Husdjur??

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Jag har haft en del djur men de som satt mest spår är alla katter

och Idag så dog den älsta :( 15 år gammal.

V.I.F Elsa!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
MBGIRL skrev:
Usch stackars djur :( och jävla idioter som köper o bär pälsar :4skrika

Kan inte fatta att det fortfarande finns folk som vill gå runt med döda djur på sig.....det är ju :p om något....... :mad:

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
bebbe skrev:
Kan inte fatta att det fortfarande finns folk som vill gå runt med döda djur på sig.....det är ju :p om något....... :mad:

inte för att jag vill försvara någon eller så, men vad är ett skinnställ gjort av då?? :whip

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Hurtig skrev:
inte för att jag vill försvara någon eller så, men vad är ett skinnställ gjort av då?? :whip

Jo men det é faktiskt litta skillnad på det!

Antagligen av ett större djur som kanske en ko och då använder
man mer på djuret än enbart skinnet/pälsen.
Jag menar att föda upp djur och enbart döda dom för pälsens
skull är helt sjukt tycker jag.

Vad ska det va bra för?
För att feta gamla kärringar ska ha på sig en päls 2 ggr om året
för att visa upp sig när dom ska ut. Helt jävla sjukt!!!!!! :fakta :mad:

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
MBGIRL skrev:

Vad ska det va bra för?

Jovisst är det skillnade jag menar kossan föds väl först och främst upp till mat och sånt och sen tar man reda på typ huden som blir bla skinnställ...
varför kan inte de gamla kärringar ha fuskpälsar... kärringarna märker väl ingen skillnad egentligen på en fuskis och än äkta päls....

Ninjan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Zx66666a
Lilla gumman :p
jagochmalin2_orig_SE.jpg

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Nåja, alla har sin åsikt. Jag hoppas åtminatone att ingen här e av den åsikten att man ska släppa ut minkarna från farmerna, i så fall e det ju nog dags att vakna upp å inse att verkligheten där ute, tyvärr inte e nån Disney-produktion.

Vad man sen tycker om att bära skin så e väl upp till var och en, jag har inget emot såna som inte vill bära päls/skin, så länge jag slipper såna personer som försöker tvinga SIN åsikt på MIG. Jag är ingen stor förespråkare FÖR päls, men jag anser absolut inte att det ska på nåt sätt förbjudas. Pälsdjur och skin av andra djur kommer alltid att ha en betydande roll för oss människor, vilket är helt naturligt. Så om jag förstår några inlägg rätt så är det ok att använda skinnet ifall övriga kroppsdelar också används?? Har nån hört talas om bl a minkolja? Används att behandla skinnprodukter, t ex. marchkängor.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
MBGIRL skrev:

Vad ska det va bra för?

Precis så, kunde inte ha sagt det bättre själv!

Jag är djurvänn men inte så extrem att jag tex är vegetarian.
Respekterar dock dom som är det, ett bra sätt att visa sina åsikter och peka på vad man tycker är fel. :)
Men därimot att döda djur för att bära deras skinn och tycka att man ser "bättre" ut är för mig helt oförståeligt :kocko
Har det därimot ett syfte och att djuren blir avlivade på ett bra sätt så är det väll ok. Men som sagt min åsikt är att minkfarmar är helt onödiga! I första hand är det för skinnet/pälsens skull som man har det och inte för någon "minkolja" (vad man nu har det till)

Ang ex med skinnställ så är det väll sällan som det görs ställ utav skinn från ett djur som har suttit i en bur i hela sitt liv för att sedan skinnflås för pälsens skull :fakta
Ser man inte den skillnaden så är det ingen mening med att diskutera mer för då lär man inte fatta ändå :fakta

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
bebbe skrev:
Precis så, kunde inte ha sagt det bättre själv!

Jag är djurvänn men inte så extrem att jag tex är vegetarian.
Respekterar dock dom som är det, ett bra sätt att visa sina åsikter och peka på vad man tycker är fel. :)
Men därimot att döda djur för att bära deras skinn och tycka att man ser "bättre" ut är för mig helt oförståeligt :kocko
Har det därimot ett syfte och att djuren blir avlivade på ett bra sätt så är det väll ok. Men som sagt min åsikt är att minkfarmar är helt onödiga! I första hand är det för skinnet/pälsens skull som man har det och inte för någon "minkolja" (vad man nu har det till)

Ang ex med skinnställ så är det väll sällan som det görs ställ utav skinn från ett djur som har suttit i en bur i hela sitt liv för att sedan skinnflås för pälsens skull :fakta
Ser man inte den skillnaden så är det ingen mening med att diskutera mer för då lär man inte fatta ändå :fakta

Hm, inte utan att jag reagerar på det här att ni tycks haka upp er på "i bur". Grisar, kor, får å dylikt sitter inte i bur, nej, skulle ju va ganska onödigt eller hur. Ni som är emot djur i bur, anser ni att dessa djur skulle ha det betydligt bättre i naturen? Eller springa runt i en stor grön hage?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Lokke skrev:
Hm, inte utan att jag reagerar på det här att ni tycks haka upp er på "i bur". Grisar, kor, får å dylikt sitter inte i bur, nej, skulle ju va ganska onödigt eller hur. Ni som är emot djur i bur, anser ni att dessa djur skulle ha det betydligt bättre i naturen? Eller springa runt i en stor grön hage?
I Sverige har vi iaf lagar som säger att djur ska kunna få utrymme för sina mest grundläggande naturliga beteende, tex. att böka i fallet med grisar (om de inte får göra detta blir de ju mer eller mindre sinnessjuka...). De burar som fortfarande används på de flesta håll för pälsdjursuppfödning uppfyller bevisligen inte motsvarande krav. Beteenden som passivitet eller överaktivitet med stereotypa rörelser och liknande är inte normala.

Förresten, hur många djur behövs det för en päls? En 70 st va? :skrämd

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Lokke skrev:

Öhhhh....JA :fakta

(skall bli kul och se vad svaret blir :D )

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
berggren_martin skrev:
[B Beteenden som passivitet eller överaktivitet med stereotypa rörelser och liknande är inte normala.

Förresten, hur många djur behövs det för en päls? En 70 st va? :skrämd [/B]

Nej det är det som är grejen, djur i bur blir sinnessjuka efter en tid :fakta

Och åter igen, 70 minkar för att en kärring skall gå och strutta runt i en päls (som dessutom inte ser klokt ut) får mig att bli så jäkla arg :4skrika

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept