Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har förstått det som att färgmatchning med en del metalliclacker kan vara en hel vetenskap att få till, trots att det står rätt färgkod på burken. Finns en mängd faktorer som kan påverka slutresultatet som t ex färgtjocklek, hur man lagt på färgen osv. Utesluter förstås inte att Biltemas färg kan ha en något felaktig nyans också.

SAAB hade en grönmetallic som enligt uppgift var ett helvete att få korrekt, SAAB's egen bättringsfärg var "i närheten av rätt", givetvis hade ju jag en sån ett tag, trots att jag varken gillar grönt eller metallic.

På den bilen var det två femkronor stora rostblaffor på bakskärmen som jag bävade för att åtgärda, lyckligtvis hade jag kontakter på en plåtverkstad, där en gubbe tog på sig att fixa det, om jag åkte och köpte en sprayburk färg på en firma här i Umeå som bröt lacker själva.

Snubben på lackfirman gav intrycket av att ha jobbat med bilfärg i hela sitt liv (på gott och ont) och han fixade det medan jag väntade.

Plåtgubben gjorde sitt och lackade, efteråt kunde inte ens jag eller någon annan som hade sett rostblafforna hitta ett enda spår efter att det var lagat.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Diskmaskinen, bara något år gammal, pinkade på sig och ut över köksgolvet.
Självklart på nyårsdagen, med svärmor påväg över på middag...

:gnissla

Det är ett gissel vad det är dålig kvalitet på vitvaror idag, en 20+ år gammal maskin kan gå ännu, men saker byggda efter 2010 eller så verkar ha tur om de håller 2 års garantitid ut.

Helvete vad billigt byggda de är, med bräcklig plast och världens sämsta tätningar.
Vilket väl är en sak om de vore billiga, men det springer ju ändå iväg ett gäng tusenlappar.
Dessutom så är det värsta ändå att man får fuktskador i huset, de borde ju ha uppsamlingskärl med brytare, så att eventuella läckor samlas upp.....

Måtte djävulen ta Electrolux!

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Diskmaskinen, bara något år gammal, pinkade på sig och ut över köksgolvet.
Självklart på nyårsdagen, med svärmor påväg över på middag...

:gnissla

Det är ett gissel vad det är dålig kvalitet på vitvaror idag, en 20+ år gammal maskin kan gå ännu, men saker byggda efter 2010 eller så verkar ha tur om de håller 2 års garantitid ut.

Helvete vad billigt byggda de är, med bräcklig plast och världens sämsta tätningar.
Vilket väl är en sak om de vore billiga, men det springer ju ändå iväg ett gäng tusenlappar.
Dessutom så är det värsta ändå att man får fuktskador i huset, de borde ju ha uppsamlingskärl med brytare, så att eventuella läckor samlas upp.....

Måtte djävulen ta Electrolux!
Jag ser inte problemet utöver vattnet på golvet, svärmor var ju på väg över............

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag ser inte problemet utöver vattnet på golvet, svärmor var ju på väg över............
Du har en poäng.
Men jag har ett litet hus, och diskmaskinen är aldrig speciellt långt borta.
Tänk dig att stå på knä med avloppsvatten över öronen och skruva världens mest oservicevänliga maskin med svärmor hängande över axeln " är du klar snart, jag vill ääääta?!"...
:glömdet

Nå, efter en par resor till lanthandeln och ett lastbilslass hårda ord, så verkar skiten hålla tätt.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Lugnt, vi köpte en ny ganska nyligen.. kvinna som installera den, blivit använd säkert en vecka så den kan jag gå i god för.

Eh, tror det är en Bosch.. dom är väl vita? :va

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...