I valet och kvalet. R6, R1 eller GSXR?

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
det säljs fler hojar än någonsin i detta land, beg. marknaden fylls på med fler hojar än någonsin. Då brukar sällan priset stiga men det är klart det försvinner ju en hel del R1:eek:r varje år eftersom förarna kraschar och de äldre modellerna minskar kraftigt i antal! :) får du mer pengar för din hoj när du säljer den så är det jättekul för dig!! :tummenupp

mojjsan skrev:
2088590 priserna har gått upp dom senare 2 åren på beg markanaden så är det bara..

hehe... nä, jag vill inte ha någon yamaha!
det ska vara suzuki igen, gillar körställningen och känslan mycket bättre! :yoparty

ilstallione skrev:

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Ulvheden skrev:
2088602
hehe... nä, jag vill inte ha någon yamaha!
det ska vara suzuki igen, gillar körställningen och känslan mycket bättre! :yoparty

Det intryck jag har efter R1:an när jag körde den typ 00 eller nåt var att jag tyckte styret var smalt och att den kändes lite nervös fram i acceleration.
GSXR:en kan jag inte minnas något negativt om förutom kvaliteten på motorn som fick renoveras ett par gånger på garanti. Det var vevstakarna som var felkonstruerade har jag för mig?

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
vet inte om jag inbillar mig men det känns som fotpinnarna sitter högre på gixxern, höll på att "slå" omkull mig själv ett par ggr med min R1 och sedan så kändes den klumpigare (rätt självklart iofs 600 mot 1000). Det är det som fått mig att spåra in på gixxer 750, lätt som en 600 (163kg torr det var samma som min 600a) och 155hk (-06), dvs 5 mer än i R1an... lär räcka och bli över för min del!! :D smidig som en 600 och kraft som en 1000 :banana

ilstallione skrev:
2088617 Det intryck jag har efter R1:an när jag körde den typ 00 eller nåt var att jag tyckte styret var smalt och att den kändes lite nervös fram i acceleration.
GSXR:en kan jag inte minnas något negativt om förutom kvaliteten på motorn som fick renoveras ett par gånger på garanti. Det var vevstakarna som var felkonstruerade har jag för mig?

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Kanske skulle vänta ett par veckor och se, kommer ändå inte att köra några kvalitetsmil nu. Är bara så jävla sugen på att handla...

Tex

SUZUKI
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
GSXR 750
Jag skulle nog köpt en Suzuki!

Jag skulle nog kolla mer på Gsxr:n,750 eller 1000.
Där kan du nog få en fin,för dem pengarna! :tuttar :fyllisar

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Tex skrev:
2088955 Jag skulle nog kolla mer på Gsxr:n,750 eller 1000.
Där kan du nog få en fin,för dem pengarna! :tuttar :fyllisar

http://www.blocket.se/vi/7875765.htm?ca=23_11_s

Verkar ju vara en riktig pärla, Saxemarakörd...?

http://www.blocket.se/vi/7611871.htm?ca=23_11_s

Ser tillräckligt fin ut för att man kanske skulle våga köpa den per telefon och ta ner den på lastbil?

http://www.blocket.se/vi/7864087.htm?ca=23_11_s

Är den kvar på måndag när jag kommer hem och jag överlever festen (Klacken) ikväll så ska jag helt klart kolla på den.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Hade först R1, bytte till R6 för den verka så jävla rolig...efter 6 veckor visste jag annat å bytte tillbaks till R1, men som tur e så e jag impulsiv å snubblade över en gsxr1000 som e himmelriket. Skulle aldrig gå tillbaks till någon yamaha överhuvudtaget, drar ju -04 på rakan oxå... :hihi
De enda som inte e riktigt bra e bromsarna som e rätt tungjobbade, MEN!!!...de e bara till å byta till sintrade racebelägg så e de problemet löst :tomten

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
hållundan skrev:
2089097 Köpte min i samma skick som den, för 42'. Nu är min i toppskick, efter prylar för ~4000 spänn.

Jag missade en smiley på den, Tex som skrev inlägget är från Saxemara och gammal vän till mig. Cykeln i annonsen är totalt ointressant för mig, särskilt med det snudd på löjliga priset :)

krille1

Man lever bara en gång !!!!!!!
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
suzuki GSX-R 750-04
Gryyyymmmmm

ilstallione skrev:
2088339 Har inte kört hoj på några år nu, sista var en GSXR 750-96:a jag köpte ny 96 som jag verkligen trivdes med. Innan dess hade jag en ZX7R som var trist, otymplig och trög, därför bytte jag in den mot suzukin.
Ska börja köra lite igen är det tänkt och vill ha så mycket som möjligt för pengarna såklart. Gillar att köra och busa lite, bakhjulsåka och dra ur lite på någon kurvig väg då och då. Toppfart är väl inte så viktigt men visst fan är det kul att köra fort rakt fram också :)
Inte testat på bana än men de flesta kompisarna kör regelbundet på bana så det kommer säkert.
Har efter mycket gnetande fått ihop ca 60000 till hoj och kommit fram till att med vårpriserna får jag då en av följande:

R1 upp till 01:a
R6 en 03:a
GSXR 750 00:a

http://www.blocket.se/vi/7871441.htm?ca=23_11_s
http://www.blocket.se/vi/7873528.htm?ca=23_11_s

Var helt inne på R1 från början men är osäker nu. Givetvis kan jag åka och provköra men efter sju år utan hoj lär det mesta kännas som en raket.
Vad rekommenderar ni?
Har en GSX-R 04 hur go som helst satsa på gsxr !!!!!

semheijn

MIKE
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
YZF R1 06
R1

Tjabba
Jag kan inte igentligen tala om vad du ska köpa jag har bara kört R1 men den är jag jävligt nöjd med ett tips är väll att åka till en MC firma och provköra alla 3 hojjarna det hade jag gjort om jag var i din sits tveklöst det går inte att gå på vad alla andra säger DU måste prova själv det är ju du som ska åka på hojjen sen eller hur!!!!! så sitt inte här nu å ödsla massa tid stick iväg å välj/köp hojj och ut å gasa hoppas du väljer rätt ha det gott/MIKE

PS Ultimata hårdrocks hojjen är ju självklart R1 den som säger nått annat LJUGER :hihi :yoparty :yoparty :yoparty

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
freding skrev:
2089095 Hade först R1, bytte till R6 för den verka så jävla rolig...efter 6 veckor visste jag annat å bytte tillbaks till R1, men som tur e så e jag impulsiv å snubblade över en gsxr1000 som e himmelriket. Skulle aldrig gå tillbaks till någon yamaha överhuvudtaget, drar ju -04 på rakan oxå... :hihi
De enda som inte e riktigt bra e bromsarna som e rätt tungjobbade, MEN!!!...de e bara till å byta till sintrade racebelägg så e de problemet löst :tomten
Håller med... Satan vilken best 1000cc är..

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Det var ju själve fan, allt säljs samma dag det läggs ut verkar det som. Kan någon PM:a mig ett reg-nr på en svensksåld GSXR 1000 så jag kan kolla försäkringen på en sån? Verkar finnas fler såna än 750..?

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
ilstallione skrev:
2089789 Det var ju själve fan, allt säljs samma dag det läggs ut verkar det som. Kan någon PM:a mig ett reg-nr på en svensksåld GSXR 1000 så jag kan kolla försäkringen på en sån? Verkar finnas fler såna än 750..?
Du kan få mitt reg.nummer, import eller inte spelar ingen roll, premien är den samma, fattar för övrigt inte varför alla e så rädda för import... så fort garantierna gått ut spelar de ju ingen roll om den gått på tyska vägar eller svenska...detta är för övrigt min tredje import...

XGD013

Mvh Fredrik

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
freding skrev:
2092078 Du kan få mitt reg.nummer, import eller inte spelar ingen roll, premien är den samma, fattar för övrigt inte varför alla e så rädda för import... så fort garantierna gått ut spelar de ju ingen roll om den gått på tyska vägar eller svenska...detta är för övrigt min tredje import...

XGD013

Mvh Fredrik

Jag är inte rädd för import, tyvärr har jag dock fått olika pris på försäkring till svensksålds fördel. Annars spelar det mig absolut ingen roll.

Tex

SUZUKI
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
GSXR 750
Har du köpt någon moppe än?

undefinedundefinedundefined
Har du ringt o kollat med Ixen i kallige om han har någon moppe stånde på lagret! :rolleyes: Köp nu så vi kan åka till Moto GP o :fyllisar!
Tattan sa att du skulle köpa en kromsläde :3freak
Kul igår? :huvet En annan fick ju jobba :argpådato

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Tex skrev:
2092356 undefinedundefinedundefined
Har du ringt o kollat med Ixen i kallige om han har någon moppe stånde på lagret! :rolleyes: Köp nu så vi kan åka till Moto GP o :fyllisar!
Tattan sa att du skulle köpa en kromsläde :3freak
Kul igår? :huvet En annan fick ju jobba :argpådato

Inte blivit något än, lugna puckar än så länge ju.
Var lugnt igår, lite coctailparty över det hela som det brukar bli när damerna är med... Ingen vågar ta supandet på allvar som man faktiskt bör göra, särskilt en storhelg :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024