Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så du använder alltså uppåt 35 år gammal statistik för bilolyckor i Australien för att bevisa att vissa färger på motorcyklar i Sverige är farliga idag? Vilka regler kring fordonsbelysning har man tex i Australien, och framförallt 1987? I mörker borde ju faktiskt fordonsfärgen vara tämligen betydelselös, om man har lyse på bilen vill säga.
Själv har jag alltid gröna kalsingar när jag kör, och eftersom jag inte har blivit påkörd så måste det ju bero på det.
Det har aldrig någonsin hänt. Dels är getingar steklar och flugor är tvåvingar, dom har alltså fundamentalt olika kroppsbyggnad, vingar, storlek och ytstruktur, dom låter dessutom olika. Bin och getingar är mer närbesläktade, båda är ju tex steklar, men även om de olika biarterna har stora variationer så är de fortfarande väldigt olika getingar, både i storlek, yta och form.
Har du själv någon nyare undersökning som visar motsatsen ?
Du har missat att en förutsättning för att se lyset från fordonet kan vara att fordonet är långt bort.
Är fordonet så nära att halvljuset inte når dig som är vid sidan av vägen kanske du inte ser det.
Vilket den svarta hojen som körde förbi, framför mig för ett par år sedan visade mig.
Till min stora överraskning.
Förr var det lätt se lyset. Se lyset på Ozzians rödvita R1 # 19. Det är det inte längre.
Last edited: