norpis12
Hojåkare och IT-Konsult
du får gärna berätta mer om olyckan! det gick bra alltså?
jag har inte helförsäkrat
Tja inte mycket att berätta... 90 väg.. ytterled precis vid stan (Ängelholm)
skall inte finnas några rådjur...bambi springer ut jag tvärnitar och väjer...då vänder bambihelvetet. jag börjar lägga cykeln när jag smäller Bambi mitt i frontkåpan. jag hade hunnit bromsa ner till ca 70 då... sen kasar både jag o cykel ca 30-50 m (detta kommer jag inte ihåg utan såg efter spåren bara) vaknar till och känner efter.. ont lite här och där lite hjärnskakning...polis ambulans o grejer kommer och kollar läget. in till akuten.. lätt hjärnskakning och blåmärken och lite skrapsår... skinnställ, hjälm, stövlar och handskar totalförstörda...
Dan efter åker jag ut och tittar på hojen. den är totaldemolerad. framgaffel böjd, alla kåpor e skrot avgassystemet sönderskrapat osv...
Men kontentan av det hela är ju dock använd skinnställ.. annars hade jag inte suttit här och skrivit detta.
Och helförsäkring på Bilsport MC räddar hojsäsongen...får besked imorgon från skaderegleraren men troligen blir det Ny hoj och pengar för kläderna... och försäkringen var inte dyr.. jag betalar 2600 hel/hel nu rök jag på en självrisk på 4000 sammanlagt. och om jag smäller inom 12 månader så fördubblas självrisken..men det hoppas jag fan inte händer...