ICA handlare?

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
ICA's ledning har det yttersta ansvaret for allt som pagar inom foretaget.
Naa riktigt så är det väl inte upplagt inom ICA va?
Handlarna ansvarar i butikerna? Eller hur?
(jag har förstått att du inte tycker att butikschefen har något ansvar, och det är helt ok, man får tycka så)

Pinsam undanflykt som ingen journalist med självaktning hade dragit till med.

Guillou & Bratt: "Vi orkade inte följa upp det här IB-spåret, så vi sket i det..."
Tycker du att han måste kontrollera 1400 ICA butiker och alla andra kedjors butiker också innan han ska få göra sitt program där han, efter ett tips, hittade fusk i de fyra första butikerna?

Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Jag trodde du kom med någon ny information. Där står inget om att Coop har gjort som Ica Maxi-handlarna.

Varför tror du alla icas konkurenter håller knäpptyst? känner folk som jobbat i andra butiker än inom ica,s koncern där dom märkt om allt mer lr mindre. O som jag sagt tidigare jobbar på ett central lager inom ica o jag tvekar bra mycket på att handla ngn annanstans än just på ica för vi har fått in Kyckling som har hållt ca 25 grader + o det har chafförerna fått fraktsedlar på att leverantören sålt vidare till ett lägre pris till div konkurenter till oss.

(jag har förstått att du inte tycker att butikschefen har något ansvar, och det är helt ok, man får tycka så)

Tycker du att han måste kontrollera 1400 ICA butiker och alla andra kedjors butiker också innan han ska få göra sitt program där han, efter ett tips, hittade fusk i de fyra första butikerna?

Dom har letat i göteborgs området med efter fusk på Ica men inte hittat ngt

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Varfor fick du det intrycket? Handlaren svarar till ICA's ledning som i sin tur svarar gentemot kunden.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Jag tror att det här köttfusket har mer eller mindre förekommit på alla affärer som säljer kött . Det var bara ICA som hade oturen att åka fasst.

Det finns tillräckligt med luft här inne.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003

Motfråga: Om han hade mätt upp hastigheten på enbart Yamaha-motorcyklar i trafiken, och sedan ägnat ett program åt att Yamaha-förare kör för fort, hade det varit saklig och opartisk journalistik?

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Varfor fick du det intrycket? Handlaren svarar till ICA's ledning som i sin tur svarar gentemot kunden.
Jag fick en känsla av att du försvarade handlaren i det som har inträffat.
Vi tycker lite olika, men det är helt ok.

Motfråga: Om han hade mätt upp hastigheten på enbart Yamaha-motorcyklar i trafiken, och sedan ägnat ett program åt att Yamaha-förare kör för fort, hade det varit saklig och opartisk journalistik?
Nej.
Märklig jämförelse tycker jag.
Det finns väl inget att hämta där?
Alla vet ju att fortkörning förekommer och det är väl ingen som gör någon stor affär av att så inte skulle vara fallet.
Ica däremot. Ja vad ska man säga.
Ica vill ju framstå som genuint genomärliga och framhäver sig själva som borgenärer för högsta kvalitet.
Ica trummar ut detta genom att årligen köpa reklam för miljontals kronor.
Tills nu vill säga, då de efter avslöjandet tillsvidare dragit in evighetsreklamföljetongen med ”Ica-Stig”.
All heder åt Ica för detta.

Jag tycker att Josefssons liknelse med clementinlådor var klockren som svar då Icas vd frenetiskt ville påstå att snusket enbart skulle handla om de 4 butikerna som blivit avslöjade.

”Tänk dig en trave med 1400 clementinlådor. Vi kollar de 4 översta lådorna och finner ruttna clementiner i alla 4 lådorna.
Finns det då skäl att tro att alla andra lådorna skulle vara helt felfria?”

Jag tyckte programmet var bra.
Du tyckte inte det.
Det är helt okej att tycka olika.

Last edited:

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jag tror att det här köttfusket har mer eller mindre förekommit på alla affärer som säljer kött . Det var bara ICA som hade oturen att åka fasst.
Jag tror som du.

Ner med idioten som TIPSADE om att Ica fuskar! Vad hade han emot Ica egentligen?!
Han kanske inte gillade vad som pågick?
Han kanske hade försökt påverka internt?

Jag vet inte?
Vet du?

Tipsaren lär ju inte vara omtyckt hos vissa.
Men jag tycker det är bra att fusket kom fram till ytan så att förbättringar kan ta vid.

Last edited:

Gabor

Guest
Hädanefter så ska jag med köttfärspaketet, skära upp, dela köttfärsen å se hur den ser ut, hur den luktar. Är den ok är det bara att be om att den packas med ny folie, annars låter man den bara ligga framme i kyldisken...:)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Exakt.
Han lär nog vara hyfsat hatad hos många.
Lika hatad som Sverker förmodligen också är av vissa.:)

Josefsson är en skitstövel till journalist helt utan känsla för privatliv, dessutom besitter han i många fall inte kompetens nog för att avgöra vad som är relevant i en fråga utan kör på det som låter bäst i en lekmans öron.....

Men om man bortser från det så gör han ett rakryggat program med fläckvis bra journalistik.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Ica däremot. Ja vad ska man säga.
Ica vill ju framstå som genuint genomärliga och framhäver sig själva som borgenärer för högsta kvalitet.

Till skillnad från Volvo, SonyEricsson och Fritidsresor som försöker profilera sig som ohederliga och inkompetenta då? Vilket företag försöker inte förmedla en positiv bild av sig själva?

Jag läser mellan raderna att du har någon personlig agg mot just ICA-koncernen.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Hörde på radion igår (P4 Norge), att ICA märker om kött med nytt datum även här i Norge..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det finns, som någon sade, en anledning till att vi inte hört en enda kommentar från någon annan butikskedja.

Jag tycker lite synd om ICA som ensamma hamnat i fokus och får bära hundhuvudet för hur hela branchen beter sig. Nu kommer ju journalisterna att kolla ICA butiker i 10 år frammåt tills någon "nytänkande" journalist kommer på att kolla Coop och lyckas hitta något där.

Det finns ju genuint korkade människor. Usch. :huvet

9 av 10...

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...