Sitter hemma hela dagen och väntar på att UPS ska leverera en cykel. Går in på tracking-sidan på kvällen och ser att någon "FRED" har tagit emot mitt paket. Problemet är nu bara att jag inte känner någon Fred och inte har jag något paket heller.
Edit: Jag hatar inkompetenta människor. Vem tar ut ett otympligt paket (som en cykel ändå borde vara) utan att kolla adressen?
PostNord gjorde liknande med en försändelse däck till mig.
Bor i lgh och en dag stod mina beställda däck i trapphuset utanför min dörr med ett avi signerat av, vad jag uppfattade det som, ett kortare namn skrivet i stora bokstäver.
Jag antog att detta var namnet på en granne och blev i första läge glad över att grannen tog emot paketet åt mig så jag slapp åka och hämta det.
Men då jag tänkt knacka på hos grannen och tacka denne för detta så upptäcker jag att ingen i huset har ens i närheten av detta namn.
Ringde då PostNord som förklarade att det vad jag antog var ett namn egentligen var en kod för att mottagaren har en överenskommelse med PostNord att de får lämna försändelser utan att mottagaren är på plats. Det finns tydligen en sån tjänst att aktivera hos PostNord om man är intresserad av det.
Jag har dock inte någon sådan slags överenskommelse och är inte heller intresserad av att få mina försändelser lämnade utan uppsyn.
Det visade sig då vara så att någon på samma postadress hade denna tjänst och brevbäraren valde då att på något sätt registrera försändelsen mot denne person/företag. Kundtjänsten på PostNord menade att det var ett misstag och beklagade klart det som hänt.
Jag tror dock mer på att brevbäraren i fråga inte kände så stort sug i att bära ner mina däck till bilen igen efter att ha burit dem upp tre trappor..
Jag kommer dock inte ihåg varesig vad denna tjänst kallas eller vad "namn-koden" var, men det fanns iallafall att googla på flertalet liknande händelser.