eisbaer skrev:
Jaooo.. min birma pratar hela tiden, o det är bara en half breed =).. hur beter sig din då?
Min ragdoll är väldigt egen av sig, han gillar exempelvis inte nya människor eller andra katter speciellt mycket
Han pratar när han vill nåt (oftast att man ska fylla på matskålen) och han svarar på tilltal. Sen är han så fruktansvärt morgontrött så när jag går upp så får jag väcka honom för att ge honom frukost. Han är jäkligt kelig men bara på hans villkor och han vill inte ligga och gosa bredvid en i soffan men ligger gärna i knät och kollar på film. Och du kan lyfta upp honom uppochner utan att han klagar och du kan hänga honom som en boa över axeln och han hänger kvar. Därför rasen kallas ragdoll
(trasdocka)
Syrrans birma däremot pratar hela tiden och älskar fötter. Och han ska ligga ovanför huvudet på kudden och bita en i håret innan han somnar och där ligger han nästan hela natten.
Milles pappa var champion men han blev folkilsk på slutet av sin karriär så vi trodde att mille också skulle bli det men han är bara lite restriktiv. Vi fick reda på detta efter att han var levererad och nu avråder jag alla från att skaffa katt från hennes uppfödning även om jag inte sett något fel hos någon av de andra kullarna heller.
En annan rolig grej med mille är att han älskar att kolla på tv och är det fåglar på tv så sitter han där han sitter och då får man inte byta kanal
Så vem behöver barn när man har en krävande katt...