peppar). Leta motstånd, tillbaka med kicken till toppläget och sen äre bara att satsa!
Tycker min Husa 450 är grymt lättkickad mot 640'n jag hade tidigare
1 liter.Någon som vet hur mycket olja det ska vara i en husaberg 501a -01? Har letat runt på nätet men inte hittat något.
1 liter.
Låt bli att tippa i allt på en gång baraOjj, kanske var onödigt att köpa en 5liters dunk då hehe
Tack för svaret!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |