hyosung comet

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Ingen debatt, inte för min del iaf :) Sa bara min åsikt, och skulle jag själv valt hade jag helst haft en Hornet, men men omtrådskaparens pengar inte räcker så långt, så är en comet ett väldigt bra alternativ :tummenupp
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
såvitt jag förstått efter samtal med ägare till cometen så är det den typen av hoj som är billig i inköp och drift (om allt funkar som det ska) , men känns lagom billig när man ska sälja sen.

för det kommer du att vilja göra..

funkar dock utmärkt som pendlingshoj enligt en ägares utsago, men inte mer, vill du ha *roligt* i mer än en månad så köp nåt annat.

begagnatmarknaden är smockfull för tillfället, med både billigare och bättre hojar, som dessutom inte tappar så mycket mer i värde.



p.s om du absolut måste skaffa en comet, skaffa en så ny som möjligt, helst med garanti kvar. de har gjort om motorer och soppasystemet de senaste åren.
 
Last edited:

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
tack för era åsikter.. jag läser och antecknar.. det är inte så att jag har exakt 24ooo och väljer att köpa den billigaste..

frågan är egentligen mer att om det är en lämplig hyfsad hoj för den pengen..
Och tiden finns tyvärr inte heller ju för att lägga 50/60k på en hoj jag hinner köra 2 ggr i månaden :)
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
varför gnälla om rosten? säg en hoj med stålram som inte rostar?
gillar utseendet på allt utom det ensama avgasröret som går framåt, ser ut som en moppemotor!
Men kollar man nypriset är dom inte särskilt prisvärda, kostar mer än en er-6a som man kan få för under 60 ny med värdecheck på 7000...
 

Pizzabagarn

Guest
Fyfan vad skönt det är att vara direktör och kunna köpa vad man vill.
Tycker synd om er löntagargangstrar.

Sen att mina val kanske inte är de bästa må vara hänt men det är väl bara gaykillar som kör omnämnda motorcykel.
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Skulle tydlingen vara en Suzuki SV motor på den, men ni får rätta mej om ja har fel..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns ju koreanska skitmärken (läs bilar) där man skryter om drivlina från mercedes också :D

Om du tänker på Ssangyong så hade dom ju mercedesmotorer.

Men det är klart, du vet ju inte i vilket land kolvarna och växellådsdreven i dina motorcyklar är tillverkade, det kan vara Japan, Korea, Indien eller något annat land, men bara för att det är ett Japanskt/Österrikiskt märke på tanken blir delarna magiskt mycket bättre.

Mer fakta och mindre spekulationer.

Motorn i Hyosung är inte en Suzuki motor, däremot samarbetar tydligen Hyosung med Suzuki i många andra avseenden, så det skulle inte förvåna om vissa delar passar i båda maskinerna.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
-alltid roligt när folk är supernegativa till nåt dom inte vet nåt om, nästan allt är tillverkat i låglöneländer så bara för att det kommer från korea behöver det inte vara skit.
Ska ju inte dra in bilar i tråden nu, finns ju ingen relevans i det.
Men mercedes är det inget fel på:yoparty
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Det är inte direkt grov rost som kan betyda någonting för hållfastigheten, utan ytrost om går att få bort ganka lätt med lite 5-56 och en trasa.

Men visst, som jag skrev tidiare skulle jag hellre haft en hornet, men det betyder inte comet är en dålig hoj :)

HållfasTTTTTTTTTTTTTTTTTTTheten... Hållf har inget med fastigheter att göra!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top