Idag är jag förbannad därför att...

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Sitter hemma hela dagen och väntar på att UPS ska leverera en cykel. Går in på tracking-sidan på kvällen och ser att någon "FRED" har tagit emot mitt paket. Problemet är nu bara att jag inte känner någon Fred och inte har jag något paket heller. :huvet

Edit: Jag hatar inkompetenta människor. Vem tar ut ett otympligt paket (som en cykel ändå borde vara) utan att kolla adressen?
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Sitter hemma hela dagen och väntar på att UPS ska leverera en cykel. Går in på tracking-sidan på kvällen och ser att någon "FRED" har tagit emot mitt paket. Problemet är nu bara att jag inte känner någon Fred och inte har jag något paket heller. :huvet

Edit: Jag hatar inkompetenta människor. Vem tar ut ett otympligt paket (som en cykel ändå borde vara) utan att kolla adressen?

UPS har en överenskommelse med avsändarna att paketen får levereras hos mottagarens grannar.

Kontakta avsändaren eller kolla med grannen.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
UPS har en överenskommelse med avsändarna att paketen får levereras hos mottagarens grannar.

Kontakta avsändaren eller kolla med grannen.

Ok... Så även om jag är hemma (i en villa, så ingen portkod) så ringer dom istället på hos grannen och skriver inte heller en lapp och lägger i brevlådan? :va
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kollar brevlådan var 6:e månad ungefär och idag var den stora dagen. 3 fortkörningsböter från Australien hade man tydligen lyckats samla på sig, med extra påminnelseavgifter... :gnissla

Ett snabbt samtal med kreditkortet i högsta hugg så var det löst. Tydligen är 108 på en 100-väg något som bestraffas down under.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ok... Så även om jag är hemma (i en villa, så ingen portkod) så ringer dom istället på hos grannen och skriver inte heller en lapp och lägger i brevlådan? :va

NEJ absolut inte. Då är det dom som får fixa fram paketet. De har brutit avtalet de har med avsändaren. OM de lämnar hos grannen måste de först ha ringt på hos dig och lagt en lapp i brevlådan exakt vart de lämnat ditt paket. På dom bara. :)
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
NEJ absolut inte. Då är det dom som får fixa fram paketet. De har brutit avtalet de har med avsändaren. OM de lämnar hos grannen måste de först ha ringt på hos dig och lagt en lapp i brevlådan exakt vart de lämnat ditt paket. På dom bara. :)

Jag tänkte väl... Härligt att supporten hade stängt idag också... Hoppas att dom har öppet i morgon. :huvet
Du som verkar veta om UPS/leveranser då, brukar det bara stå "Signed By: FRED" eller är det nedkortat för att inte skriva ut för mycket uppgifter? Jag kan ju inte ens se min egna hemadress på trackern, så något verkar ju döljas. :dummer
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag tänkte väl... Härligt att supporten hade stängt idag också... Hoppas att dom har öppet i morgon. :huvet
Du som verkar veta om UPS/leveranser då, brukar det bara stå "Signed By: FRED" eller är det nedkortat för att inte skriva ut för mycket uppgifter? Jag kan ju inte ens se min egna hemadress på trackern, så något verkar ju döljas. :dummer

Chauffören kan vara ett dumbass och korta ner det för att han inte hör vad kunden säger eller för att han inte kan stava. Hen ska dock skriva in VART (tex granne på nummer xx) hen levererat det.
OM dom har öppet imorgon så är det mellan 9-13 MEN dom kommer inte kunna svara på något imorgon då det endast är tre-fyra stackare på kundtjänst som jobbar så de har ingen de kan fråga.
Först på måndag kommer du kunna få svar när chaufförerna jobbar igen. Dock så är det troligt att du kommer få kontakta avsändaren för att starta en tracer/sökning.
Jag har jobbat på det där företaget så därav vet jag hur det funkar. Vissa saker förstår jag, men oftast är det inte fotfolkets fel utan ledningen dom suger. Tyvärr kommer det aldrig att ändras.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Sista stället i staden där man kunde tvätta bil och samtidigt hyra en riktig lyft har stängt.
Skillnden mellan att t ex montera ett drag liggandes på rygg under, resp göra det ståendes under bilen är enorm...
Finns iofs två privata fina lyftar inom 500m från mig, men har man inga känningar så...:huvet
 

Croa

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2016
Ort
Kiruna
Hoj
08 Yamaha FZ6S
Sitter hemma hela dagen och väntar på att UPS ska leverera en cykel. Går in på tracking-sidan på kvällen och ser att någon "FRED" har tagit emot mitt paket. Problemet är nu bara att jag inte känner någon Fred och inte har jag något paket heller. :huvet

Edit: Jag hatar inkompetenta människor. Vem tar ut ett otympligt paket (som en cykel ändå borde vara) utan att kolla adressen?

PostNord gjorde liknande med en försändelse däck till mig.
Bor i lgh och en dag stod mina beställda däck i trapphuset utanför min dörr med ett avi signerat av, vad jag uppfattade det som, ett kortare namn skrivet i stora bokstäver.
Jag antog att detta var namnet på en granne och blev i första läge glad över att grannen tog emot paketet åt mig så jag slapp åka och hämta det.
Men då jag tänkt knacka på hos grannen och tacka denne för detta så upptäcker jag att ingen i huset har ens i närheten av detta namn.

Ringde då PostNord som förklarade att det vad jag antog var ett namn egentligen var en kod för att mottagaren har en överenskommelse med PostNord att de får lämna försändelser utan att mottagaren är på plats. Det finns tydligen en sån tjänst att aktivera hos PostNord om man är intresserad av det.

Jag har dock inte någon sådan slags överenskommelse och är inte heller intresserad av att få mina försändelser lämnade utan uppsyn.

Det visade sig då vara så att någon på samma postadress hade denna tjänst och brevbäraren valde då att på något sätt registrera försändelsen mot denne person/företag. Kundtjänsten på PostNord menade att det var ett misstag och beklagade klart det som hänt.
Jag tror dock mer på att brevbäraren i fråga inte kände så stort sug i att bära ner mina däck till bilen igen efter att ha burit dem upp tre trappor..

Jag kommer dock inte ihåg varesig vad denna tjänst kallas eller vad "namn-koden" var, men det fanns iallafall att googla på flertalet liknande händelser.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Folk som drar sönder skruvar. :mad:
Blev bara ett ok renoverat idag pga att ena sprinten som håller bromsklossarna var sönderdragen. Och de satt allihopa så in i helvete. :gnissla
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
PostNord gjorde liknande med en försändelse däck till mig.
Bor i lgh och en dag stod mina beställda däck i trapphuset utanför min dörr med ett avi signerat av, vad jag uppfattade det som, ett kortare namn skrivet i stora bokstäver.
Jag antog att detta var namnet på en granne och blev i första läge glad över att grannen tog emot paketet åt mig så jag slapp åka och hämta det.
Men då jag tänkt knacka på hos grannen och tacka denne för detta så upptäcker jag att ingen i huset har ens i närheten av detta namn.

Ringde då PostNord som förklarade att det vad jag antog var ett namn egentligen var en kod för att mottagaren har en överenskommelse med PostNord att de får lämna försändelser utan att mottagaren är på plats. Det finns tydligen en sån tjänst att aktivera hos PostNord om man är intresserad av det.

Jag har dock inte någon sådan slags överenskommelse och är inte heller intresserad av att få mina försändelser lämnade utan uppsyn.

Det visade sig då vara så att någon på samma postadress hade denna tjänst och brevbäraren valde då att på något sätt registrera försändelsen mot denne person/företag. Kundtjänsten på PostNord menade att det var ett misstag och beklagade klart det som hänt.
Jag tror dock mer på att brevbäraren i fråga inte kände så stort sug i att bära ner mina däck till bilen igen efter att ha burit dem upp tre trappor..

Jag kommer dock inte ihåg varesig vad denna tjänst kallas eller vad "namn-koden" var, men det fanns iallafall att googla på flertalet liknande händelser.

Ja jösses! Man blir ju bara argare för varje dag som går! :huvet
Om det är ett stort paket som däck så kan dom ju rimligtvis springa upp, plinga på och sen fråga om man vill hämta däcken i bilen själv, men så långt tänker man nog inte. :dummer
Jag hoppas verkligen inte att dom ställde ett stort och lätt paket för 24 000 kr på uppfarten fullt synlig...
UPS hade inte ens öppet i går, så det blir till att skälla ut dom i morgon. :mad:
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Chauffören kan vara ett dumbass och korta ner det för att han inte hör vad kunden säger eller för att han inte kan stava. Hen ska dock skriva in VART (tex granne på nummer xx) hen levererat det.
OM dom har öppet imorgon så är det mellan 9-13 MEN dom kommer inte kunna svara på något imorgon då det endast är tre-fyra stackare på kundtjänst som jobbar så de har ingen de kan fråga.
Först på måndag kommer du kunna få svar när chaufförerna jobbar igen. Dock så är det troligt att du kommer få kontakta avsändaren för att starta en tracer/sökning.
Jag har jobbat på det där företaget så därav vet jag hur det funkar. Vissa saker förstår jag, men oftast är det inte fotfolkets fel utan ledningen dom suger. Tyvärr kommer det aldrig att ändras.

Sådär! Nu är det löst. Jag ringde UPS och fick reda på vart den var. Cykeln hade lämnats av hos en cykelbutik några kilometer bort, så jag gick och hämtade den själv då jag inte orkade vänta på UPS.
Det var nog lika bra eftersom att budet kom senare på dagen och hade missförstått att han skulle hämta min cykel hos handlaren och leverera till mig. Han förstod det som att han skulle leverera dagens leverans med åtta cyklar till min adress istället för till cykelbutiken. :rofl
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sådär! Nu är det löst. Jag ringde UPS och fick reda på vart den var. Cykeln hade lämnats av hos en cykelbutik några kilometer bort, så jag gick och hämtade den själv då jag inte orkade vänta på UPS.
Det var nog lika bra eftersom att budet kom senare på dagen och hade missförstått att han skulle hämta min cykel hos handlaren och leverera till mig. Han förstod det som att han skulle leverera dagens leverans med åtta cyklar till min adress istället för till cykelbutiken. :rofl

:rofl
De vill ge postnord en match om sämsta speditören! :fakta
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
:rofl
De vill ge postnord en match om sämsta speditören! :fakta

Det verkar vara hård konkurrens om man vill vara sämst i branschen! Jag tror ju att man verkligen måste anstränga sig för att utföra jobb såpass illa. :glömdet
Enklast är nog ändå att hämta på närmaste postombud. Det fungerar ju oftast iallafall. :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tulltorsk på leverans från staterna :huvet
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Politikfakta:

Sveriges rättsväsende är i förfall. 68-åringen, som försvarade sitt liv i nödvärn mot tre förövare som med våld och dödshot försökte bryta sig in i hans hem - blev dömd till fyra års fängelse. Två av förövarna var bröder som sedan tidigare hade kontaktförbud mot 68-åringen efter skadegörelse, trakasserier och misshandel. De tre förövarna hade med sig vapen i form järnrör och kniv samt två väskor med okänt innehåll. Dessa väskor har polisen observerat på övervakningskameror men är nu spårlöst försvunna tillsammans med den tredje förövaren.

Åklagaren yrkade på 15 år för 68-åringen, man menade att "hotet från angriparna inte varit så akut" och att han "använde mer våld än nöden krävde".

Men enligt rättsexperten Sven-Erik Alhem borde han frikänts. "Att freda sig mot brottslighet och speciellt vid hot om våld ska betraktas mildare", säger han. 68-åringens advokat Johan Eriksson, anser också att han ska frias. "Han har skyddat sitt liv", säger han. 68-åringen dömdes även att betala ett skadestånd på 100 000 kronor till brödernas föräldrar.

http://www.helsingborgstingsratt.do...er-och-pressmeddelanden/Dom-i-Vallakra-malet/

Förtroende fortsätter att vara i botten för Sverige's rättssystem och säkerhet... :mad:
 
Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Kopplingen på biljäveln har rasat, 5000 spänn :mad: :huvet

Edit: Tydligen hade det börjat rassla och låta som fan redan i början av veckan men sambon glömde berätta det :huvet
 
Last edited:

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
http://www.helsingborgstingsratt.do...er-och-pressmeddelanden/Dom-i-Vallakra-malet/

Förtroende fortsätter att vara i botten för Sverige's rättssystem och säkerhet... :mad:

I det fallet är det mycket stor sannolikhet att mannen ej hade överlevt om han inte haft bössan tillhands.

Hade han väntat med skotten tills förövarna var inne i huset hade nog domen blivit annorlunda men vem har nerver till det?

Sverige. Världens mesigaste land.

Jag citerar Markus: fy fan
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
http://www.helsingborgstingsratt.do...er-och-pressmeddelanden/Dom-i-Vallakra-malet/

Förtroende fortsätter att vara i botten för Sverige's rättssystem och säkerhet... :mad:

I Sverige ska man vara politiker, kriminell eller multinationell företagare. Övriga får bara spott och spe av samhället och ska mjölkas till det sista. Ibland tror jag nästan att det är ett genomtänkt mönster att vi ska hållas korta så att vi snällt rättar in oss i ledet och gör som storebror säger.

Men antagligen är politikerna som skapat vårt samhälle bara rent korkade.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top