Hyosung Gt650r

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
min vill inte starta ibland, då får jag vrida av tändningen och på igen. men igår på statoil gick den inte o stänga av med nyckeln :va sen började det funka igen.

sen efter servicen är det extremt svårt o få i friläge när motorn är varm och krävs mer kraft för o få i växlar i övrigt. oljan är den som rekommenderas, maxum 4t extra men gissar att de inte fyllde på med denna på 100mila. och så känns det ibland som den driver på 1ans vxl trots att kopplingen är indragen :confused:

Du har EXAKT samma problem som jag haft.
Kolla kopplingen, den har en tendens att skruva upp sej så att spelet blir för stort. Jag har numera buntband som sitter emellan så den inte kan röra sej. Blir spelet för stort får man i regel brotta in växlarna & friläge kan vara helt omöjligt att få i.

Här har du EXAKT ett problem som jag har.
Min driver också på ettans växel. Ska ringa upp verkstan igen så de får kolla på det.

Sen undrar jag om någon av er har lust att mäta upp laddningen på er hoj. Skulle vilja veta vad ni kommer upp i med lyset på. Min laddning är oroväckande låg & nu förstår jag varför jag inte kan ha två lampor som lyser samtidigt. Den laddar endast 12,8 volt med EN lampa & 13,5 volt UTAN lampa. De är åt helvete....på ren svenska!!!

edit: att du inte får igång den ibland kan bero på att växeln ligger lite "fel". Prova att peta lite på pedalen så funkar det nog. Att det gick andra gången berodde nog på att du rört den lite utan att du tänkte på det.

Last edited:

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Jaha säg den lycka som varar.
efter min lilla incident med en bambi så fick jag hämtat ut en ny Hyosung 650 i förrgår körde väl en 15 mil sisådär...stannar hojen för natten. skall sen igår sätta mig på hojen för att avverka några mil till... men hmmm döm om min förvåning när hojen inte startar.... vrider på nyckeln fäller upp stödet drar in kopplingen och trycker på knappen. inget händer..:mad: hmmm kollar så stödet är uppe en gång till...försöker igen..inget händer...:mad: :mad: kollar dödarknappen...den är i rätt läge..hmmmförösker i ca 15 min med olika trix..inget funkar... det blev bilen istället... nån aver andra som har hyosunger som har vatt med om detta...????

nu skall ÅF hämta hojen idag och kolla på den...förhoppningsvis e det bara nåt enkelt... orkar fan inte vänta hur länge som helst... suck...:huvet

Tjo!
Såg om just det problemet på korider.com i våras.
Då var det kontakten vid kopplingen som glappade, så hojen märkte aldrig att man höll in kopplingen som man skulle. Hjälpte oftast o röra lite på styret för dom, eller att försöka hålla in kopplingen lite olika långt.
Efter o ha kontakten bytt strulade det aldrig mer vad jag minns.
Var flera med ung. samma problem..
Hoppas det kan hjälpa om du inte redan hunnit få iväg hojen till handlarn :tummenupp

snero, har du pillat något på din förgasare med tanke på gpr-dämparen du satt på? den är ju väldigt snålt inställd redan original..

ujj, lite sent svar kanske..
Men iaf så är huvudmunstyckena bytta till större, minns dock inte på rak arm hur stora.. :va

Får gräva lite i papprena hemma och se om dom skrivit upp det nånstans

Last edited:

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Tjo!
Såg om just det problemet på korider.com i våras.
Då var det kontakten vid kopplingen som glappade, så hojen märkte aldrig att man höll in kopplingen som man skulle. Hjälpte oftast o röra lite på styret för dom, eller att försöka hålla in kopplingen lite olika långt.
Efter o ha kontakten bytt strulade det aldrig mer vad jag minns.
Var flera med ung. samma problem..
Hoppas det kan hjälpa om du inte redan hunnit få iväg hojen till handlarn :tummenupp

ujj, lite sent svar kanske..
Men iaf så är huvudmunstyckena bytta till större, minns dock inte på rak arm hur stora.. :va

Får gräva lite i papprena hemma och se om dom skrivit upp det nånstans
Tack, den kontakten får de ta o byta på min..

137.5or verkar lagom, vet inte om jag orkar pilla bara. Vad kostade det för dig att få det bytt?

Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Spelet är helt ok så det kan inte vara det. mina problem är alltså:

1. om motorn är kall och har växel i går den inte att rulla när man drar in kopplingen. likaså kan det driva lite om motorn är på.

2. när motorn är varm är det väldigt svårt att få i friläge och växlarna går också rätt trögt.

3. när motorn är varm och jag står på neutral+tomgång slår det obehagligt från motor/vxl-låda och försvinner när jag drar in kopplingen.

nr3 har jag kollat med ava på plats och de tyckte inte det var något man gjorde något åt, sa något om kopplingskorgen. nr1 och 2 har jag ringt om och då säger de att MCn är från korea.

ja om jag skiftar från halv+hel (har pass-knappen tejpad) till bara hel ser jag hur det lyser starkare.

Vilket jävla skitsvar. Hade någon sagt så till mej hade jag iaf krävt en åtgärd, använt mej av företaget under garantin & sedan gett dem ett finger. De har köpt in hojarna till försäljning, då ska de fan fixa också.

Nr 1 har jag också som problem.
Nr 2 hade jag STORT problem med från början. Det visade sej att en pryl till kopplingsvajern (vet i tusan vad det heter) var sprucken så den byttes. Efter det blev det bra tills skiten rörde på sej. Efter ett till besök på verkstaden så sattes buntband för att förhindra att kopplingen skulle röra på sej.
Nr 3 har jag inte haft alls.

Vad det gäller lyset så menar jag något helt annat. Jag skulle koppla in två 55 watts lampor (har ett gammalt kawalyse), men hojen pallade inte det utan tappade all kräm. Så därför mättes det upp hur mycket den laddade. Alltså ett laddinstrumnet kopplat till batteriet. Provade med en lampa i (alltså EN 55 watt som det sitter i orginal) & med INGEN lampa alls i. Resultaten är inte bra. Därför jag undrar om min möjligen drar tjuvström någonstans, om min generator är sämre än er andras, eller om vi har lika dåligt allihop.

Då var det kontakten vid kopplingen som glappade, så hojen märkte aldrig att man höll in kopplingen som man skulle.

Det där ska jag berätta för verkstaden, de får byta den till hösten. Tack för infot.

Last edited:

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Det var nya ljuddämparen som jag bytte precis efter service som gjorde det svårt att få i neutralen och första växlarna. Tomgångsvarvet sjönk med nya dämparen och vad jag förstått blir oljetrycket på för låga varv så litet att växellägen blir svåra att få i. Har höjt tomgångsvarvet men behöver väl egentligen byta till större munstycken.

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Verkar som ni har köpt knarrarnas Baotian! :näsblod EN jävla massa småfel hela tiden på en fabriksny hoj :zpy

(Baotian = Skitdålig Kina moped)

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Verkar som ni har köpt knarrarnas Baotian! :näsblod EN jävla massa småfel hela tiden på en fabriksny hoj :zpy

(Baotian = Skitdålig Kina moped)
Jotack man börjar bli härdad.. köpte en ny baotian classic förra året då jag förlorade körkortet. Var inne några ggr pga att den inte laddade batteriet. löste sig aldrig, sålde skiten.

Dominator-Rocks

Guest
Jotack man börjar bli härdad.. köpte en ny baotian classic förra året då jag förlorade körkortet. Var inne några ggr pga att den inte laddade batteriet. löste sig aldrig, sålde skiten.

Jag hade en vanlig Baotian, den laddade inte heller.. den gick vidrigt dåligt stundtals.. tror det var en jävligt sopig fugge på dem.

Den vart stulen! TACK! :Bugar

Edit: Hyosungen är väll me´ "kinasmäck" ?

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
tjenare på dig...jag startade en exakt likadan tråd för något år sedan....
finns jäkligt fräcka gt650r i race utförande med singelsadel mm..
tycker du skall våga gå mot strömmen o köpa en..inga jättepengar direkt...men ingen jätteracer till hoj heller..
tycker du skall följa ditt hjärta....kändes comet gt650 ok??exakt samma ho fast med kåpa...beställ en röd o köp alla racekåpor o lacka dom svarta så har du en hoj som ingen annan har..dessutom 2 färger att välja mellan??

bifogar en läcker racebild oxo..lycka till

Bifogat

• 02_10_2005_001.jpg
    02_10_2005_001.jpg
    89.3 KB · Visningar: 99
  • 02_10_2005_006g.jpg
    02_10_2005_006g.jpg
    89.2 KB · Visningar: 131
  • hyo_1.jpg
    hyo_1.jpg
    55.1 KB · Visningar: 87

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Jag hade en vanlig Baotian, den laddade inte heller.. den gick vidrigt dåligt stundtals.. tror det var en jävligt sopig fugge på dem.

Den vart stulen! TACK! :Bugar

Edit: Hyosungen är väll me´ "kinasmäck" ?
Hehe, trots det galna larmet? enda som var bra på dem, iofs funka det aldrig eftersom den ladda ur hela tiden.

nästan, sydkorea.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hörni, vad kör ni med för slipon? Jag ska köpa till våren nämnligen eftersom jag ändå behöver en ny, finns det någon fräsig i moto-gp stil som passar schysst? Kommer behöva nya speglar också, så det blir väl kolfiber med inbyggda blinkare misstänker jag, crosstyre...

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Hörni, vad kör ni med för slipon? Jag ska köpa till våren nämnligen eftersom jag ändå behöver en ny, finns det någon fräsig i moto-gp stil som passar schysst? Kommer behöva nya speglar också, så det blir väl kolfiber med inbyggda blinkare misstänker jag, crosstyre...

Jag kör med GPR bolt-on i rostfritt.
Håller på o letar efter en lagom skabbig burk i kolfiber nu för att kapa, känns helt rätt med kortare dämpare!

Bolt-on till zx6r 98-02(?) och visst även bandit 1200 passar rakt på.
Ökar utbudet liite mot att bara leta efter dämpare till hyosungen :rolleyes:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Håller på o letar efter en lagom skabbig burk i kolfiber nu för att kapa, känns helt rätt med kortare dämpare!

Kort kolfiberljuddämpare är helt rätt på dessa maskinerna!
Jag har en på min 125a :gnissla :tummenupp V-Twin behöver en kolfiberburk för att låta rätt :tummenupp :yoparty

Bifogat

• rambo.JPG
    rambo.JPG
    141.2 KB · Visningar: 81

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag har en på min 125a :gnissla :tummenupp V-Twin behöver en kolfiberburk för att låta rätt :tummenupp :yoparty

Såg schysst ut... Jag ska hem och skruva isär avgassystemet ikväll och kolla en sak... Det kanske blir något hemmapul a'la motogp rör. Det kommer troligtvis låta faaan :D

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Skitsnyggt! :tummenupp

Såg schysst ut... Jag ska hem och skruva isär avgassystemet ikväll och kolla en sak... Det kanske blir något hemmapul a'la motogp rör. Det kommer troligtvis låta faaan :D

Har inte ens kollat, går originalburken att öppna?
Med tanke på ljudvolymen på min GPRdämpare vågar jag inte offra originalaren, men den kunde nog bli rätt sjysst i lite kortare utförande annars.. :)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Skitsnyggt! :tummenupp

Har inte ens kollat, går originalburken att öppna?
Med tanke på ljudvolymen på min GPRdämpare vågar jag inte offra originalaren, men den kunde nog bli rätt sjysst i lite kortare utförande annars.. :)

Ja neh alltså, jag ska bort med dämparen och kika hur långt fram jag kan plocka isär och svetsa eget motogp-rör ungefär som det för bikeshop-reklamen här till vänster.

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Ja neh alltså, jag ska bort med dämparen och kika hur långt fram jag kan plocka isär och svetsa eget motogp-rör ungefär som det för bikeshop-reklamen här till vänster.

aah, låter ju klart lovande!
Jag har spanat lite på det där me, för jag skulle vilja ha flänsen till ljuddämparen lite tidigare på röret, men vad jag sett så är hela kringlan och fläns i ett stycke. :gnissla

Tar emot lite att kapa i originalet om det inte finns nån bra skarv eller så, och jag är inte direkt händig nog med svets för att vilja ge mig på det alls egentligen. :näsblod

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
aah, låter ju klart lovande!
Jag har spanat lite på det där me, för jag skulle vilja ha flänsen till ljuddämparen lite tidigare på röret, men vad jag sett så är hela kringlan och fläns i ett stycke. :gnissla

Tar emot lite att kapa i originalet om det inte finns nån bra skarv eller så, och jag är inte direkt händig nog med svets för att vilja ge mig på det alls egentligen. :näsblod

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra än, om jag helt enkelt ska svetsa nytt hela vägen så att man har ett besiktningssystem och ett bråkstakesystem :yoparty
Hittade perfekt bild på hur jag vill ha det igår, kika nedan. Så det blir till att svetsa lite, den låter fan elak utan ljuddämpning, har inte vågat varvat över 7k dock, låter ju som fan i garaget ;)

Bifogat

• c635_1.jpg
    c635_1.jpg
    24.6 KB · Visningar: 88
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS