Christopher
Bombrepa.se
ta bort vipparmarna istället för att börja bråka med kamaxeln och kedjan!
Vad jag har läst så verkar det vara bättre att ta ut kammen.
Axlarna kan ta skada av att ändra position när man drar ut och in dom.
ta bort vipparmarna istället för att börja bråka med kamaxeln och kedjan!
Hur många mil kommer man på en timme? tänkte försöka planera någon inköringsrutt innan första servicen. (läser timräknaren "verkliga" minuter eller tar den hänsyn till fart/ motorvarv på någotsätt) ? husa fs 570 gäller det.
Körde hem nyförvärvet igår så nu kommer första gröngölingsfrågan om Husan.
Det följde med en kylfläkt som aldrig suttit monterad och gamla ägaren hade aldrig brytt sig om att montera den. Jag har sett att en hel del har detta monterat. Har Husan lätt för att koka eller varför?
Om man förutsätter att jag aldrig kommer ligga i bilköer en varm sommardag, finns det då anledning att montera den?
Körde hem nyförvärvet igår så nu kommer första gröngölingsfrågan om Husan.
View attachment 359556
Det följde med en kylfläkt som aldrig suttit monterad och gamla ägaren hade aldrig brytt sig om att montera den. Jag har sett att en hel del har detta monterat. Har Husan lätt för att koka eller varför?
Om man förutsätter att jag aldrig kommer ligga i bilköer en varm sommardag, finns det då anledning att montera den?
Tack gode gud för elstart.
Gjorde ett försök att kicka igång eländet idag. Lät den stå på sidostödet, hittade motstånd & trampade till utav helvete.
"Kling" så gick stödet av & hojen ramlade nästan över mig.
Nytt stöd beställt...
Fortsätter med elstart tror jag...
har en knäckt avgas ventilfjäder på en husa 650 06.går det att byta den utan att plocka av toppen
Testade lite till och får gnista om jag kickar allt jag har, dock är den ganska svag tycker jag, brukar det vara så på husorna eller är det något fel?
Edit: Fick igång den när jag gav sup genom stifthålet en gång. Startade direkt då utan problem på första kicken, annars har jag inte fått igång den, känns inte som jag har samma komp heller som förut för då kunde jag stå på kicken utan att något hände, Är ju inte direkt komplös nu heller men kan inte riktigt stå på kicken iaf.
Har justerat ventilerna sen dess och körde med 1/6 metoden.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|