Husdjur??

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Dee_cati skrev:
haha, jag drygade mig bara... De är väldigt lika till det yttre men har istället helt olika lynnen. Hursomhelst så är de jäkligt gulliga och ulliga.

Jaooo.. min birma pratar hela tiden, o det är bara en half breed =).. hur beter sig din då?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
eisbaer skrev:
Jaooo.. min birma pratar hela tiden, o det är bara en half breed =).. hur beter sig din då?

Min ragdoll är väldigt egen av sig, han gillar exempelvis inte nya människor eller andra katter speciellt mycket :( Han pratar när han vill nåt (oftast att man ska fylla på matskålen) och han svarar på tilltal. Sen är han så fruktansvärt morgontrött så när jag går upp så får jag väcka honom för att ge honom frukost. Han är jäkligt kelig men bara på hans villkor och han vill inte ligga och gosa bredvid en i soffan men ligger gärna i knät och kollar på film. Och du kan lyfta upp honom uppochner utan att han klagar och du kan hänga honom som en boa över axeln och han hänger kvar. Därför rasen kallas ragdoll :) (trasdocka)
Syrrans birma däremot pratar hela tiden och älskar fötter. Och han ska ligga ovanför huvudet på kudden och bita en i håret innan han somnar och där ligger han nästan hela natten.
Milles pappa var champion men han blev folkilsk på slutet av sin karriär så vi trodde att mille också skulle bli det men han är bara lite restriktiv. Vi fick reda på detta efter att han var levererad och nu avråder jag alla från att skaffa katt från hennes uppfödning även om jag inte sett något fel hos någon av de andra kullarna heller.
En annan rolig grej med mille är att han älskar att kolla på tv och är det fåglar på tv så sitter han där han sitter och då får man inte byta kanal :) Så vem behöver barn när man har en krävande katt...

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Dee_cati skrev:
Min ragdoll är väldigt egen av sig, han gillar exempelvis inte nya människor eller andra katter speciellt mycket :( Han pratar när han vill nåt (oftast att man ska fylla på matskålen) och han svarar på tilltal. Sen är han så fruktansvärt morgontrött så när jag går upp så får jag väcka honom för att ge honom frukost. Han är jäkligt kelig men bara på hans villkor och han vill inte ligga och gosa bredvid en i soffan men ligger gärna i knät och kollar på film. Och du kan lyfta upp honom uppochner utan att han klagar och du kan hänga honom som en boa över axeln och han hänger kvar. Därför rasen kallas ragdoll :) (trasdocka)
Syrrans birma däremot pratar hela tiden och älskar fötter. Och han ska ligga ovanför huvudet på kudden och bita en i håret innan han somnar och där ligger han nästan hela natten.
Milles pappa var champion men han blev folkilsk på slutet av sin karriär så vi trodde att mille också skulle bli det men han är bara lite restriktiv. Vi fick reda på detta efter att han var levererad och nu avråder jag alla från att skaffa katt från hennes uppfödning även om jag inte sett något fel hos någon av de andra kullarna heller.
En annan rolig grej med mille är att han älskar att kolla på tv och är det fåglar på tv så sitter han där han sitter och då får man inte byta kanal :) Så vem behöver barn när man har en krävande katt...

Så han ser saker på tvn? Har fått för mig att katter inte bryr sig om saker som saknar lukt, tvn, spegelbild osv. Tufft.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
eisbaer skrev:
Så han ser saker på tvn? Har fått för mig att katter inte bryr sig om saker som saknar lukt, tvn, spegelbild osv. Tufft.

Och jag har hört att de inte kan se det på tv'n utan att de endast kan se 3-dimensionellt eller nåt men inte i hans fall :)
Sen blir han lika förundrad varje gång det låter som det är en skock fåglar eller annat när jag kollar på film och det låter ur alla håll och kanter. Sen störs han inte ett dugg av att jag krämar på full volym vid filmtittning eller musiklyssning. Han kan ligga och sova på sin piedestal som för övrigt står mellan 2 sub-basar som dundrar rätt friskt. Så ibland undrar jag om det är något fel på honom.
En annan rolig grej är att när jag dammsuger så ska han hela tiden vara med och hoppa gasellhopp över dammsugaren men han törs inte vara för nära alltför länge för den är ju farlig. Men den är intressant :D Till skillnad från min gamla katt som man fick trycka bort från golvet med munstycket för att han skulle flytta på sig för han brydde sig inte ett dugg om att man dammsög.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Ah här är det tvärtom, när dammsugarn kommer fram springer hon som en råtta tryckt längs golvet o in under badkaret (hennes favorite place). Vi tog hem en hund i helgen och till dess hade jag aldrig hört henne morra, shit hon vart helaggro. Lät som en borrmaskin.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
eisbaer skrev:
Ah här är det tvärtom, när dammsugarn kommer fram springer hon som en råtta tryckt längs golvet o in under badkaret (hennes favorite place). Vi tog hem en hund i helgen och till dess hade jag aldrig hört henne morra, shit hon vart helaggro. Lät som en borrmaskin.

haha, en ilsken kisse är väldigt rolig... Våran får ståpäls på hela ryggen och svansen och ser allmän förskräckt ut. Fast inte av hundar för han är uppvuxen med en vovve som är hans bästa vän och sen brukar han träffa mina föräldrars hund ibland. Men ibland kan han få psykryck av alltför snabba och häftiga ljud som kommer helt apropå. Senast vid finalmatchen i hockey då polaren hoppade till lite för häftigt vid mål och då stog katten och spann på parketten några sekunder innan det greppade och han flög iväg in under sängen. Sen är han väldigt dålig på att stanna när han busar så ibland smäller det friskt när han kraschar in i dörrposter och väggar :D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Den katten påminner om min katt jag hade.
den va bara 7 veckor men den gillade o se på tv ochh springa o leka som en galning han kunde inte heller få stopp så han brukade hoppa upp på väggen och väna springades på väggen :D
sen så hade han nått tix :confused: med våran gardin för han sprang upp på soffan och hoppade på gardinen och använde den som en lijan så ganska kul ut. se när att lekt klart sprang han in under soffa och vilade för att sedan kolla på tv med mig o somna.
han skulle inte sova på huvud kudden utan han skulle sova under mig så fort jag lyfte på mig så la han sig under :( va lite jobbigt.

han är en bonkatt
oj vad mycket det blev

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nikel skrev:
Den katten påminner om min katt jag hade.
den va bara 7 veckor men den gillade o se på tv ochh springa o leka som en galning han kunde inte heller få stopp så han brukade hoppa upp på väggen och väna springades på väggen :D
sen så hade han nått tix :confused: med våran gardin för han sprang upp på soffan och hoppade på gardinen och använde den som en lijan så ganska kul ut. se när att lekt klart sprang han in under soffa och vilade för att sedan kolla på tv med mig o somna.
han skulle inte sova på huvud kudden utan han skulle sova under mig så fort jag lyfte på mig så la han sig under :( va lite jobbigt.

han är en bonkatt
oj vad mycket det blev

Haha, låter som en härlig katt iaf! Det där med att sova under folk känner jag igen från svärföräldrarnas katt. Så fort du kelar med den så ska den gosa in sig under en och helst ska den kunna ligga och rulla runt därunder. Egentligen är jag rätt glad att Mille inte vill sova hos en i sängen för han hårar rätt mycket ibland.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Dee_cati skrev:
Haha, låter som en härlig katt iaf! Det där med att sova under folk känner jag igen från svärföräldrarnas katt. Så fort du kelar med den så ska den gosa in sig under en och helst ska den kunna ligga och rulla runt därunder. Egentligen är jag rätt glad att Mille inte vill sova hos en i sängen för han hårar rätt mycket ibland.

Ja helst så trånga o mörka ställen som möjligt, båda mina brukade stå o jama nedanför garderoben för att jag skulle lyfta upp dem i varsin "topp-garderob" där de kunde krypa in bland alla gamla kläder.
Birman sover nästan alltid under täcket ihopkurad intill min sambo..

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Väcker denna gamla tråd till liv med att lägga in en färsk bild på mitt monster som anfaller (kortet är taget idag). :crash

Bifogat

• attack2.jpg
    attack2.jpg
    97.7 KB · Visningar: 371

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kryptonit skrev:
Väcker denna gamla tråd till liv med att lägga in en färsk bild på mitt monster som anfaller (kortet är taget idag). :crash

Aaaargh, det påminner om Cujo!!! Ja den såg farlig ut du! :eek: :crash

Förbaskat bra bild du!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Chrille skrev:
Aaaargh, det påminner om Cujo!!! Ja den såg farlig ut du! :eek: :crash

Monstret kan se betydligt farligare ut.. Hon var som en kamphund idag.. anföll gång på gång :rolleyes:

Skillnaden mot Cujo och andra hemskingar är väl att min försöker slafsa folk till döds med den kladdiga tungan.

Bifogat

• attack1.jpg
    attack1.jpg
    92.3 KB · Visningar: 348

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
COOPER

Här är min och tjejens hund. Cooper vom Goldsee, 3-årig Rottweiler. Toksnäll mot allt och alla. Störtskön jycke!

Bifogat

• cooper_small.jpg
    cooper_small.jpg
    68.8 KB · Visningar: 331

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Nästa är ca 3 år som förhoppningsvis ska få valpar i sommar är ca 1 år på bilden

Bifogat

• molly och tennisboll.jpg
    molly och tennisboll.jpg
    57.8 KB · Visningar: 303

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag & Zeb skaffade en katt idag...

Hon är 2 dagar och har inte öppnat ögonen än...
Och för er som undrar kommer hon bo hos sin mamma tills hon är 12 veckor, men jag känner henne som äger mamman, så vi får träffa henne flera dagar i veckan ändå...

Sötast i världen!

Bifogat

• gullunge.jpg
    gullunge.jpg
    30.9 KB · Visningar: 271

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Emmi skrev:
Jag & Zeb skaffade en katt idag...

fett. ALLA borde ha katt. :fakta

lika bra att passa på att posta en ny bild på min Ester-bäster-gosigullochmys-katt.

Bifogat

• ester.jpg
    ester.jpg
    93.3 KB · Visningar: 398
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati