hyosung gt 650

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
maila mig på jonazc@yahoo.se

om nån vvet vart man kan köpa detta kåpset så maila det oxo..tack på förhand jonaz
 

Bifogat

  • 02_10_2005_001.jpg
    02_10_2005_001.jpg
    89.3 KB · Visningar: 316

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
JonaZ skrev:
MEN nu till min fråga....Hur e den att köra???
Det förvånar mig att inte Hinkas har dykt upp i den här tråden än. Han är en av få på Sporthoj som har en Comet 650. :tomten
 

Alabama

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
HONDA VTR 1000
Jag har en Hyosung och kan bara säga att det är en fin fin motorcykel.
Under min tid som ägare så har den inte strulat något.
 

Raceman

Ny medlem
Gick med
24 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Husaberg 650
Jag har också en Hyosung 650. Mycket hoj för pengarna. Dom tillverkar allt på hojen till och med bromsarna. Det är väl inte så många som gör det. Varken Suzuki eller Honda har egna bromsar. En bolt-on ljuddämpare så låter den som en ducati 996!!! :yoparty

Dom är sköna att köra. Jag ska nog provköra en sv 650 och se hur den är jämförelse med Hyosungen. Jag fick ändra fjädringen bak till det mjukaste, tyckte den va lite för hård. Jag har satt på ett 180 bakdäck också. Tyckte den blev stabilare då.
 

Bifogat

  • Hyosung 3.jpg
    Hyosung 3.jpg
    129.2 KB · Visningar: 519
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Esquire skrev:
Det förvånar mig att inte Hinkas har dykt upp i den här tråden än. Han är en av få på Sporthoj som har en Comet 650. :tomten

Förlåt att jag tagit sådan tid på mig ;)
Dom grejer som du tänkte på där, fatbar, lyse och annat smått och gott har jag också tänkt mig, får väl se bara om det blir några pengar över.
Att jämnföra hojjen med en trimmad moppe är väl kanske inte riktigt rättvist, har aldrig sett någon moppe med 79hk och ca 70nm vrid. Jag är efter 100mil nöjd med min hoj, jag har väl inte direkt någon erfarenhet av andra hojjar annat än några crossar, enduros och någon moppe :huvet .

En del säger att bromsar och sådant är sunkiga, jag tycker dom tar rätt bra, mer än tillräckligt för att kunna bromsa på kort sträcka så, sedan får man väl också tänkte på det som en sade här, 39k för fabriksny 04'a. Det är ju inte direkt så man gråter blod när man köper den. Sedan att det dessutom är försäkringsklass 3 så blir den ju grymt billig att försäkra.

Vad vill ni mer veta? :tummenupp

Raceman skrev:
Jag har satt på ett 180 bakdäck också. Tyckte den blev stabilare då.

Klämde du på det däcket på befintlig fälg? Nu blev ju jag också sugen på det, vad har du för profil och sådant på ett sådant däck?
Slipon måste jag också köpa, och kanske ett fighterlyse och en massa annat, men först måste jag spara ihop lite pengar :tummenupp
 

Nanjirou

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Har ingen :(
Tja

Jag undra om någon kan lägga upp ljudet på GT 650 R?
Jag äger ingen hoj men jag fundera mycket på en hyosong GT 650 R eller en Kawasaki ER-6f

Har inte riktigt tänkt ut vilken ännu men har hört ljudet på en original er6
så vill gärna höra på en hyosung med :)

men 39k för en -04 e ju grymt bra pris
 

st1gmata

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Finspång
Hoj
Honda vtr1000 Firestorm
Gt 650

Nanjirou skrev:
2179169 Tja

Jag undra om någon kan lägga upp ljudet på GT 650 R?
Jag äger ingen hoj men jag fundera mycket på en hyosong GT 650 R eller en Kawasaki ER-6f

Har inte riktigt tänkt ut vilken ännu men har hört ljudet på en original er6
så vill gärna höra på en hyosung med :)

men 39k för en -04 e ju grymt bra pris

Mmm både jag o en polare köpte en Hyosung GT 650 04:a för några månader sen o vi är både mycket nöjda. Jag har inte haft tid o fixa iordning nått med plus att jag e total njoob på motorcyklar, men har tänkt o lära mig..:)
Den låter ganska mesig orginal måste jag erkänna men polarn slängde på en BOS slipon o den låter riktigt najs måste jag säga..ska fixa med det i sommar och byta styre på den, ty orginalstyret är icke sexigt... :yoparty

Den som har bra tips på vad som helst som gör min Hyosung coolare får gärna höra av sig för jag har grymt dålig koll..all hjälp uppskattas..:)
 

Nanjirou

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Har ingen :(
Vad fick du ge för en -04?
Jag försöker hitta någon återförsäljare nära där jag bor "Helsingborg"
Flying eagle i växjö säljer en -06a men vill ha -04 om man kan få för under 40k.

Är det lätt oh byta slipon så man får en kraftigare ljud effekt.
 

st1gmata

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Finspång
Hoj
Honda vtr1000 Firestorm
Nanjirou skrev:
2186557 Vad fick du ge för en -04?
Jag försöker hitta någon återförsäljare nära där jag bor "Helsingborg"
Flying eagle i växjö säljer en -06a men vill ha -04 om man kan få för under 40k.

Är det lätt oh byta slipon så man får en kraftigare ljud effekt.

gav 39.900 för min..under 40k iaf..:)
Jag har ju som sagt inte gjort nått på min och är allmänt oduglig på det mesta vad gäller motorcyklar än sålänge men dom jag pratat med säger att det inte ska vara några problem o byta på den. Ska ge mig på det om nån månad när man har lite större bankhäfte..:) polarn som bytte gjorde det i samband med köpet så han gjorde det inte själv. Men hans låter riktigt najs tycker ja så det är lätt värt det, körde den häromdan o det gör en jävla skillnad!

Kolla på bikestop i linköping, där köpte jag min iaf..tveksamt om dom har någon kvar men kan va värt att kolla..extremt mycke hoj för pengarna måste jag säga!
 
Last edited:

st1gmata

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Finspång
Hoj
Honda vtr1000 Firestorm
Raceman skrev:
2000756 Jag har också en Hyosung 650. Mycket hoj för pengarna. Dom tillverkar allt på hojen till och med bromsarna. Det är väl inte så många som gör det. Varken Suzuki eller Honda har egna bromsar. En bolt-on ljuddämpare så låter den som en ducati 996!!! :yoparty

Dom är sköna att köra. Jag ska nog provköra en sv 650 och se hur den är jämförelse med Hyosungen. Jag fick ändra fjädringen bak till det mjukaste, tyckte den va lite för hård. Jag har satt på ett 180 bakdäck också. Tyckte den blev stabilare då.

Du har fixat lite med bakdelen ser ja, svårt o se exakt men vad har du gjort?? tycker ju orginal baken ser lite väl plastic o dan ut men har inte bestämt mig vad jag ska göra åt saken än! Bytte du slipon sjv? o i så fall var det mycke jobb eller är det nått som en odugling som jag kanske kan fixa på eget bevåg? hjärndöd e man inte men väldigt oerfaren..:D
du får gärna skicka lite bilder på din till mail om du har tid o lust??

iain2002anderson@hotmail.com
 

Nanjirou

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Har ingen :(
st1gmata skrev:
2186636 gav 39.900 för min..under 40k iaf..:)
Jag har ju som sagt inte gjort nått på min och är allmänt oduglig på det mesta vad gäller motorcyklar än sålänge men dom jag pratat med säger att det inte ska vara några problem o byta på den. Ska ge mig på det om nån månad när man har lite större bankhäfte..:) polarn som bytte gjorde det i samband med köpet så han gjorde det inte själv. Men hans låter riktigt najs tycker ja så det är lätt värt det, körde den häromdan o det gör en jävla skillnad!

Kolla på bikestop i linköping, där köpte jag min iaf..tveksamt om dom har någon kvar men kan va värt att kolla..extremt mycke hoj för pengarna måste jag säga!


Ahh det e nice ju, kanske jag borde köpa en hyosung som första hoj isf om det e så billigt, det e samma försäkrings klass som kawasakin ER-6 som jag funderat på oh köpa.

Det e ju ändå 30k i skillnad på dom hojarna typ.

Skulle du kunna spela in ljudet på din oh din polares hoj så jag få höra lite på dem? Schysst om du kunde göra det :)

Ska väl ta oh ringa flying eagle se hur mkt man kan pruta hehe
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Ulvheden skrev:
1984155 hehe..... har provat en sv650, skulle mer vilja beskriva den som en trimmad moppe än som en sporthoj!! :hihi

Jag har inga problem att hänga på vare sig sport 600:eek:r eller literhojar med min "trimmade moppe" på kurviga vägar. Det gäller bara att utnyttja effekt och chassi på ett effektivt sätt. Har svårt att tänka mig en bättre hoj/krona. Den är både billig i reservdelar, försäkring och slitdelar. Gött v-ljud och bra knuff i motorn, det är först när vägen rätar ut och i hastigeheter över 160km/h som jag saknar effekt. Sen är det ju bra för självkänslan att man kan hänga på större hojar som är snabbare på pappret. :banana
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
ola_sandin skrev:
2186958 Jag har inga problem att hänga på vare sig sport 600:eek:r eller literhojar med min "trimmade moppe" på kurviga vägar. Det gäller bara att utnyttja effekt och chassi på ett effektivt sätt.

Det kanske beror på vem som sitter mellan styret o bakramen? Jag har svårt att tro att du drar t.ex Filip Backlund om han sitter på en standard gat-reggad GSX-R600 årsmodell 2006 vare sig det är på kurviga vägar, en parkeringsplats, på Gotland Ring eller ens vid korvmojjen.

Däremot tror jag säkert du kan dra en o annan literhoj, kanske även nån med turbo, om det sitter en lök på den o kör.

Kontentan är nog att visst kan du ha kul på din hoj, men du är bara snabbast så länge en långsammare förare sitter på den snabbare hojen.
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Pejo skrev:
2187410
Däremot tror jag säkert du kan dra en o annan literhoj, kanske även nån med turbo, om det sitter en lök på den o kör.

Kontentan är nog att visst kan du ha kul på din hoj, men du är bara snabbast så länge en långsammare förare sitter på den snabbare hojen.

Givetvis beror ju snabbheten på föraren men de jag kör med har minst lika mycket körvana som jag, så jag tror att det är sv:n som gör att jag kan hänga på och inte att jag skulle vara bättre på att köra än mina körpolare.. Och jag skrev inte att jag drar någon literhoj, bara att jag utan problem hänger på dom på kurviga vägar. Anledningen till det är säkert att sv:n är lätt, har bra knuff ut ur svängarna och är väldigt lättkörd. Det är väl även svårt att utnyttja en literhoj till fullo ute på landsvägarna och därför blir inte skillnaden i kurvhastighet särskilt stor oavsett om man kör supersport eller budgetsport.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
ola_sandin skrev:
2187927 Givetvis beror ju snabbheten på föraren men de jag kör med har minst lika mycket körvana som jag, så jag tror att det är sv:n som gör att jag kan hänga på och inte att jag skulle vara bättre på att köra än mina körpolare.. Och jag skrev inte att jag drar någon literhoj, bara att jag utan problem hänger på dom på kurviga vägar.


Blir det tillräckligt knökigt så har ju inte en kinamoppe heller problem att hänga på.

Däremot framställs ofta Sv650 o Ducce monster som snabbare på kurviga vägar än sporthojjar, vilket i mina ögon är absurt, med tanke på att sporthojjar är gjorde för bana, vilket inte har sådär otroligt många skillnader gentemot "kurviga vägar".

Det är upp till föraren, inte hojjen. Men oavsett hur skicklig en förare är, så kan han inte kompensera för taskigt vikt/effekt-förhållande hur länge som helst.

Du verkar i vilket fall nöjd - det är det som räknas.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top