Husdjur??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tinatjejen skrev:
*Min är 2;5 år, är väl en 42-45 cm hög och vägde sist jag vägde honom; 25-26 kg.

*Northstaff är en bra kennel
*Staffetens hemsida vet jag inte. Men min mor är webmaster för svenska staffordshire bullterrier klubbens hemsa: www.ssbtk.nu
Mer om min hund finns på www.dize.info.se

Det var nog den sidan jag tänkte på, sorry :rolleyes:

Jaha så det är din mamma som är webmaster där, kul att veta.

Har du varit med på några utav staff träffarna som har varit runt om i Sverige någon gång?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tinatjejen skrev:
*Min är 2;5 år, är väl en 42-45 cm hög och vägde sist jag vägde honom; 25-26 kg.

*Staffetens hemsida vet jag inte. Men min mor är webmaster för svenska staffordshire bullterrier klubbens hemsa: www.ssbtk.nu

Var inne och tittade på din sida, har faktiskt varit och tittat där förut. Men inte kopplat att det var du. Ni verkar ha ett gött liv du och din vove :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
bebbe skrev:
Det var nog den sidan jag tänkte på, sorry :rolleyes:

Jaha så det är din mamma som är webmaster där, kul att veta.

Har du varit med på några utav staff träffarna som har varit runt om i Sverige någon gång?

Ja, ett flertal ggr:)
Senaste träffen var Härjarö -02
Ska faktiskt på staff promenad i sthlm nu i helgen:)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Våran lilla Emilio-Bambino-Franscisco-Jim-Julius-Ceasar Som kallas för mille i folkmun :D
Hans hobby är att terrorrisera så mycket som möjligt på kortast möjliga tid och att gapa på mat mest hela dagarna. När han inte sover på sin piedestal så ligger han i sin alldeles egna garderob och är den morgontröttaste kissen i världen. Han blir verkligen sur om man väcker honom före 9 på morgonen men sen brukar han ju lira CS med mig hela nätterna också, då ligger han helst med huvudet på tangentbordet och resten av kroppen någonstans där den är i vägen.
Mille är för övrigt en Rag doll på 3 år....

Bifogat

• mille1.jpg
    mille1.jpg
    53.1 KB · Visningar: 479

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Dee_cati skrev:
Våran lilla Emilio-Bambino-Franscisco-Jim-Julius-Ceasar Som kallas för mille i folkmun :D
Hans hobby är att terrorrisera så mycket som möjligt på kortast möjliga tid och att gapa på mat mest hela dagarna. När han inte sover på sin piedestal så ligger han i sin alldeles egna garderob och är den morgontröttaste kissen i världen. Han blir verkligen sur om man väcker honom före 9 på morgonen men sen brukar han ju lira CS med mig hela nätterna också, då ligger han helst med huvudet på tangentbordet och resten av kroppen någonstans där den är i vägen.
Mille är för övrigt en Rag doll på 3 år....

ojojojoj såååå fiiiiin. såndär katt behöver jag också.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
anja skrev:
ojojojoj såååå fiiiiin. såndär katt behöver jag också.

Byta? :p

Han tackar :) Glömde quota ditt inlägg där du visade din och jag måste säga att det var den gulligaste katt jag sett! Han såg så annorlunda ut i ansiktet, nästan lite rovdjursaktig.... Har en blue tabby också med likadan färgton som din.

Bilder på de övriga kissarna kommer när de har scannats in, en annan är inte bortskämd med digitalkamera :(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hans polare Simba:

Bifogat

• lilleman.jpg
    lilleman.jpg
    72.7 KB · Visningar: 459

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Och här är hans storasyster Cilla (den vita klumpen i mitten) och hans polare igen:

Bifogat

• de tre.jpg
    de tre.jpg
    115.6 KB · Visningar: 467

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
Byta? :p

Han tackar :) Glömde quota ditt inlägg där du visade din och jag måste säga att det var den gulligaste katt jag sett! Han såg så annorlunda ut i ansiktet, nästan lite rovdjursaktig.... Har en blue tabby också med likadan färgton som din.

Bilder på de övriga kissarna kommer när de har scannats in, en annan är inte bortskämd med digitalkamera :(

han? hon. Ester. hon är förolämpad! :mad: för det kan ju knappast vara Otto som du menade, varken färgen eller rovdjursutseendet stämmer på honom. Ester är för övrigt född i Botkyrka, med bostadslös mamma och okänd pappa och är alltså knappast någon lyxkatt.

hur många katter har du egentligen? och varför har du inte scannade bilder på alla?

mer kattbilder!

Bifogat

• katterna.jpg
    katterna.jpg
    74.7 KB · Visningar: 459

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tinatjejen skrev:
Ja, ett flertal ggr:)
Senaste träffen var Härjarö -02
Ska faktiskt på staff promenad i sthlm nu i helgen:)

Kul, hade jag varit hemma kanske jag hade kunnat komma dit med mitt lilla busfrö :crash
Du kan väll ta lite bilder med din nya digitalkamera och skicka in på forumet, eller kanske din sida :)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ester (till höger) som väldigt liten.

Bifogat

• estersomliten.jpg
    estersomliten.jpg
    71.2 KB · Visningar: 442

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt men hon såg faktiskt ut som en hankatt :)
Jag och tjejen har för tillfället bara en hemma hos oss men när jag bodde på landet hos mina päron så hade jag 5 stycken och de bor kvar där. Sen har tjejens föräldrar den där rödtotten hemma hos sig för han gick inte ihop med Mille :(
Det har blivit några katter genom åren, skulle gissa på runt 15 stycken iaf och den äldsta (blue tab) är 16 eller 17 år gammal och halvdöv, stel som en pinne, skallig och senil! Men han är go för det, biter en om man slutar klappa honom :D
De är av raserna bondkatt, norsk skogis, Rag doll, blue tab och maine coon (den röda). Min nästa katt hoppas jag blir en Turkisk vankatt eller en Russian blue för de är så temperamentsfulla. Och syrran har en helig birma som också skulle kunna fungera. Men inga katter ställs ut numera dock så har blue tab och mille varit på utställning.

När vi köper hus och flyttar ut på landet så ska jag ha minst 4 katter till för det är världens härligaste djur! Sen gäller det att övertala sambon för hon tycker det räcker med 1 :(

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tinatjejen skrev:

Var inne och kollade på ssbtk och såg att Victor Boyle var ordförande igen, kul :tummenupp

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z750-09
Jag tänkte ta kort på min gröna leguan med min nyinköpta digitalkamera(köpt idag) Men han är död*rip* han dog nyss :(

Jag råkade ta fel blomspruta, det va visst klorin i den!!!

FAN FAN :crash

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Wheeler skrev:
Jag tänkte ta kort på min gröna leguan med min nyinköpta digitalkamera(köpt idag) Men han är död*rip* han dog nyss :(

R.I.P :'(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Wheeler skrev:

tur att han dog innan du hann avliva honom iaf, nu slapp du ju det :(
Nu köper du en spindel på stört! Så kan jag komma och leka med den :)

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Wheeler skrev:

Om det är ett skämt, så är det dagens bästa. Om det råkar vara sant så är det tragikomiskt på något sätt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
lee skrev:
Om det är ett skämt, så är det dagens bästa. Om det råkar vara sant så är det tragikomiskt på något sätt.

Tyvärr så är det helt sant :( men lite komiskt är det för en kompis till oss lyckades med samma sak förut med sin ödla....

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!