Ojj, kanske var onödigt att köpa en 5liters dunk då hehe
Tack för svaret!
Eeehhmm, jag köper 20 liters dunk till min Husa. Du ska snart byta igen, så 5 liter är väl det minsta man bör köpa tycker jag!
Ojj, kanske var onödigt att köpa en 5liters dunk då hehe
Tack för svaret!
Ventilkoll på en FE400 -99. Hur jävla pilligt ska det vara att få in bladmåttet egentligen? Känns som att man måste offra 0,10 bladet och böja det 90 grader för att komma åt öht.
Funkar inte 1/6 varvs metoden som på nyare husor?
Nya cyklarna (>=09) använder shims så nej.
Dessutom har killen vars fråga du svarade på en 99 (nionio). Den har justerskruv så där går det bra.
Funkar inte 1/6 varvs metoden som på nyare husor?
I princip fungerar den, men vad jag kunde läsa mig till så resulterar det i ett spel på 0,12 mm, 99:an ska ha 0,10. Jag tror visserligen inte att det spelar nån jätteroll om man justerar in ett spel som är 0,02mm större än det angivna, men jag tänkte försöka göra det by the book så att säga..
Då justerar man 1/8 varv,alltså 45gr.Det blir 0,10.
..och nu är det justerat. Kan inte svära att det blev exakt 45 grader på alla men tillräckligt nära iaf. Som en extra bonus tömde vi statorhuset (eller vad man nu kallar det) på vatten och blåste torrt. Resultat: Startar på första kicken.
Ett tips för att förlänga livet på grejerna är att efter varje körning (eller så ofta som möjligt iaf) ta bort generatorkåpan och torka torrt/rent. Sen avsluta med nån skön kontaktspray. Min erfarenhet är att det är fukt som dödar statorn.
En annan grej, det verkar inte finnas varken Haynes eller Clymer till Husaberg. What the hell?
Finns ju fin fina meckböcker å ladda ner från hemsidan ju
Tjena grappar!
Hittar inte riktigt info'n om när man bör tänka på den "stora" servicen? Har för mig att det var runt 80h eller 100h? Vad är det man bör kolla / byta, har för mig att det var rätt så vitala delar i motorn? Frågan gäller en FS650e.
Tack på förhand!
EDIT - om man vill ha en husa i framtiden, vad är det som gäller då? För dom slutade väl göra 650'n detta året?
Tjena grappar!
Hittar inte riktigt info'n om när man bör tänka på den "stora" servicen? Har för mig att det var runt 80h eller 100h? Vad är det man bör kolla / byta, har för mig att det var rätt så vitala delar i motorn? Frågan gäller en FS650e.
Tack på förhand!
EDIT - om man vill ha en husa i framtiden, vad är det som gäller då? För dom slutade väl göra 650'n detta året?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |