Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag brukar ringa upp och säga "Någon från det här numret har sökt mig, jag finns tillgänglig i fem minuter nu, be dom ringa upp igen, svarar jag inte får dom lämmna sitt direktnummer på svararen"

Mmmm, jag med brukar dra till med något liknande, även om 5 minuter är mycket för mig att vara tillgänglig under arbetstid. Jobbigt när man behöver ha tag på dem bara och det ända man får från växeln, om de alls hunnit svara på en 30 min lunchrast, är "Jaaa, vi kan lämna ett telefonbud, så ringer hon upp....".
Hade jag inte tyvärr haft ett rätt stort behov av att få snacka med dem hade jag nog bara bett dem att dra åt helvete vid det laget.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Mmmm, jag med brukar dra till med något liknande, även om 5 minuter är mycket för mig att vara tillgänglig under arbetstid. Jobbigt när man behöver ha tag på dem bara och det ända man får från växeln, om de alls hunnit svara på en 30 min lunchrast, är "Jaaa, vi kan lämna ett telefonbud, så ringer hon upp....".
Hade jag inte tyvärr haft ett rätt stort behov av att få snacka med dem hade jag nog bara bett dem att dra åt helvete vid det laget.

Shit vafan jobbar du med? Hugger du kol i ett ryskt arbetsläger? pff. förfan jag gör inget annat på dagarna än att surra skit på telefon med kompisar. Men å andra sidan så är jag en tjockis som kör hjullastare.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Shit vafan jobbar du med? Hugger du kol i ett ryskt arbetsläger? pff. förfan jag gör inget annat på dagarna än att surra skit på telefon med kompisar. Men å andra sidan så är jag en tjockis som kör hjullastare.

Kundkontakt, står jag och snackar med en kund, vilket jag gör kanske 95% av dagen, självklart inte schemalagt, så är det rätt dålig form att be dem dra åt helvete och svara i den privata telefonen.

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Idag är det lite grinigt då hojen är nytvättad och fin och precis då jag tänkte ta en tur så började det regna IGEN!! D-a skitland!!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Idag är det lite grinigt då hojen är nytvättad och fin och precis då jag tänkte ta en tur så började det regna IGEN!! D-a skitland!!

Vem har dött av lite vatten.
Jag blir förbannad över allt jävla gnäll över vädret. Jag njuter av sommaren oavsett om det regnar eller inte. Finns inget bättre än en sommarregn. :kär

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Vem har dött av lite vatten.
Jag blir förbannad över allt jävla gnäll över vädret. Jag njuter av sommaren oavsett om det regnar eller inte. Finns inget bättre än en sommarregn. :kär

Får hädanefter låta bli o tvätta hojen helt enkelt.. :) Bara löddra in med shampoo innan man åker iväg och så är den ren då man kommer hem... :crash

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Kundkontakt, står jag och snackar med en kund, vilket jag gör kanske 95% av dagen, självklart inte schemalagt, så är det rätt dålig form att be dem dra åt helvete och svara i den privata telefonen.

Då förstår jag!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har varit på en roadtrip i dag, folk kan fan inte köra bil!

Här uppe har vi ju i bästa fall fuskmotorväg (2+1) och då bildas det alltid köer i 80km/h bakom någon lastbil eller släpvagn på sträckorna med 1 körfält, när man då kommer till omkörningssträckorna viker HELA kön ut för att köra om, men det är alltid någon jävla mespropp som inte ens växlar ner utan sitter och segar sig förbi, för att landa pall på 110km/h redan innan dom är förbi.

Hinner dom dessutom inte helt förbi innan skylten att körfälten går ihop om 600m så bromsar dom istället ner till 75km/h för att glida in bakom stoppklossen igen till nästa möjlighet.

Jag har en sur jävla dieselpickis, och jag hinner upp i 130 och förbi på dom 600m som är kvar av omkörningsfältet.

Jävla idioter!

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj

Här uppe har vi ju i bästa fall fuskmotorväg (2+1) och då bildas det alltid köer i 80km/h bakom någon lastbil eller släpvagn på sträckorna med 1 körfält, när man då kommer till omkörningssträckorna viker HELA kön ut för att köra om, men det är alltid någon jävla mespropp som inte ens växlar ner utan sitter och segar sig förbi, för att landa pall på 110km/h redan innan dom är förbi.

Hinner dom dessutom inte helt förbi innan skylten att körfälten går ihop om 600m så bromsar dom istället ner till 75km/h för att glida in bakom stoppklossen igen till nästa möjlighet.

