Jadu vissa (många) människor alltså.
Vad fan är det som får en människa att tro att bete sig som ett rövhål är bästa sättet att få bättre service?
För att åldern har kommit ikapp mig och jag numera blir bakfull när jag har varit på galej.
Baksmällan från helvetet slog till idag och jag hankar mig fram med nöd och näppe. Nästan så att jag spydde rakt ut när jag svepte ett stort glas vatten när jag vaknade och nu äntligen börjar jag känna mig pigg på mat.
Inte bra att dricka massa fina årgångsviner och Prosecco för att gå vidare till alldeles för starka drinkar på krogen.
Men jag tror att mitt största misstag var att jag drack för lite, hade jag svept lite mer innan läggdags så hade jag fortfarande varit full och då hade jag kunnat jobba bort baksmällan under dagen.
Vet inte riktigt vad du reagerat på men själv så tycker jag att det var bra att Turkiet med dess folk gick ut på gatorna och lyckade sätta stop för denna statskupp.
Den totala jävla sopan till domare i matchen mellan Chelsea och West Ham.
Vet inte riktigt vad du reagerat på men själv så tycker jag att det var bra att Turkiet med dess folk gick ut på gatorna och lyckade sätta stop för denna statskupp.
Känslan när verkligheten kommer emot, fan vad jag hatar den!
Vad ska vi ens med en verklighet till? Gratis Magic Mushrooms åt alla istället!
Nja, mera krossade drömmar.Taskig comedown?
Nja, mera krossade drömmar.
En källa inom polisen läckte information om polisens internrapport om Stockholmspolisens hantering av We are Sthlm.
“En stor problemgrupp under kvällen har varit ett ungdomsgäng om ca 50 personer. Dessa är s.k. ensamkommande flyktingungdomar, företrädesvis från Afghanistan. Flera ur gänget greps för sexuella ofredanden. Gänget stod även för merparten av bråken under kvällen, bl.a . det då målsäganden fick armen avslagen. Gänget återkommer varje kväll och de gripna släpps ut ganska snabbt efter införandet. Kommenderingen försöker arbeta offensivt och riktat mot denna gruppering, men upplever att varken rättsväsendet eller samhället i övrigt har de verktyg som krävs för att förhindra att dessa unga män återfaller i liknande brottslighet.”
Hundra procent av kända gärningsmän för tafsandet i Kungsträdgården hade utländsk bakgrund. Detta har Polisen aldrig tydligt talat om. Fyra eller fem gärningsmän hade Afghansk bakgrund. Polisens rapport tydliggör inte om gärningsmannen med persisk tolkbehov var iransk medborgare eller Afghan uppvuxen i Iran. Ytterligare tre identifieras som svenska medborgare av utländsk härkomst.
Trots att polisen känt till detta i månader mörkades statistiken i samband med Tafsa-Inte kampanjen på Polisens hemsida: “Efter händelserna på bland annat festivalen We are Stockholm 2015 tog polisen fram en nationell lägesbild och åtgärder för att förebygga och utreda sexuella ofredanden bland unga i publika miljöer. Lägesbilden visade bland annat att det finns ett stort mörkertal och att den genomsnittlige gärningsmannen när det gäller sexuellt ofredande mot flickor är män mellan 15 och 25 år”
Polisens frikänner sig själv för hanteringen av We are Sthlm, inklusive mörkläggning. Myndigheten medger att de har hemlighållit gärningsmäns ursprung, men menar att det inte är mörkläggning med argumentet att “Det får därför inte förekomma att polisväsendet sprider information som tex. ger ett i objektiv mening fördomsfullt intryck”
Sanningen om We are STHLM 2014 och 2015 börjar först nu komma fram...
http://tino.us/2016/08/polisens-internrapport-om-massovergreppen-kungstradgarden/
Polisen och rättssystemet ljuger och blundar hellre för verkligheten än att skydda sina egna medborgare, inklusive (särskilt!?) tonårstjejer!...
Lite våldtäkter, sexuella trakasserier och sådant som kan sabotera hela liv, i dessa fall främst för unga små tjejer... det är sånt man får ta, vi vill ju inte att sanningen ska fram vilket kan gynna de som har rätt...
Fy fan va vidrigt!
(Tur att resten av samhället går så bra...)
Join the club..Köpte en ny hoj i förrgår som skulle vara "raceklar".
Idag när jag kom ner till garaget så visade det sig att framgaffeln läckte, motorn läckte olja och vatten.
Kul med ärligt folk, speciellt när man tror att man gör affärer med likasinnade...
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |