frefeh - tack men det sa väl inte så mycket? menar om man kan ha den reggad å rubbet - street legal så att säga .
frefeh - tack men det sa väl inte så mycket? menar om man kan ha den reggad å rubbet - street legal så att säga .
БОБАН - what? så dyr kan den väl inte vara? gief siffror
rek ca pris, som det så fint heter, är tyvärr 102.500:-
Men då får du closed cartridge-gaffel, magurabromsar, slanglösa hjul och en överjävlig hoj. Allt LV-reggat och klart.
Det är en bättre princip för hur gaffeln jobbar. Slutna oljekammare på nåt smart vis, finare helt enkelt. Längre än så sträcker sig tyvärr inte mina kunskaper.БОБАН;4444292 skrev:Vad är det för fördel med closed cartridge gaffel?
Sen funderar jag på att uppgradera frambromsen på min hoj vilket ska man satsa på magura eller beringer 6 kolv?
Någon som har känt och klämt på en 10??? Är sugen på att köpa en. Någon som vet hur det är med shimsade ventiler??? mkt strul med det eller är det bättre än de gammla motorerna???
/Glenn
Vad är det för skilnad på Husaberg 650FS och 650E?
Alla Husaberg/KTM-hjul från -03 och framåt(26mm axel)passar.Hei. Hvilken KTM deler Husaberg 09 fram felg med ? Fikk ødelagt min fram felg i høst. Den er slått såpass skeiv at jeg trenger ny felg.
Alla Husaberg/KTM-hjul från -03 och framåt(26mm axel)passar.
Alla Husaberg/KTM-hjul från -03 och framåt(26mm axel)passar.
F = Fourstroke
- S = Supermoto
- E = Enduro
- C = "Cross" (de gamla MX-modellerna)
- - 450 = 450 cc
- - osv
- - - c = "competition" (inga lysen, oreggad osv)
- - - e = elstart osv (LV-reg generellt)
Modellerna heter officiellt t.ex FS650E som alltså är en 650cc supermoto med elstart. En FC450 är en 450cc MX-hoj. FE550E är en 550 cc endurohoj. Folk som skriver FSE650 osv hittar på själva.
650FS som du skriver finns det inget som heter. Inte heller bara 650E, den bör ha FE eller FS framför.
Detta är det som gäller generellt, sen finns det såklart varianter men de är rätt sällsynta. 2004 fanns t.ex FE450s som var en specialmodell med lite bättre gaffel, andra dekaler osv. FS650s fanns oxå och det var den första med helsvart plast.
Från 2009 Heter de endast FE / FS utan E efter eftersom det endast finns elstart. Nu till 2010 återupplivar man FX450 som är en "cross-country" utan lysen, med elstart osv. En "nästan-cross".
Tidigare fanns FEE, FX osv men om vi kollar på modern tid är det som jag skriver ovan.
Kille med koll!
folk på blocket verkar inte ha koll på vad deras hojar heter då med andra ord.
Börjar bli allt mer och mer sugen på en husaberg.
Ni som har husaberg, kör ni mycket gata (typ till och från jobbet) och är det dumt att ha en husa som en all around hoj och inte bara för lek och bus.
БОБАН;4492033 skrev:Jag brukar köra min husa till jobbet, det är inte den prefekta pendlar hojen då man måste serva den men det blir mycket roligare att åka till och från.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|