Husaberg-tråden

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Alla ni som kör 650, var försäkrar ni??
Läser om de och då verkar alla betala under 2000kr hel/hel, men när jag skrev in de på några försäkringsbolag ville dom ha ca 20.000

Denna min lillebror kollar på är en 05:a FS 650, strypt till 6kw..
Var ska man försäkra för att de ska bli billigast möjligt :D

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Försäkring

Jag har halvförsäkring hos If (2700 om året och då kan jag ställa av, med bonus från övriga försäkringar blev det 2200). Jag tror även att Bilsport och MC har en vettig premie.

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Ska kolla med if men Bilsport ville ha 22.000 utan skinställ, och 20.000 med :(

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ska kolla med if men Bilsport ville ha 22.000 utan skinställ, och 20.000 med :(

Beror på vilken försäkring man väljer på bilsport, du ska välja offroadförsäkringen.

Själv kör jag på folksam och tror jag betalar runt 3800 halv/helår, är 19 och bor i stockholm.

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
БОБАН;4901121 skrev:
Beror på vilken försäkring man väljer på bilsport, du ska välja offroadförsäkringen.

Själv kör jag på folksam och tror jag betalar runt 3800 halv/helår, är 19 och bor i stockholm.

Whata?! 3800? Min ligger på 5544kr halvförsäkring, helår och är 23 i sthlm. haft kort sen jag var 19.. och har en fe 450.. Är du säker att din ligger på det? Inte bara Trafik du har?

Edit: Trafik för mig låg på 3740kr när jag väl hade det, gick upp till halv sedan. Avställningsbar dock.

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Whata?! 3800? Min ligger på 5544kr halvförsäkring, helår och är 23 i sthlm. haft kort sen jag var 19.. och har en fe 450.. Är du säker att din ligger på det? Inte bara Trafik du har?

Edit: Trafik för mig låg på 3740kr när jag väl hade det, gick upp till halv sedan. Avställningsbar dock.

Är faktsikt 3.722 kr för att vara exakt. Vet att när jag ringde så fråga jag efter halvförsäkring dock kanske personen bakom telefonen gjorde fel.

Är medelm i smc också vilket ger någon rabatt också.

Måste kolla upp.

Har kollat upp nu och försäkringen täcker för stöld så måste väll vara halv då?

Last edited:

PolR

Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
БОБАН;4903490 skrev:
Är faktsikt 3.722 kr för att vara exakt. Vet att när jag ringde så fråga jag efter halvförsäkring dock kanske personen bakom telefonen gjorde fel.

Är medelm i smc också vilket ger någon rabatt också.

Måste kolla upp.

Har kollat upp nu och försäkringen täcker för stöld så måste väll vara halv då?

aa, då stämmer det du skrev. På mitt papper så står det tävlingsfordon eller sportfordon. Något sånt, och vet inte om dom fick med nått om smc. Får kolla upp med dom. Inte ska dom få mjölka mig på fler kronor än nödvändigt :yoparty

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
aa, då stämmer det du skrev. På mitt papper så står det tävlingsfordon eller sportfordon. Något sånt, och vet inte om dom fick med nått om smc. Får kolla upp med dom. Inte ska dom få mjölka mig på fler kronor än nödvändigt :yoparty

Fast min är ju reggad på 9 kw eller något sånt vilket dom är från fabrik.

PolR

Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
БОБАН;4905139 skrev:
Fast min är ju reggad på 9 kw eller något sånt vilket dom är från fabrik.

Har nu pratat med folksam, smc-rabatten hade slutat gälla där så fick ingen rabatt från de och kändes som om mitt pris var "plockat ur luften" även om han sa att så var det inte. Den skulle dock bara sänkt till dryga 5000.

Jävligt skumt, men aja, bara köra o va glad=P Bättre än mina 15.900 från förra sommarn (på andra hojen..).

Hoppas på lägre försäkring nästa år när man är äldre, 24 bast ska visst ha sina fördelar:D haha :banana:banana

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Har nu pratat med folksam, smc-rabatten hade slutat gälla där så fick ingen rabatt från de och kändes som om mitt pris var "plockat ur luften" även om han sa att så var det inte. Den skulle dock bara sänkt till dryga 5000.

Jävligt skumt, men aja, bara köra o va glad=P Bättre än mina 15.900 från förra sommarn (på andra hojen..).

Hoppas på lägre försäkring nästa år när man är äldre, 24 bast ska visst ha sina fördelar:D haha :banana:banana

Aja väldigt skumt...

Jo när man är 24 kan man väll ha offroadförsäkringen hos bilsport o mc vilket ska vara billigt.

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Är det någon som kan säga nåt bra om en husaberg 350 årsm. 94
Den är mycket fin och välskött 2 ägare, gått 150 timmar.
Ska glo på en sådan och priset är 10 lapp.
Är det nåt att ha som andra hoj till gubb enduro eller?
Någon som har något vettigt att säga om den.
mvh

PolR

Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
БОБАН;4906392 skrev:
Aja väldigt skumt...

Jo när man är 24 kan man väll ha offroadförsäkringen hos bilsport o mc vilket ska vara billigt.

Ja precis, så hette den. Jävlar nu längtar ja nästan tills ja fyller år i feb :D:banana

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Är det någon som kan säga nåt bra om en husaberg 350 årsm. 94
Den är mycket fin och välskött 2 ägare, gått 150 timmar.
Ska glo på en sådan och priset är 10 lapp.
Är det nåt att ha som andra hoj till gubb enduro eller?
Någon som har något vettigt att säga om den.
mvh

Den dög att vinna EM med på sin tid så hojen är nog bra. Men med tanke på hur illa dålig du verkar tycka att din 690 är så tycker jag nog du ska hålla dig borta från alla hojjar från 94 :tummenupp

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Den dög att vinna EM med på sin tid så hojen är nog bra. Men med tanke på hur illa dålig du verkar tycka att din 690 är så tycker jag nog du ska hålla dig borta från alla hojjar från 94 :tummenupp

Om den dög till det så duger den för min hobby körning.

Jo he he eller annars är jag för ärlig och alla andra håller käften med inställningen att mina grejor är bäst:tummenupp
Jag tycker min 690 är as rolig, men ktm har ju vissa keffa grejor och så lär det förbli.
Körglädje framför allt kan man väl säga om ktm enligt mig.
Bara en sån sak som att mätaren tar in fukt, min gamla moped som var 30 år gammal tog inte in fukt i mätaren, vad säger det?:D

gbr

4-stroke force
Gick med
6 May 2010
Hoj
Husaberg FS650e -06, FE450 -09, XR650R, GASGAS 300
var och besiktade husan igår. fick nerslag på att det saknades skyltbelysning. hur har ni löst de?

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
var och besiktade husan igår. fick nerslag på att det saknades skyltbelysning. hur har ni löst de?
Jag bockade till en 2mm alu-plåt,köpte skyltbelysning från biltema och lånade ström från bromsljuset. Funkade kanon!

Last edited:

gbr

4-stroke force
Gick med
6 May 2010
Hoj
Husaberg FS650e -06, FE450 -09, XR650R, GASGAS 300
enklast och snyggast vore att ha ett bakljus som är transparant under. mitt är helrött och antar att det är original?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA