Ojj, kanske var onödigt att köpa en 5liters dunk då hehe
Tack för svaret!
Eeehhmm, jag köper 20 liters dunk till min Husa. Du ska snart byta igen, så 5 liter är väl det minsta man bör köpa tycker jag!
Ojj, kanske var onödigt att köpa en 5liters dunk då hehe
Tack för svaret!
Ventilkoll på en FE400 -99. Hur jävla pilligt ska det vara att få in bladmåttet egentligen? Känns som att man måste offra 0,10 bladet och böja det 90 grader för att komma åt öht.
Funkar inte 1/6 varvs metoden som på nyare husor?
Nya cyklarna (>=09) använder shims så nej.
Dessutom har killen vars fråga du svarade på en 99 (nionio). Den har justerskruv så där går det bra.
Funkar inte 1/6 varvs metoden som på nyare husor?
I princip fungerar den, men vad jag kunde läsa mig till så resulterar det i ett spel på 0,12 mm, 99:an ska ha 0,10. Jag tror visserligen inte att det spelar nån jätteroll om man justerar in ett spel som är 0,02mm större än det angivna, men jag tänkte försöka göra det by the book så att säga..
Då justerar man 1/8 varv,alltså 45gr.Det blir 0,10.
..och nu är det justerat. Kan inte svära att det blev exakt 45 grader på alla men tillräckligt nära iaf. Som en extra bonus tömde vi statorhuset (eller vad man nu kallar det) på vatten och blåste torrt. Resultat: Startar på första kicken.
Ett tips för att förlänga livet på grejerna är att efter varje körning (eller så ofta som möjligt iaf) ta bort generatorkåpan och torka torrt/rent. Sen avsluta med nån skön kontaktspray. Min erfarenhet är att det är fukt som dödar statorn.
En annan grej, det verkar inte finnas varken Haynes eller Clymer till Husaberg. What the hell?
Finns ju fin fina meckböcker å ladda ner från hemsidan ju
Tjena grappar!
Hittar inte riktigt info'n om när man bör tänka på den "stora" servicen? Har för mig att det var runt 80h eller 100h? Vad är det man bör kolla / byta, har för mig att det var rätt så vitala delar i motorn? Frågan gäller en FS650e.
Tack på förhand!
EDIT - om man vill ha en husa i framtiden, vad är det som gäller då? För dom slutade väl göra 650'n detta året?
Tjena grappar!
Hittar inte riktigt info'n om när man bör tänka på den "stora" servicen? Har för mig att det var runt 80h eller 100h? Vad är det man bör kolla / byta, har för mig att det var rätt så vitala delar i motorn? Frågan gäller en FS650e.
Tack på förhand!
EDIT - om man vill ha en husa i framtiden, vad är det som gäller då? För dom slutade väl göra 650'n detta året?
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |