hyosung gt 650

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Pejo skrev:
2190586 Blir det tillräckligt knökigt så har ju inte en kinamoppe heller problem att hänga på.

Däremot framställs ofta Sv650 o Ducce monster som snabbare på kurviga vägar än sporthojjar, vilket i mina ögon är absurt, med tanke på att sporthojjar är gjorde för bana, vilket inte har sådär otroligt många skillnader gentemot "kurviga vägar".

Det är upp till föraren, inte hojjen. Men oavsett hur skicklig en förare är, så kan han inte kompensera för taskigt vikt/effekt-förhållande hur länge som helst.

Du verkar i vilket fall nöjd - det är det som räknas.


Har en R1a högre hastighet vid det långsammaste partiet i en kurva jämfört med en SV ? Möjligt att den har,men en inte pga mer effekt iallafall tror mer på en bättre förare samma krökning på kurvan för båda hojarna vilket ger samma accelerationer eller "krafter" på fordonen. Sen finns det väl många bevis på att det går att köra bana med en SV även om många "riktiga sporthojar" har bättre förutsättningar rent materialmässigt.

/Urban
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Pejo skrev:
2190849 Huvudet på spiken, man tackar o bockar.

Känns som ironin inte kom riktigt hela vägen fram bara...

Hur som helst om du bara bryr dig om vad du ska kategorisera in en SV som så är det ok för mig....


/Urban
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
sir Urban skrev:
2190892 Känns som ironin inte kom riktigt hela vägen fram bara...

Hur som helst om du bara bryr dig om vad du ska kategorisera in en SV som så är det ok för mig....


/Urban

Det är alltid enklare om man skriver det man menar istället för att skriva det man inte menar och i efterhand hänvisa till "ironi".

sir Urban skrev:
2190633 Har en R1a högre hastighet vid det långsammaste partiet i en kurva jämfört med en SV ?
/Urban

En R1:a med en riktigt inställd framgaffel och bakdämpare ger förutsättningar för högre ingångshastighet och utgångshastighet. Har man dessutom bättre däck på så kan man nog ha högre lägsta-fart mitt i svängen också.

Eftersom R1:an har bättre markfrigång så kommer den inte heller att generera fotpinneskrap vid samma fart/nedlägg en Sv650 gör.

Men visst, en SV650 är "lika snabb som alla andra bara det är kurvig väg", bara rätt förare med rätt motivation sitter på.

F'ressten, vad kategoriserar jag in en SV som ?
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Pejo skrev:
2190894 F'ressten, vad kategoriserar jag in en SV som ?

Ingen riktig sporthoj enligt att du citerade mig när jag skrev det?

/Urban


Vi ska inte ta död på tråden, Det är inte samma motorcyklar Hyosung (felstavat) som en SV men verkar som de bygger på liknande koncept.

Over and out end of discussion.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
sir Urban skrev:
2190918 Ingen riktig sporthoj enligt att du citerade mig när jag skrev det?

/Urban


Vi ska inte ta död på tråden, Det är inte samma motorcyklar Hyosung (felstavat) som en SV men verkar som de bygger på liknande koncept.

Over and out end of discussion.

Dom är väldigt lika varandra, fast SVn är en sporthoj enl försäkringsbolagen
och dom har alltid rätt vet ni väl. :)

Tror nog att det är en bra hoj fast om du haft en r1a (trådstartaren) så
är det ju inte riktigt samma, men man har utomordentligt roligt på
en sv 650 eller en hyosung.
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
cleaner skrev:
2190952 Dom är väldigt lika varandra, fast SVn är en sporthoj enl försäkringsbolagen
och dom har alltid rätt vet ni väl. :)

Tror nog att det är en bra hoj fast om du haft en r1a (trådstartaren) så
är det ju inte riktigt samma, men man har utomordentligt roligt på
en sv 650 eller en hyosung.

Ja försäkringsbolag är lite mystiska av någon anledning rätta mig gärna om jag har fel så blev den betydligt dyrare att försäkra när den bytta modell? 02? eller 03?

Min har hela tiden hela tiden haft relativt billiga försäkringsmöjligheter utan att fuska.

Har aldrig sett en Hyosung i verkligheten men varför skulle man inte kunna tillverka en likvärdig cykel billigare än SVn?

/Urban
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
HAR TJATA PÅ IMPORTÖREN NU MEN GER UPP...
gt650R kommer ALDRIG att tas in i SVERIGE...
jävla skit säger jag bara....
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Pejo skrev:
2190894
En R1:a med en riktigt inställd framgaffel och bakdämpare ger förutsättningar för högre ingångshastighet och utgångshastighet. Har man dessutom bättre däck på så kan man nog ha högre lägsta-fart mitt i svängen också.

En SV med rätt inställda/shimsade framgaflar och en bra bakdämpare kommer att kunna ha högre fart in och genom en kurva i kraft av dess lägre vikt.

Du kan ha samma däck på SVn som på R1an toker där... :7peta

En R1a kommer fortfarande att vara snabbare runt en bana med samma förare, men hastigheten genom en kurva kommer vara högst med den lättaste hojen.
Den lätta hojen kommer bromsa (mycket) senare, ha högre fart genom kurvan men förlora i utgången och på allt som är rakt.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
PutteLiten skrev:
2198625 En SV med rätt inställda/shimsade framgaflar och en bra bakdämpare kommer att kunna ha högre fart in och genom en kurva i kraft av dess lägre vikt.

Du kan ha samma däck på SVn som på R1an toker där... :7peta

Hehe, jag vet. Men jag menar att t.ex SV'n i urpsrungsskick antagligen ger mindre självförtroende att gå in hårt in i en kurva än ex.vis en R1:a. Men börjar man modda kan man ju slänga på Öhlins Superbikegaffel o jämföra med den moddade SV'n... eller bara konstatera att rätt förare oavsett hoj åker fort på nästan vad som helst, men att olika hojjar har olika förutsättningar...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Japp, det köper jag. :)

SVns orginalgaffel var lite sunkig, men har för mig den fick en bättre tillslut. Fast en sådan modern SV har jag inte kört :tungan
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Den där GT650R loggan skriker lågbudget och drar ner på helhetsintryket som fan. Dom lyckades ju få kåporna rätt fräcka men hur fan kunde den vidriga loggan godkännas?
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Ni som redan kör Hyosung, har ni haft möjlighet att testa och göra en jämnförelse med SV'n?
 

Raceman

Ny medlem
Gick med
24 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Husaberg 650
Hedgehog skrev:
2199979 Ni som redan kör Hyosung, har ni haft möjlighet att testa och göra en jämnförelse med SV'n?


Nej det har jag inte gjort. Funderade på att prova sv 1000... men man är väl såld sen :Bugar
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Raceman skrev:
2201108 Nej det har jag inte gjort. Funderade på att prova sv 1000... men man är väl såld sen :Bugar

Haha, den risken finns säkert.
Sitter och klurar vad som ska köpas efter någon norpade min hoj :(
så en jämnförelse hade varit trevligt.
 

st1gmata

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Finspång
Hoj
Honda vtr1000 Firestorm
Hedgehog skrev:
2201131 Haha, den risken finns säkert.
Sitter och klurar vad som ska köpas efter någon norpade min hoj :(
så en jämnförelse hade varit trevligt.

Jag har en hyosung o har testat även SV men är dock en oerfaren förare så har inte tokmycke att komma med! dock tyckte jag hyosungen kändes mer stabil och lite mer lätthanterlig. med som sagt, svårt o säga när man inte kan så mycke.
Min anledning till valet av hyosung över SV är i princip rent utseende mässiga, tycker SV:n halkar rätt långt efter där, iaf den nakna modellen.
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ekberg skrev:
1984195 Nää det var väll inte det som skulle diskuteras i denna tråd.
Men frågar du mig så skulle jag svara att den kvalar in ändå.
"Din" Bandit tävlas med på Strippen medans "min" SV tävlas med på bana.

2003SV3.jpg


..Och i England tävlar man på åkgräsklippare.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top