Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle på släktmiddag idag på finare restaurang på landsbyggden. Perfekt läge att vira ut kawan på lite slingriga vägar!:yoparty
Först kom regnet...
Sen vid en växling under en omkörning brast gaswiren...
Bah. :huvet

Edit: Sen måste jag dras med släkten också. :huvet

Vafan 1-3 VECKOR leveranstid på skiten, nu blev jag ju förbannad på riktigt istf lite irriterad! :mad:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
För att min sambos chefer är ett gäng kompletta idioter och min gräns för hur man får behandla folk är sen länge nådd.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Glömde lösen till iTunes, iCloud och skulle bara köpa lite musik.
Efter att ha svarat på kuggfrågor och lyckas komma på ett nytt lösen som måste innehålla minst åtta siffror, minst en liten bokstav, minst en stor bokstav och inte ha använts det senaste året, så köpte jag givetvis musik jag redan hade på cd.... :brynad

Köpa musik :3freak Lever du kvar på 90-talet gamle man :tungan

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Vad har dom gjort för dumt?

Nä bara gammal hederlig köra över människor för att man kan grejen.
Men jag blir nog mest arg för att jag inte tål att ta skit öht medans min sambo är lite mer sansad och kan finna sig i saker jag skulle bli helt tokig över.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag blev antastad av en mygga inatt. På foten. Och det kliar så in i helvete. :mad: Tycker gott jag kunna få slippa den känseln!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det klubbades i dagarna igenom en ny läkemedelslag som öppnar för att Läkemedelsverket ska godkänna antroposofiska och homeopatiska läkemedel, vilket givetvis ger dem legitimitet.

För er som inte förstår: Antroposofiska/homeopatiska mediciner är rent jävla flum och hör inte hemma bland riktiga veteskapligt utprovade läkemedel.

Fy fan...

Källa:
http://www.dn.se/debatt/slapp-inte-in-antroposofiska-preparat-i-lakemedelslagen/
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Utskottens-dokument/Betankanden/Arenden/201415/SoU16/

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det klubbades i dagarna igenom en ny läkemedelslag som öppnar för att Läkemedelsverket ska godkänna antroposofiska och homeopatiska läkemedel, vilket givetvis ger dem legitimitet.

För er som inte förstår: Antroposofiska/homeopatiska mediciner är rent jävla flum och hör inte hemma bland riktiga veteskapligt utprovade läkemedel.

Fy fan...

Källa:
http://www.dn.se/debatt/slapp-inte-in-antroposofiska-preparat-i-lakemedelslagen/
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Utskottens-dokument/Betankanden/Arenden/201415/SoU16/

Kan de bevisa effekt bortom placebo enligt vetenskaplig praxis kan de ju få mångla ut skiten, annars tycker jag det kan få säljas med en stor jävla klisterlapp a la ciggpaket där det står "Bevisat verkningslöst preparat".

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kan de bevisa effekt bortom placebo enligt vetenskaplig praxis kan de ju få mångla ut skiten, annars tycker jag det kan få säljas med en stor jävla klisterlapp a la ciggpaket där det står "Bevisat verkningslöst preparat".

Fast, är det statens uppgift att förhindra korkade människor från att göra korkade val?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fast, är det statens uppgift att förhindra korkade människor från att göra korkade val?

Samhället har ju onekligen utvecklats i den riktningen de senaste seklet.

Om det är positivt kan väl diskuteras, men när samhället (staten) drivs av likvärdigt korkade människor känns det ju i bästa fall futilt iaf.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Ja, det tycker jag.
Om jag går in på apoteket så anser jag att det skall räcka att välja mellan huvudvärkstabletter med olika, fungerande aktiva beståndsdelar.
Jag skall inte behöva sortera bort trolldomsbaserade humbugpiller.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja, det tycker jag.
Om jag går in på apoteket så anser jag att det skall räcka att välja mellan huvudvärkstabletter med olika, fungerande aktiva beståndsdelar.
Jag skall inte behöva sortera bort trolldomsbaserade humbugpiller.

Uppenbarligen vet du ju vilka du behöver, menar du att du istället blir frestad att köpa andra via deras marknadsföring?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Går man in på ett apotek ska de inte sälja piller med placeboeffekt. Det är en förtroendefråga som man börjat nagga i kanten kraftigt. Inte minst sedan privatiseringarna. I så fall kan man lika gärna gå in i en hälsokostaffär och köpa det man tror på och gå till en spådam för att få prognos om framtiden.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Nej, men falsk marknadsföring och dålgi bevisföring får de gärna lägga sig i, så att folk har möjlighet att fatta informerade val.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vet du alltid vad du behöver?
Om jag går till hemorrojdsalveavdelningen, så vill jag att samtliga preparat skall vara verksamma mot hemorrojder.

Nej, men det funkar väl som med precis allt annat, antingen går jag till någon man litar på för råd, eller så får jag ta sig tid att utbilda mig i vad jag behöver.

Problemet som jag ser det är mer att vattnet de kallar medicin nu kanske blir subventionerat, med mina pengar.:gnissla

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, men falsk marknadsföring och dålgi bevisföring får de gärna lägga sig i, så att folk har möjlighet att fatta informerade val.

Absolut, kvacksalveri skall fortfarande vara straffbart.

Men om det betyder att låtsassjuka kan åka och köpa låtsasmedicin på apoteket och bli friska av det ser jag inget problem i det, mindre låtsassjuka som tär på samhällskassan.

Sannolikt leder det till apotek med humbug som bara folk med en stark vidskepelse gästar, och apotek som vänder det ryggen där den fungerande delen av befolkningen gör sina inköp.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA