Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sommarvärme & strålande sol, ledigt dessutom. Oooch så var jag in till mc åf, och de säger att min gasvajer nog tar minst en vecka till att få hem... :mad:

Nån som har en pärla till salu? :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Franska bilar. För i helvete... Om man så mycket som tittar på en skruvdjävel på en blir man arg. Världen hade fan varit en bättre plats om nazisterna fått behålla frankrike. :mad: :mad::finger:censored:kulspruta:6surkart:machinegu

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Idag är jag förbannad för att...! Jag trodde att jag skulle få köra min nya motorcykel som står och väntar i butiken (levererad och klar). MEN det visade sig att jag missat en viktig regel (mitt körkort blir inte automatiskt A utan måste köra upp). Jag har självklart inte bokat någon uppkörning för FÖRSTA gången jag ringde transportstyrelsen och frågade för FYRA VECKOR sedan sa det att det bara var att köra. ANDRA gången jag ringde (igår) för att säkerställa var det också okej, men sen frågade killen om han skulle kolla igen för att vara helt säker och 15 minuter senare måste jag göra en uppkörning... vilket är helt OK får så är reglerna men jag är förbannad för att jag kunnat haft en uppkörning på MÅNDAG och inte om 3-6 veckor om jag inte lärt mig fel och transportstyrelsen svarat fel när jag frågade.

(Väntar på körkortstillstånd just nu sen bokar jag uppkörning).

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Idag är jag förbannad för att...! Jag trodde att jag skulle få köra min nya motorcykel som står och väntar i butiken (levererad och klar). MEN det visade sig att jag missat en viktig regel (mitt körkort blir inte automatiskt A utan måste köra upp). Jag har självklart inte bokat någon uppkörning för FÖRSTA gången jag ringde transportstyrelsen och frågade för FYRA VECKOR sedan sa det att det bara var att köra. ANDRA gången jag ringde (igår) för att säkerställa var det också okej, men sen frågade killen om han skulle kolla igen för att vara helt säker och 15 minuter senare måste jag göra en uppkörning... vilket är helt OK får så är reglerna men jag är förbannad för att jag kunnat haft en uppkörning på MÅNDAG och inte om 3-6 veckor om jag inte lärt mig fel och transportstyrelsen svarat fel när jag frågade.

(Väntar på körkortstillstånd just nu sen bokar jag uppkörning).

Tänk på att inte bara vänta 4-6 veckor på uppkörning. Ring o trakassera dom så får du snart en tid av nån som släpper sin tid. :)

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Hoj
Yamaha R6 -00
1. Beställde en hjälm 25/5, normal leveranstid 2-3 dar enl dom, vid leverans från centrallager tare 3-5. På bekräftelsen står det att de är från central den har skickats. Hoppades på att ja skulle få den i fredags, men antog att den skulle komma på måndagen. Så igår får jag ett mail 11 på morgonen där det står att dom klantat sig och undrar om jag kan ta en annan hjälm istället o ger mig ett förlsag (samma hjälm men i svart)
Svarade lite irriterat men artigt o trevligt att det får väl gå an men att dom i så fall får stå för nån expressfrakt för att jag vägrar vänta en vecka till.
Fick inget svar igår, inget idag heller. Skulle ringa idag men glömde. URUSELT, HATAR att beställa online, så korkat jävla koncept.

2. Sulade mobilen i väggen, men de var iofs ganska skönt.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Bildjäveln. Behövde byta bromsbelägg efter besiktningen. Lätt och bra... NÄ! för det är en jävla snigelätarbil!
Först var ena bromsoket helt jävla fastrostat, satt så jävla hårt att jag började fundera på om jag skulle bli tvungen att montera bort det med vinkelslipen. Men efter mycket slit, bankande, värmande och svordomar så fick jag loss skiten. När jag sedan skulle pressa in kolven så gick luftnippeln av, och av någon jävligt suspekt anledning verkar kolvjäveln inte gå att pressa tillbaka utan att blöda skiten. ARGH! Beställa bättre begagnat ok på nätet, vänta. Oket kom hem, såg nyrenoverat ut. Glad i hågen monterar man på skiten, svär över den jävla fjädern som spänner handbromsvajerstaget som självfallet ska dit men är oerhört fransk att få dit. Lyckligtvis har jag en fjäderkrok, annars hade det aldrig gått fan i mig.
Luftar ur det "nya" oket grundligt, med hjälp av sambon. Känner så bromsen tar, kollar så inget läcker och tar en provtur. LUFT I BROMSSYSTEMET. För i helvete.
Franska jävla skitbil. DÖ!

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Franska bilar är ett straff och det konstiga är att folk köper skiten!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Franska bilar är ett straff och det konstiga är att folk köper skiten!

Jag köpte den med planen att göra som jag gjort med alla mina skitbilar, sälja den innan den går sönder för mycket. Sedan bröt jag ryggen när det var dags att göra det, så nu har jag ägt den alldeles för länge.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Min chef har så dåligt med koll så han vågade inte låta mig ta semester denna veckan när jag frågade i våras.
Så nu sitter jag här på jobbet och har absolut inget att göra och företaget balanserar på kanten till ruinerna när jag istället kunde spenderat en vecka eller två med min kusin i Sakai-ku i Osaka Japan.

:huvet

Jag har förövrigt sagt upp mig och börjar nytt jobb efter semestern.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag köpte den med planen att göra som jag gjort med alla mina skitbilar, sälja den innan den går sönder för mycket. Sedan bröt jag ryggen när det var dags att göra det, så nu har jag ägt den alldeles för länge.

Jag menade inte att ge dig en känga utan syftade på folk som gladeligen köper en ny fransk bil för massor av pengar som inte gjort något ont! :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag menade inte att ge dig en känga utan syftade på folk som gladeligen köper en ny fransk bil för massor av pengar som inte gjort något ont! :)

Hehe, jag tar inte illa vid mig. :hihi
I mitt fall var det väl mest ett första försiktigt test av om snigelätarbilarna är lika värdelösa som mina fördomar om de säger. Och, yep. Det är de.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
I mitt fall var det väl mest ett första försiktigt test av om snigelätarbilarna är lika värdelösa som mina fördomar om de säger. Och, yep. Det är de.

Anar en rödtråd i ilskan;)

Och jag tycker synd om dig för ryggen, men bilen kan du gött ha;)

- - - Updated - - -

Anar en rödtråd i ilskan;)

Och jag tycker synd om dig för ryggen, men bilen kan du gött ha;)

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Haha, jo, bilen får jag väl skylla mig själv för.
På en helt annan not, du är inte sugen på att köpa en bil? :hihi

Om du ska byta kan du få köpa min. Kanonfin Skoda Octavia RS.

Bara några småfel som behöver åtgärdas:

Sekundärluftpump ger felkod.
Nånting med kylsystemet som ger felkod.
Bromsskivor behöver bytas eller svarvas.
Avgassystemet behöver bytas.
Den avtagbara dragkroken är trasig så behöver antingen en ny eller svetsa igen fästet.
En söm i förarstolen har släppt.
Lacksläpp med efterföljande rost på några ställen.
Vindrutetorkarna har en tendens att bli sega om man inte smörjer typ varje vecka.
Hög tid för kamremsbyte. Inte gjort än vad jag vet och bilen tickar snart över till 19 000 mil.

Som du kanske förstår har jag tröttnat rejält på min Skoda. Imorgon åker jag och hämtar en kanonfin Saab 9-3 SC Vector 2.0T Automat. :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Om du ska byta kan du få köpa min. Kanonfin Skoda Octavia RS.

Bara några småfel som behöver åtgärdas:

Sekundärluftpump ger felkod.
Nånting med kylsystemet som ger felkod.
Bromsskivor behöver bytas eller svarvas.
Avgassystemet behöver bytas.
Den avtagbara dragkroken är trasig så behöver antingen en ny eller svetsa igen fästet.
En söm i förarstolen har släppt.
Lacksläpp med efterföljande rost på några ställen.
Vindrutetorkarna har en tendens att bli sega om man inte smörjer typ varje vecka.
Hög tid för kamremsbyte. Inte gjort än vad jag vet och bilen tickar snart över till 19 000 mil.

Som du kanske förstår har jag tröttnat rejält på min Skoda. Imorgon åker jag och hämtar en kanonfin Saab 9-3 SC Vector 2.0T Automat. :tummenupp

Hmm.. Den där låter lite som sambons 855...

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha