Ullis
Ny medlem
min vill inte starta ibland, då får jag vrida av tändningen och på igen. men igår på statoil gick den inte o stänga av med nyckeln sen började det funka igen.
sen efter servicen är det extremt svårt o få i friläge när motorn är varm och krävs mer kraft för o få i växlar i övrigt. oljan är den som rekommenderas, maxum 4t extra men gissar att de inte fyllde på med denna på 100mila. och så känns det ibland som den driver på 1ans vxl trots att kopplingen är indragen
Du har EXAKT samma problem som jag haft.
Kolla kopplingen, den har en tendens att skruva upp sej så att spelet blir för stort. Jag har numera buntband som sitter emellan så den inte kan röra sej. Blir spelet för stort får man i regel brotta in växlarna & friläge kan vara helt omöjligt att få i.
Här har du EXAKT ett problem som jag har.
Min driver också på ettans växel. Ska ringa upp verkstan igen så de får kolla på det.
Sen undrar jag om någon av er har lust att mäta upp laddningen på er hoj. Skulle vilja veta vad ni kommer upp i med lyset på. Min laddning är oroväckande låg & nu förstår jag varför jag inte kan ha två lampor som lyser samtidigt. Den laddar endast 12,8 volt med EN lampa & 13,5 volt UTAN lampa. De är åt helvete....på ren svenska!!!
edit: att du inte får igång den ibland kan bero på att växeln ligger lite "fel". Prova att peta lite på pedalen så funkar det nog. Att det gick andra gången berodde nog på att du rört den lite utan att du tänkte på det.
Last edited: