Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.
www.qwant.com
Exempel citat:
Research into road safety conducted by Monash University in June 2007, using on-road crash data collected between 1987 and 2004 in Victoria and Western Australia, showed that
black cars are more likely to be involved in accidents than cars painted other colors. The simple reason being is
visibility -
black cars are much more difficult to see, especially at night. The study claimed that
driving a black car would increase your chances of being involved in an accident by 12% compared to driving
a white car. As for other colors, driving a
grey car carries an 11% risk of an accident,
silver cars are just behind on 10%,
blue and
red cars have a 7% risk while
white cars are the safest to drive along with
orange,
yellow and
gold.
slut citat
Själv skaffade jag en gul kåpa till GSX1300R efter att en eftermiddag kommit på cykel i strålande sol och ska trampa ut på gatan som ligger i skugga pga av höga träd och precis uppfattar en svart hoj med helsvart förare och helsvart passagerare som kommer från vänster ca 15 meter bort mitt på gatan för att undvika parkerade bilar. Det som förvånade mig mest var att jag inte såg strålkastarna alls. Så jag gissar det var LED-ljus , indragna i frontplasten på hojen.
Jag var väl 4 meter från MCn's spår när jag bromsade cykeln, dvs ca 15 grader åt sidan.
Och så brett når tydligen inte halvljuset.