"Med statistik kan man bevisa vad man vill".
Det betyder inte att det man påvisar är lögn, bara att man kan anpassa utfallet efter vad man väljer ta med..
‐-----‐------------------------
Var finns den riktiga statistiken, den som visar all relevant data, den som uppenbarligen de som gjort dessa filtrerade sammanställningar haft tillgång till??
Kan även nöja mej med att någon som har tillgång till den redovisar antalet allvarliga/fatala olyckor i respekt klass och hur många av dem som skedde med en nykter, körkortsägande förare på sin egen hoj.
Inte antal olyckor per klass och resten för hela kollektivet.
Riskerar såklart att ge stämpeln: "Supersportförare knarkar ofta"..
Ja, eller att knarkande hojtjuvar utan kk gärna kör supersport(?!)
Som mångårig och passionerad förare av supersport har jag fått förklara mej för alla möjliga människor så många gånger att jag inte längre minns..
Har slutat med det, inte mitt jobb...
Plöjde den tillgängliga statistiken...
IGEN, men den är så jäkla filtrerad att det inte går att få fram det jag vill veta.
Försäkringsbolag kan effektivt döda en hojklass genom att endast erbjuda den lagstadgade trafikförsäkringen till höga premier.
Men det känns som de kan göra det utan att lägga fram den statistik de baserar sina beslut på.
Sist jag diskuterade med en försäkringshandläggare var efter att de dubblat premien.
Han sa inte att det berodde på stort antal dödade eller allvarligt skadade eller kraschade hojar eller stulna hojar eller att både jag och hojen börjar bli gamla (vilket iofs är sant)....
Det enda han sa var att jag har en hoj med hög effekt!
En jävla Tuono V4 har hög effekt!!!
Kanske bara en tillfällighet att från 2018 minskar supersport och klassem "övriga" ökar?
View attachment 478375
Om det är så att det mest är vanliga seriösa, nyktra, körkortsägande, icke hojtjuvar som står för olyckorna på supersport så fine, då ska det vara dyrt att försäkra..
Men finns det något f-bolag som säger att det är ok att köra när man krökat, knarkat, saknar kk på en stulen hoj?
Bryter man mot avtalet borde det vara så att inga ersättningar betalas ut och inget man via (kanske?) ofullständig redovisning ska bestraffa klassen med...