Jag har en sur jävla dieselpickis, och jag hinner upp i 130 och förbi på dom 600m som är kvar av omkörningsfältet.

Jävla idioter!

Här där jag bor ställer sig fan folk på bromsen när det blir enfiligt och så ligger dom och puttrar i 80blås tills det blir 2filigt. För då när man ska om då ska dom jävlarna helt plötsligt köra 120igen. Ofattbart.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Ja det där att folk saktar ned när det blir 1filigt är ett vanligt fenomen. Fattar inte riktigt hur man kan vara så rädd/osäker när man kör och ändå köra bil...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Två bilar är satta i brand i Malmö i skrivande stund enligt polisens hemsida och polis helikoptern dånar hela tiden i luften.För någon natt sedan så brann en polisbil.Detta djävla drägg till befolkning är värre än cancer.Så lag och ordning är förmodligen på hugget just nu.Får väl somna till dånet från rotorbladen. :mad:

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Jävla idioter!

Har samma problem med opeln. Börjar ladda en kilometer innan för att greja omkörningen med surspisen men då ska någon idiot som ligger precis bakom lastbilen kasta sig ut framför näsan så man får pallnita och sedan sniglar de sig upp i fart så inte en jävel kommer förbi :mad:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Två bilar är satta i brand i Malmö i skrivande stund enligt polisens hemsida och polis helikoptern dånar hela tiden i luften.För någon natt sedan så brann en polisbil.Detta djävla drägg till befolkning är värre än cancer.Så lag och ordning är förmodligen på hugget just nu.Får väl somna till dånet från rotorbladen. :mad:
Ta't lungt, ta en Toy..!
87% vil ha det som du nämner, inse att du är en minoritet.
Lastbil? Själv hamnade jag nyligen bakom en bonnj-el med traktor och två släp som vräkte sig fram i 25kmh, till slut var kön bakom så lång att jag efter en stund inte ens såg slutet. Många förhöjda blodtryck..
Detta var dessutom på E20, E-tuna- Köping....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det här är landet som de som bestämmer vill ha in i eu.:mad:

130 SVT Text Söndag 14 aug 2016
UTRIKES PUBLICERAD 14 AUGUSTI

Turkiet slopar åldersgräns för sex

Den turkiska författningsdomstolen har
röstat för en ändring av definitionen
av sexuella övergrepp i landet.

Tidigare har sex med personer under 15
år varit olagligt. Men det nya
beslutet innebär att barn kan
betraktas som sexuellt myndiga om de
uttrycker samtycke till sex.

Ändringen träder i kraft i januari
2017. Kvinnoorganisationer och
barnskyddsorganisationer är emot
förändringen och hotar att ta saken
till Europadomstolen för mänskliga
rättigheter.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Nänä.
Sveriges största problem just nu är att det bara går halvbra i OS.

OS är viktigare än IS.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Ja det där att folk saktar ned när det blir 1filigt är ett vanligt fenomen. Fattar inte riktigt hur man kan vara så rädd/osäker när man kör och ändå köra bil...

Det har inget med räddsla att göra utan det handlar om att folk är oförmogna att framföra ett fordon. Dvs dom jävlarn kollar inte hur fort det faktist går utan har omgivningen som referens. Så när helt plötsligt staketet kommer närmar så tror dom att dom kör för fort.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Det har inget med räddsla att göra utan det handlar om att folk är oförmogna att framföra ett fordon. Dvs dom jävlarn kollar inte hur fort det faktist går utan har omgivningen som referens. Så när helt plötsligt staketet kommer närmar så tror dom att dom kör för fort.
Jo så är nog fallet oftast. Men det bygger ju ändå på någon osäkerhet att man släpper gasen när det blir smalare.
Sen är det väl färre än man tror som har detta jävla betende. Det räcker ju med 1st för att ställa till det för många...

Men efter att ha kört sträckan Umeå-Skellefteå i semestertrafik uppskattar man ändå 2+1 vägar. Hemsk jävla väg bestående av så många idiotomkörningar så man blir mörkrädd. Aldrig har man saknat hojen så mkt.
Och fartkameror överallt..

Ens första bilsemester med en liten knodd i bilen. Det får en verkligen att höja säkerhetsmarginalerna. Vilket gör gällande sträcka nästan ännu värre...

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Jo umeå skellefteå är en hemsk jävla vägsträcka. Körde från ängelholm och hem i sommras med hojen. körde e4 hela vägen och just mellan umeå och skeå så var det ett gäng tjänstebils nissar som försökte ta mig av daga.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring