Hyosung Gt650r

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Är det inte så att hyosung tillverkar eller har tillverkat motorcyklar åt suzuki.
"Originally a scooter manufacturer, Hyosung has crept up the motorcycle food chain making a lot of parts for the Japanese bike industry, while on its own account building ever bigger bikes. That Hyosung makes the engine internals for Suzuki’s massively popular SV range gives you an idea of the genesis of the GT650R."

http://www.hyosungbikes.co.uk/media/TWOtest.pdf

i samma text står det för övrigt

Next year Hyosung are aiming to inject the 650, but at the moment they are relying on good old-fashioned carbs, just like the previous incarnation of SV.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
"Till denna mc så finns det att köpa till ett bolt-on avgassystem för lite häftigare ljud samt lite mer effekt. Vi har även andra tips till extrem effektökning för bara någon tusenlapp extra."

?

http://www.grenmarkracing.se/

låter ju himla trevligt... finns det nåt sätt så man kan få dubbla dämpare på den??? som givetvis gör nytta oxå(mer effekt)
annars verkar det som om jag får höra av mig till dig när man vill ha lite mer pulver i den...

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
låter ju himla trevligt... finns det nåt sätt så man kan få dubbla dämpare på den??? som givetvis gör nytta oxå(mer effekt)
annars verkar det som om jag får höra av mig till dig när man vill ha lite mer pulver i den...
jag är inte en utsänd från grenmarkracing utan bara en googlande privatperson ;)

fick svar från hyosung om insprutning.

Thank you for your enquiry.

The Euro 3 Hyosung GT650R planned for 2008 will be fuel injection.

Regards

och här är concept till ersättaren för GT650

http://www.hyosungmotors.com/files/gt650x_1(1).jpg
http://www.hyosungmotors.com/files/gt650x_2(1).jpg

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
vad köpte du för färg norpis?

svarta med svart ram o fälgar, tror det är en av 2007 färgerna är sjukt snygg!

large1.jpg

Det blev den svart/röda med svart ram kolla på www.tws-motor.se
alla andra är slut i hela Sverige... jag kollade oxå med hyosung innan angående deras nästa modell...och fick reda på insprut och prishöjning eftersom marknaden har ökat....så nästa år så ligger nog hyosungen bland dom vanliga hojarna i pris tyvärr...

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
Det blev den svart/röda med svart ram kolla på www.tws-motor.se
alla andra är slut i hela Sverige... jag kollade oxå med hyosung innan angående deras nästa modell...och fick reda på insprut och prishöjning eftersom marknaden har ökat....så nästa år så ligger nog hyosungen bland dom vanliga hojarna i pris tyvärr...

Hur mycket landade kalaset på för din del? Försäkringskostnad?

/matsa

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Norpis12:
Såg på tws sida att det ska sitta 18" fälg fram..
Det får du gärna svara på när du får din om det stämmer.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hur mycket landade kalaset på för din del? Försäkringskostnad?

/matsa

Tror det kommer att sluta på ca 60 papp allt som allt, då menar jag inklusive resa för att hämta den och ny hjälm och lås.

försäkringen hamnar på 2300 hel/hel så det blir fan billigt...heheheh:yoparty

Norpis12:
Såg på tws sida att det ska sitta 18" fälg fram..
Det får du gärna svara på när du får din om det stämmer.

det såg jag inte förräns nu när du sa det.. men jag lovar att jag skall kika när jag hämtar den i vecka 25 eller 26... så pm.ar jag dig...

jag antar att du är nöjd med din fortfarande..kommit över inkörningen ännu???:confused: så du kan toktesta lite menar jag:yoparty

Last edited:

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R

det såg jag inte förräns nu när du sa det.. men jag lovar att jag skall kika när jag hämtar den i vecka 25 eller 26... så pm.ar jag dig...

jag antar att du är nöjd med din fortfarande..kommit över inkörningen ännu???:confused: så du kan toktesta lite menar jag:yoparty

gör det! :tummenupp

jag är fortfarande helnöjd.. har dock inte kunnat köra så mycket på senaste pga jobb o väder. men nu är 100milan bokad så man får väl se den som inkörd tycker jag :)

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
då är man ägare till en GT650R med 400mila-servicen i sikte :)

vore ju jättebra om vi kunde ha den här tråden för o ställa frågor till varandra, erfarenheter osv.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj

vore ju jättebra om vi kunde ha den här tråden för o ställa frågor till varandra, erfarenheter osv.

GRATTIS:::: :tummenupp köpte du den röda som var till salu på blocket??? den såg ju fin ut...
Vad tycker du om den nu då???
jag ser verkligen fram emot att få hämta min .. skulle hämtat den nästa vecka men nu har vägverket strulat med inreggningen, så det blir inte förräns efter midsommar.

klart vi skall ha tråden kvar så vi kan utbyta erfarenheter och tips. kankse var man kan köpa tillbehör osv...

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R

Härligt!

Gjorde min 100mila nyss..
Gick loss på 1900, återkom gärna med vad 400;an kostar.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Några cents i hörnet då..

Gällande utseende är jag tyvärr (ungt tänkt, men dock) av åsikten att utseende inte spelar så stor roll om det står Hyofjong, Skoda eller Hyundai etc på sidan..

Gäller det prestanda, vilket i min värld går före vilken look som helst, så är det bara prestanda.. Mer objektivt och klart intressant att blicka åt uddamärken för..

Så till frågan.. Lågeffektshoj javisst, men vad sitter det för komponenter på i övrigt? Och hur välbyggt är det överlag?

Jag köper rakt av folks val att köpa bort effekt, det blir oftast bara dyrt. Hell, jag hade lika gärna kunnat tjöpa en Gixxer1000, men lägger hellre pengarna på däck och resor än försäkringen. Så slipper man överljudsfart man dör av också. Med knäet i backen, på bromsen eller under 70-80 så spelar inte 3-siffrig effekt nån roll, om man inte VILL rasa vill säga..

Grattis till köpet, hoppas det motsvarar förväntningarna!

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
GRATTIS:::: :tummenupp köpte du den röda som var till salu på blocket??? den såg ju fin ut...
Vad tycker du om den nu då???
jag ser verkligen fram emot att få hämta min .. skulle hämtat den nästa vecka men nu har vägverket strulat med inreggningen, så det blir inte förräns efter midsommar.

klart vi skall ha tråden kvar så vi kan utbyta erfarenheter och tips. kankse var man kan köpa tillbehör osv...
Tack! hehe 250cc-bilden menar du? :tummenupp

jo, har inte hunnit med o köra så mkt, förutom hemresan på 20mil :näsblod
tycker den känns bra! visst lite irriterande med v-twin o låga varv men det är väl mer en vanesak. ljudet är riktigt härligt, även med originalburk.

den som väntar på nåt gott :tungan återkom sen!

Härligt!

Gjorde min 100mila nyss..
Gick loss på 1900, återkom gärna med vad 400;an kostar.
100milan för denna gick på 850kr står det på kvitto. japp uppdaterar.

en grej jag undrar. när jag står på tomgång på neutral och drar in kopplingen så ändras ljudet, till det bättre. Den går liksom väldigt hårt på tomgång i neutralen, metalliskt ljud.. nåt du känner igen?

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...