Hyosung Gt650r

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
du får gärna berätta mer om olyckan! det gick bra alltså?

jag har inte helförsäkrat :(

Tja inte mycket att berätta... 90 väg.. ytterled precis vid stan (Ängelholm)
skall inte finnas några rådjur...bambi springer ut jag tvärnitar och väjer...då vänder bambihelvetet. jag börjar lägga cykeln när jag smäller Bambi mitt i frontkåpan. jag hade hunnit bromsa ner till ca 70 då... sen kasar både jag o cykel ca 30-50 m (detta kommer jag inte ihåg utan såg efter spåren bara) vaknar till och känner efter.. ont lite här och där lite hjärnskakning...polis ambulans o grejer kommer och kollar läget. in till akuten.. lätt hjärnskakning och blåmärken och lite skrapsår... skinnställ, hjälm, stövlar och handskar totalförstörda...
Dan efter åker jag ut och tittar på hojen. den är totaldemolerad. framgaffel böjd, alla kåpor e skrot avgassystemet sönderskrapat osv...

Men kontentan av det hela är ju dock använd skinnställ.. annars hade jag inte suttit här och skrivit detta.

Och helförsäkring på Bilsport MC räddar hojsäsongen...får besked imorgon från skaderegleraren men troligen blir det Ny hoj och pengar för kläderna... och försäkringen var inte dyr.. jag betalar 2600 hel/hel nu rök jag på en självrisk på 4000 sammanlagt. och om jag smäller inom 12 månader så fördubblas självrisken..men det hoppas jag fan inte händer...

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
skönt de gick så bra! går inte o lita på de där djuren.. kan tänka mig blir rätt bra smäll i 90. hur gick det med bambi? ;)

jo kör full utrustning jämt. betalar 1000kr/mån för trafik hos folksam, det var billigaste.

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Tja inte mycket att berätta... 90 väg.. ytterled precis vid stan (Ängelholm)
skall inte finnas några rådjur...bambi springer ut jag tvärnitar och väjer...då vänder bambihelvetet. jag börjar lägga cykeln när jag smäller Bambi mitt i frontkåpan. jag hade hunnit bromsa ner till ca 70 då... sen kasar både jag o cykel ca 30-50 m (detta kommer jag inte ihåg utan såg efter spåren bara) vaknar till och känner efter.. ont lite här och där lite hjärnskakning...polis ambulans o grejer kommer och kollar läget. in till akuten.. lätt hjärnskakning och blåmärken och lite skrapsår... skinnställ, hjälm, stövlar och handskar totalförstörda...
Dan efter åker jag ut och tittar på hojen. den är totaldemolerad. framgaffel böjd, alla kåpor e skrot avgassystemet sönderskrapat osv...

Men kontentan av det hela är ju dock använd skinnställ.. annars hade jag inte suttit här och skrivit detta.

Och helförsäkring på Bilsport MC räddar hojsäsongen...får besked imorgon från skaderegleraren men troligen blir det Ny hoj och pengar för kläderna... och försäkringen var inte dyr.. jag betalar 2600 hel/hel nu rök jag på en självrisk på 4000 sammanlagt. och om jag smäller inom 12 månader så fördubblas självrisken..men det hoppas jag fan inte händer...

Inte så mycket att berätta :va :D .

Fatta vad utsatt man är sittandes på en hoj! Hade du suttit i min Volvo hade du nog knappt märkt bambi (Volvo 740 från 1992:tummenupp :rolleyes: ), än mindre behövt ringa försäkringsbolaget.

Köpte en R1-07:a som jag nu kört 300 mil med, min plan är att klara mig undan bambi genom att klyva dem:rolleyes: .

Tur att du klarade dig såpass bra, ching chong hojen finns det som sagt fler av;)

D.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
skönt de gick så bra! går inte o lita på de där djuren.. kan tänka mig blir rätt bra smäll i 90. hur gick det med bambi? ;)

jo kör full utrustning jämt. betalar 1000kr/mån för trafik hos folksam, det var billigaste.

Bambi e stendöd... tror kommunens jägare hämtade den en vecka efter krashen ungefär...för jävligt att den fick ligga död i diket så länge...:va

Folksam va dyrast när jag kollade... kolla www.bilsport-mc.com
jag betalar 2600 som sagt för helförsäkring.. men jag är 35 år fast har inte haft hojkort mer än 2 år..och bor i en medelstor stad...

Inte så mycket att berätta :va :D .

Fatta vad utsatt man är sittandes på en hoj! Hade du suttit i min Volvo hade du nog knappt märkt bambi (Volvo 740 från 1992:tummenupp :rolleyes: ), än mindre behövt ringa försäkringsbolaget.

Köpte en R1-07:a som jag nu kört 300 mil med, min plan är att klara mig undan bambi genom att klyva dem:rolleyes: .

Tur att du klarade dig såpass bra, ching chong hojen finns det som sagt fler av;)

D.

tja du har nog rätt... en volvo så studsar det bara till... och hmmm kanske skulle dubblat hastigheten så hade jag klyvt bambi,... fan tänkte inte på det *LOL*
tack för omtanken...:)

Last edited:

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Bambi e stendöd... tror kommunens jägare hämtade den en vecka efter krashen ungefär...för jävligt att den fick ligga död i diket så länge...:va

Folksam va dyrast när jag kollade... kolla www.bilsport-mc.com
jag betalar 2600 som sagt för helförsäkring.. men jag är 35 år fast har inte haft hojkort mer än 2 år..och bor i en medelstor stad...
hehe

de är billiga på trafik men inte resten. bilsport kostar 16500 hel/hel för mig, så det är lite skillnad mot 4000kr för 4mån. gäller o inte krasha bara..
får se hur det ligger till nästa år.

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Här sitter man och läser om en hoj som man aldrig hört talas om, första hojjen man möter under dagens tur är just en Hyosung, orange svart sådan...bra märkligt! :tungan

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Här sitter man och läser om en hoj som man aldrig hört talas om, första hojjen man möter under dagens tur är just en Hyosung, orange svart sådan...bra märkligt! :tungan

Och visst e den snygg???? en riktigt bra sporthoj..inte lika snabb som R1 men ändå...

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
snero, har du pillat något på din förgasare med tanke på gpr-dämparen du satt på? den är ju väldigt snålt inställd redan original..

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Min var ner i diket idag. Men som tur var blev inte mer än en böjd backspegel och lite gräs på hojen.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Min var ner i diket idag. Men som tur var blev inte mer än en böjd backspegel och lite gräs på hojen.

Tja det var ju tradigt.. men men delar finns det gott om... tur du inte skadade dig själv i alla fall.. ring killarna på www.mcskrot.se för där står min demolerade hoj..och där e nog en hel del som går att använda...

be safe

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Okej, AVA MC sa att ljudet var normalt :confused: får väl ta upp det igen på servicen. de ville för övrigt ha 3600 exkl material för 400milan..

ska se om jag får tid/lyckas fixa omkopplingen idag.

Har du lämnat in för 400 mila service??

Jag såg i papprena att det var service då & pratade med mc-försäljaren & även meken vid 100 mila servicen. Ingen av dem ansåg att den behövde lämnas in för service redan då. Låter ju helt galet faktiskt.

Sedan står det i maualen att det endast är den första servicen som behövs göra hos firma för att garatin ska gälla. Och den är väl bara i ett år, eller?

Jag byter olja & filter själv ist, å sen kolla att alla skruvar/bultar sitter som de ska. Kostade mej knappt 1700 pix att göra 100 mila servicen, vad har ni andra pröjsat?

Såg att du ändrat så att halv lyser samtidigt som hel. Funkar det för dej utan att den drar ur batteriet? Jag kopplade in två lampor på 55 w på min, slutade med batteritorsk. Tror iaf att det var det de berodde på. Laddade upp hojen igen & kopplade ur den ena lampan, sedan dess har den startat som den ska.
/// Ullis

Last edited:

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Har du lämnat in för 400 mila service??

Jag såg i papprena att det var service då & pratade med mc-försäljaren & även meken vid 100 mila servicen. Ingen av dem ansåg att den behövde lämnas in för service redan då. Låter ju helt galet faktiskt.

Sedan står det i maualen att det endast är den första servicen som behövs göra hos firma för att garatin ska gälla. Och den är väl bara i ett år, eller?

Jag byter olja & filter själv ist, å sen kolla att alla skruvar/bultar sitter som de ska. Kostade mej knappt 1700 pix att göra 100 mila servicen, vad har ni andra pröjsat?

/// Ullis
jo den är inne sen i måndags och ska få tillbaka imorrn.. (krångel).

Hm okej, får kolla när jag får tillbaka manualen. står inget sånt på garantibeviset. garantin är i 2 år.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
jo den är inne sen i måndags och ska få tillbaka imorrn.. (krångel).

Hm okej, får kolla när jag får tillbaka manualen. står inget sånt på garantibeviset. garantin är i 2 år.

Ser nu att det står 24 mån i handboken, däremot så saknar jag en garantibilaga som ska finnas? Den fick jag aldrig, plus att jag fick be dem skriva ett riktigt kvitto till mej & inte bara betalningsslipen.

Iaf så står det längst ner på sidan för serviceschema att "Den första servicen måste utföras av din återförsäljare eller en auktoriserad mekaniker för att den av leverantören utlovade garantin ska gälla"

Sen undrar jag vad tusan det är som kostar 3600 på 400 mila servicen :va Det är ju ingen större skillnad på den & 100 milan. Inget mer materiell. Och det extra är kontroll av framgaffeln, fjädringen & kylarslangar.

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Ser nu att det står 24 mån i handboken, däremot så saknar jag en garantibilaga som ska finnas? Den fick jag aldrig, plus att jag fick be dem skriva ett riktigt kvitto till mej & inte bara betalningsslipen.

Iaf så står det längst ner på sidan för serviceschema att "Den första servicen måste utföras av din återförsäljare eller en auktoriserad mekaniker för att den av leverantören utlovade garantin ska gälla"

Sen undrar jag vad tusan det är som kostar 3600 på 400 mila servicen :va Det är ju ingen större skillnad på den & 100 milan. Inget mer materiell. Och det extra är kontroll av framgaffeln, fjädringen & kylarslangar.
de sa bara att det var en 5timmars service och att det kostade 3600kr (frågade tom vid två tillfällen utifall de sagt fel). men då antar jag att de kollar ventilspelet också. det har jag svårt o tro görs nu för de 1000kr exkl matr jag ska betala. inte för att jag fattar varför ventilspelet måste kollas redan vid 100 och 400mil dock.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Jaha säg den lycka som varar.
efter min lilla incident med en bambi så fick jag hämtat ut en ny Hyosung 650 i förrgår körde väl en 15 mil sisådär...stannar hojen för natten. skall sen igår sätta mig på hojen för att avverka några mil till... men hmmm döm om min förvåning när hojen inte startar.... vrider på nyckeln fäller upp stödet drar in kopplingen och trycker på knappen. inget händer..:mad: hmmm kollar så stödet är uppe en gång till...försöker igen..inget händer...:mad: :mad: kollar dödarknappen...den är i rätt läge..hmmmförösker i ca 15 min med olika trix..inget funkar... det blev bilen istället... nån aver andra som har hyosunger som har vatt med om detta...????

nu skall ÅF hämta hojen idag och kolla på den...förhoppningsvis e det bara nåt enkelt... orkar fan inte vänta hur länge som helst... suck...:huvet

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj

Är det inte bara så enkelt att den inte är laddad? Nya fordon kan behöva starhjälp, eller FULLADDAS, då de ofta har stått en längre tid. Den kanske bara är laddade tillräckligt EN gång för att se om den startar.

P.S Kursiv stil = jag tror, inte vet.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Är det inte bara så enkelt att den inte är laddad? Nya fordon kan behöva starhjälp, eller FULLADDAS, då de ofta har stått en längre tid. Den kanske bara är laddade tillräckligt EN gång för att se om den startar.

P.S Kursiv stil = jag tror, inte vet.

tjam skulle kunna ha varit det.. men eftersom allt annat fungerar som är elektriskt..och det blir inte ens svagare lyse när man trycker på startknappen. inte heller klickar det i starten eller nånting... pratade med leverantören imorse, dom sa att det kunde vara startrelät...så dom kommer kanske o hämtar hojen idag...men då lär jag inte få tillbaka den innan nästa vecka... suck suck..

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
tjam skulle kunna ha varit det.. men eftersom allt annat fungerar som är elektriskt..och det blir inte ens svagare lyse när man trycker på startknappen. inte heller klickar det i starten eller nånting... pratade med leverantören imorse, dom sa att det kunde vara startrelät...så dom kommer kanske o hämtar hojen idag...men då lär jag inte få tillbaka den innan nästa vecka... suck suck..

Ok, då kanske det var värre alltså. Säg till dem att öka som fan, rätt var det är så är säsongen över. Som bekant,"tiden går fort när man har kul".

// Ullis

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...