Idag är jag förbannad därför att...

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
I metropolen svinninge, nästan så jag tror att jag är punktmarkerad.
Jag åker rätt ofta förbi Svinninge. Hela vägen mellan Vaxholmsvägen och Åkersberga luktar laser men jag har aldrig sett någon kontroll där. 60-40-60-40-30-40-60 osv.
I Stavabacken ner mot Åkersberga finns en ficka där de ofta står och skjuter laser.
En gång körde jag om en bil vid fartkameran ner mot Rydbokorset. Blixten brann av. Jag undrar vad de sa i bilen då de blev fotade. 😄
Sådana bilder skickas inte ut då det inte går att bevisa vem som körde för fort. Fast det kanske de i bilen inte visste.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Jag åker rätt ofta förbi Svinninge. Hela vägen mellan Vaxholmsvägen och Åkersberga luktar laser men jag har aldrig sett någon kontroll där. 60-40-60-40-30-40-60 osv.
I Stavabacken ner mot Åkersberga finns en ficka där de ofta står och skjuter laser.
En gång körde jag om en bil vid fartkameran ner mot Rydbokorset. Blixten brann av. Jag undrar vad de sa i bilen då de blev fotade. 😄
Sådana bilder skickas inte ut då det inte går att bevisa vem som körde för fort. Fast det kanske de i bilen inte visste.
De skjuter laser på vaxholmsvägen och brukar ha nykterhetskontroller på svinningevägen på lördagar. Svinningevägen är ju bombad med fartkameror, bra då det är mkt folk här nuförtiden.

Körde om en kyrkansbil framför en kamera som blixtrade förra sommaren, tror nog att denne sa nåt okristligt om mig..

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
De skjuter laser på vaxholmsvägen och brukar ha nykterhetskontroller på svinningevägen på lördagar. Svinningevägen är ju bombad med fartkameror, bra då det är mkt folk här nuförtiden.

Körde om en kyrkansbil framför en kamera som blixtrade förra sommaren, tror nog att denne sa nåt okristligt om mig..
Med tanke på att denna bil sannolikt stod under det direkta överinseendet av den allra yttersta ordningsmakten tror jag vi nu har förklaringen till körkortsingripandet. Synden straffar sig själv sägs det ju.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag blir förbannad på folk som lägger ut annonser på Blocket men inte svarar på meddelanden.
Man ser att meddelandet är läst och att säljaren varit inloggad flera gånger efter mitt meddelande lästes men man får ingen feedback. Och varan ligger kvar till försäljning och jag har inte varit oförskämd eller skambjudit.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag blir förbannad på folk som lägger ut annonser på Blocket men inte svarar på meddelanden.
Man ser att meddelandet är läst och att säljaren varit inloggad flera gånger efter mitt meddelande lästes men man får ingen feedback. Och varan ligger kvar till försäljning och jag har inte varit oförskämd eller skambjudit.
Det finns många ensamma som lägger ut varor till försäljning bara för att få kontakt.
Och dom är helt nöjda med att bli kontaktade. Kontakten är målet, dom har inget att sälja.
Så lägg ingen tid på sånt.
Jag har själv lärt mig ovan när jag talade med en kompis om en annons i klubbtidningen för länge sedan och säljaren aldrig hörde av sig ..... fick reda på att säljaren var ensam (och kanske lite knäpp) och annonserna var enbart kontaktsökande.
Sedan finns det en annan variant jag råkat ut för i jobbet. En kund nere i Europa bad om en offert på en koldioxid kylmaskin när jag besökte honom. När jag kom hem så blev det offert till honom efter nån vecka. Sedan hörde han inte av sig. Inga svar på mail så jag ringer till slut ner till företaget och ber att få tala med honom. Och får reda på att han drabbats av hjärntumör och nu 3 månader efter besöket är död sedan 2 månader tillbaka, det gick fort.

Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Hämta/lämna på Arlanda terminal 5.

Hur fan kan man planera så illa?
Kanske snarare resultatet av avsaknad av planering, där halvmesyrer och begränsningar som skapats under decennier gjort att det till slut inte går att få till något vettigt utan att riva alltihop och börja om från början. Går inte ens att få till rimliga kompromisser, så i valet mellan att resenärer smidigt skall kunna ta sig till/från sin gate och att flygplatsen skall få in maximala intäkter från mat och shopping blir lösningen... *trumvirvel*

Tur man har vettiga flygplatser på närmare håll.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kanske snarare resultatet av avsaknad av planering, där halvmesyrer och begränsningar som skapats under decennier gjort att det till slut inte går att få till något vettigt utan att riva alltihop och börja om från början. Går inte ens att få till rimliga kompromisser, så i valet mellan att resenärer smidigt skall kunna ta sig till/från sin gate och att flygplatsen skall få in maximala intäkter från mat och shopping blir lösningen... *trumvirvel*

Tur man har vettiga flygplatser på närmare håll.
Ville dom så skulle dom ju fortfarande kunna anpassa till det internationella systemet som funkar väl.
Finns en lång asfalterad överbyggnad längs terminal 5 som i nuläget mest verkar användas för att rasta hundar.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Ville dom så skulle dom ju fortfarande kunna anpassa till det internationella systemet som funkar väl.
Finns en lång asfalterad överbyggnad längs terminal 5 som i nuläget mest verkar användas för att rasta hundar.
Beror säkert på någon politisk kompromiss som går ut på att förhindra människor som tar bilen att kunna ta sig närmare entrén än 500 meter.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Är kanske inte förbannad men jag såg en xtz 750 stå parkerad ute på gatan i krokarna av Svedmyra och Gamla Enskede. Kul, jag gillar gillar xtz 750. Åkte närmare. Risig som fan, svart garagelack, rostig kedja och bakskiva plus att bromsoket hängde i bromsslangen. Lås med ett skitlås. Inte uppbrutet tändningslås. Jag trodde först att den var stulen. Ser inte ut att ha körts på länge.
Importerad hoj 2003 i stort behov av kärlek.
Han/hon kunde ju ha sålt den redan 2015! På blocket blir de sällan långvariga.

IMG_1194.jpeg

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Är kanske inte förbannad men jag såg en xtz 750 stå parkerad ute på gatan i krokarna av Svedmyra och Gamla Enskede. Kul, jag gillar gillar xtz 750. Åkte närmare. Risig som fan, svart garagelack, rostig kedja och bakskiva plus att bromsoket hängde i bromsslangen. Lås med ett skitlås. Inte uppbrutet tändningslås. Jag trodde först att den var stulen. Ser inte ut att ha körts på länge.
Importerad hoj 2003 i stort behov av kärlek.
Han/hon kunde ju ha sålt den redan 2015! På blocket blir de sällan långvariga.

View attachment 508307
Sök upp ägaren och bomba in ett bud via sms?

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Äsch.
Sparka igång med 5' och sen lägger du 10' på att få den i bra skick visuellt och maskinellt.
Förutom motorn/förgasaren så är det väl rätt hållbara maskiner.
Kom igen nu, rätt upp i Vinterprojekttråden så kan jag heja på dig 💪

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Är det ny Bilbutteriksfärg vs gammal sliten lack så förstår jag skillnaden. Inte om det är två nya olika som jämförs med samma färgkod.
Så jävla gammal och solblekt är inte lacken.
Här snackar vi helt olika färgton.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Så jävla gammal och solblekt är inte lacken.
Här snackar vi helt olika färgton.
Har förstått det som att färgmatchning med en del metalliclacker kan vara en hel vetenskap att få till, trots att det står rätt färgkod på burken. Finns en mängd faktorer som kan påverka slutresultatet som t ex färgtjocklek, hur man lagt på färgen osv. Utesluter förstås inte att Biltemas färg kan ha en något felaktig nyans också.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...