Tack för hjälpen, det var precis som du sa.
Vad kallas det verktyg man använder för att justera stötdämparen?
Alltså för att skruva ringen ner eller upp, så man ställer hårdheten på stötdämparen.
Haknyckel.
Tack för hjälpen, det var precis som du sa.
Vad kallas det verktyg man använder för att justera stötdämparen?
Alltså för att skruva ringen ner eller upp, så man ställer hårdheten på stötdämparen.
Husaberg FS650e - 2006-07
Jag va precis ute och skulle ställa ventilerna, allt går i sin ordning tills jag kommer till ventilen med pysen (höger på avgas sidan), där jag drar av pinbulten... Frågan är således, var får jag tag på en ny? (Gbg/västkust området)
Hur mycket kostar det?
Hur mycket måste jag riva för att byta ut skiten?
Kan jag göra det själv?...
Pinnbulten? Menar du justerskruven? Isf får du väl plocka av toppkåpa/kamöverfall för å få bort vipparmen å skruva ut kvarvarande bit... Justerskruven har art.nr: 590.36.062.000 å kostar 168:-...
Edit: Närmaste åf verkar va
Stibix AB
Verkstadsgatan 10
504 62 Borås
SwedenTel: 0033238250, Fax: 0033257685
Snacka om service!! Tuen tack bro! ^^
Jepp! Jag menar justerskruven, jag skrev senaste inlägg med gråten i ögonen innan jag ens börjat tänka på bad det va jag hade gjort sönder
Jag tyckte inte att det behövdes mycket kraft alls för att dra av den. Är det då bäst att byta alla 4 justerskruvar? Man kan ju tänka dig att om en har gått illa däran så sitter de andra i samma båt...
Tack som fan igen! Alla borde klicka gilla på ett så perfekt svar! ^^
Det finns 2 st husamotorer på blocket nu, en för 17k o en för 22k.
Får man ut sånna pengar för grejerna eller är det fantasipriser?
Du har helt rätt, det är därifrån det kommer. Jag tror inte det sitter nån tätning där, -01:a.Ser ju ut som om det är vattenblandad olja som trycks ut. :S
Men var kommer det ifrån? Det ser ut som att det trycks ut i ändan på vipparmen till insugsventilerna. Det sitter väl nån tätning runt den där svarta plutten i ändan. Inte den som gått? Eller trycks det ut på fler ställen?
Någon som kan säga en bra sida med 40 drev till Husaberg 650 FS 2007? hittar bara 48 och uppåt!
Jag har ett nytt liggande åt dig om du vill ha....
Du har helt rätt, det är därifrån det kommer. Jag tror inte det sitter nån tätning där, -01:a.
Men vart vattnet kommer in vet jag inte faktiskt. Har tätat motorkåpan på vänsterisdan en par ggr. Bytt alla tätningar i pumpen osv. Så det borde inte läka där. Borde...
Betedde den sig som på filmen innan?Har precis själv bytt vipparm plus tätningarna. Inge vatten eller olja trycks ut nu.
Micke på MKR motor skulle ha 9 tusen för detta, men då jag hade min försäkrad (-05a uttagen -06) på sport och motor så blev det bara tusenlappen bra med försäkring ibland =)
Betedde den sig som på filmen innan?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |