hyosung comet

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Hej!

Inte för att hyosung comet är den motorcyckeln jag verkligen mest av allt vill ha,, men.. efter ekonomi, tid osv,,osv,, så känns den hyffsat nära..

Nu då.. Synpunkter ( utseende, mekanik mm)

Skriv Skriv Skriv!!!!!

OBS.. hittade bilden på blocket..(lånad)
 

Bifogat

  • Hyosung comet.jpg
    Hyosung comet.jpg
    65.5 KB · Visningar: 388

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Växjö
Hoj
vtr1000f
Man kör hoj för att det är sexigt, så vad är det för vits med att köra en osexig hoj?

Dessutom är den ful, rostar, faller sönder och är inte värd ett skit när du ska sälja den vidare.

Köp en Hornet/sv650n eller liknande istället. Har du inte råd med nämnda modeller så panta ett par burkar och tjäna in mellanskillnaden.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Den är varken osexig eller ful, men kan dock rosta på vissa ställen om den får stå ute mycket:gnissla 650n ska tydligen vara lite ostabil i högre farter. Angående andrahandsvärdet så gäller väl det att köpa en som redan har tappat sitt värde. Köpte min 125a(också Hyosung Comet) för 25k, det är en -04, nypris är 43k efter 2 år och 500 mil hade den alltså tappat nästan 20k. Nu i år köpte polaren (MR.duDe) en likadan -04. Han gav 16k. Så faller i värde gör dem. Men 650n är väl nere i runt 30k nu, och jag tror inte att dem faller så mycket mer.

Sen är det kul att ha en hoj av ett märke som inte alla andra har:tummenupp

KÖP!
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Man kör hoj för att det är sexigt, så vad är det för vits med att köra en osexig hoj?

Dessutom är den ful, rostar, faller sönder och är inte värd ett skit när du ska sälja den vidare.

Köp en Hornet/sv650n eller liknande istället. Har du inte råd med nämnda modeller så panta ett par burkar och tjäna in mellanskillnaden.

Att den är ful är väl väldigt relativt:gnissla , själv tycker jag den är snygg. Kanske att Hornet är snäppet snyggare, men absolut inte sv:n.

Och av egen erfarenhet kan jag säga att kvaliten i reglage och liknane är utmärkt. Det enda är att det kan komma lite rost på ramen, men annars är det grym kvalitet, iaf på 125:an :tummenupp
 

axelsson_vpg

Guest
kan man köra en sån utan att det bokstavligt talat sprutar delar från dem?
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
Jag har kört några mil med en 650 gt...

Positivt:
Bra bottendrag (V-twin)
Billig

Men det var nog allt.

Negativt:
Som att köra in i en vägg efter 120 knyck, en liten vindruta hade gjort susen.
Känns billig, ta bara tripmätarens omställning. När alla nya hojar kör med digitala instrument så måste man vrida tillbaka trippen till noll som på en gammal hoj från sjuttitalet...

Men det är mycket bang for the buck, dock hade jag hellre lagt pengarna på en äldre liknande hoj med mer mil på mätaren. 2000 mil är ju inte direkt mycket på en hoj tillverkad efter 1995... just my 50 cents...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag vägrar att tro att dom är så kassa som alla dom som aldrig har haft en skriver.

Däremot undrar jag om dom är så bra som alla dom som har en säger?

Isåna fall är det en helt ok budgethoj!

Att man manuellt måste vrida tillbaka tripmätaren kan jag faktiskt leva med, jag vevar bilrutorna manuellt och låser upp dörrarna en och en också!
 
Last edited:

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
kan man köra en sån utan att det bokstavligt talat sprutar delar från dem?

Japp :tummenupp Limez¨s hoj klarade väl en vurpa i, var det 70 km/h :va helt ok. Innan jag köpte min kollade jag upp dom lite, och et var en mc-affär inne i gbg (kommer inte ihåg namnet) som hae haft både hornet och comet 650 som lånehoj medans ens egen hoj var inlämnad. Och enligt dom så hade deras comet:ar hållt bättre än hornet:arna :tummenupp
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
Att man manuellt måste vrida tillbaka tripmätaren kan jag faktiskt leva med, jag vevar bilrutorna manuellt och låser upp dörrarna en och en också!

Inte i en bil tillverkad efter 2004? Eller?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte i en bil tillverkad efter 2004? Eller?

Näe, så nya bilar håller jag mig inte med.

Den nyaste bil jag någonsin har haft var 6 år/15 000mil gammal när jag köpte den och 20år/35 000mil när jag skrotade den.

Man ska nöta ut grejorna!
 

N00b

Sneaky SOB
Gick med
11 Jun 2008
Ort
malmø
Hoj
Honda CB1100 SF X-11
Har inte själv inte ägt en då jag inte har fått kortet än. Men jag tyckte att GV650 (Hyosongs glidare) såg snygg ut så jag har undersökt vad folk anser om dom generellt. Det verkar som om folk anser att dom är trevliga att köra men dom lider av mekaniska och elektroniska kvalitetsproblem. Garantin är bara på 2 år och ska man köpa en som är äldre ska den nog vara billig så att man har råd att fixa den om den skulle gå hädan.

Min högst personliga åsikt och vad jag har hittat på nätet, so far:
+Ser snygg ut
+Ska vara trevliga att köra, har aldrig själv testat en.
+Kan inte tänka mig att delar är dyra till dom.
-Inte direkt ett hippt märke
-Kvalitén verkar vara "ojämn"
-Svårt att hitta en märkesverkstad eller någon som "tar ansvar för märket"

Mina €0.02
 

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Ort
Stadion
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Min gula hyosung comet 125'a 4stånkare gjorde 110km/h i nedförsbacke och 70 i uppför, ingen vidare hoj men ingen aning om hut 650 är. Ser helt schyst och man sitter bra på dom + bra utrymme under cutsen :)
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Min gula hyosung comet 125'a 4stånkare gjorde 110km/h i nedförsbacke och 70 i uppför, ingen vidare hoj men ingen aning om hut 650 är. Ser helt schyst och man sitter bra på dom + bra utrymme under cutsen :)

Lustigt att det är så olika, min gör iaf just nu 100 uppför och 120 i nedför, eller 130 om de är en lång jeffla backe :gnissla :D
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Hur lyckas du få de två påståendena i samma mening? :va

Tycker du att hela hojen, kvalitet på reglage, motor osv. är dåligt bara för att det kan komma rost på ramen? Särskilt på en hoj som kostar 16k och i övrigt ser ny ut?

Men jag tycker i alla fall att ska man köpa en ka man absolut inte köpa en ny, för andrahandsvärdet sjunker grymt mycket, min sjönk som sagt närmare 30k på 4 år :näsblod
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tycker du att hela hojen, kvalitet på reglage, motor osv. är dåligt bara för att det kan komma rost på ramen? Särskilt på en hoj som kostar 16k och i övrigt ser ny ut?

Men jag tycker i alla fall att ska man köpa en ka man absolut inte köpa en ny, för andrahandsvärdet sjunker grymt mycket, min sjönk som sagt närmare 30k på 4 år :näsblod


Ramen är ändå det som håller ihop hojen. Att kalla en hoj vars ram rostar för "grym kvalitet" tycker jag inte riktigt stämmer.

Att det sen kan vara en prisvärd cykel har jag aldrig förnekat.

Personligen skulle jag säkert ha roligare med den än vad jag skulle haft till fots.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Ramen är ändå det som håller ihop hojen. Att kalla en hoj vars ram rostar för "grym kvalitet" tycker jag inte riktigt stämmer.

Att det sen kan vara en prisvärd cykel har jag aldrig förnekat.

Personligen skulle jag säkert ha roligare med den än vad jag skulle haft till fots.

Det är inte direkt grov rost som kan betyda någonting för hållfastigheten, utan ytrost om går att få bort ganka lätt med lite 5-56 och en trasa.

Men visst, som jag skrev tidiare skulle jag hellre haft en hornet, men det betyder inte comet är en dålig hoj :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top