Idag är jag förbannad därför att...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Att det är offentliga köper jag, men inte att de ska profitera på gemene man.

Då härjar du på Citroënakuten misstänker jag.

Ah, du menade så. Jag tror nog inte profiten är särskilt stor, myndighet får bara ta ut ”skälig kostnad” för handlingen. Mest är det nog som service, liksom den där SMS-tjänsten (messa regnr till 71640).

Jodå, akuten hängde jag en del på fast knappt något alls de senaste 16 åren…

Mvh

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tjejen och jag tog jägarexamen tillsammans och ansökte kort därefter om vapen. Jag skickade in mina ansökningar dagen innan henne och enligt infon på polisens hemsida behandlas alla ansökningar i kronologisk ordning efter inskickat datum. Inte nog med att hennes ansökningar blev handlagda och beviljades innan mina, hennes licenser damp ner i brevlådan idag och hon får därmed hämta ut sina vapen. Mina beviljades först idag, och då vi inte har postutdelning på fredagar så kan de omöjligt hinna hem innan helgen. Så jag får vackert vänta till måndag, och tjejen gör sitt bästa för att verkligen gnida in det i mitt ansikte. Hon är inte ens hälften så sugen och otålig som jag, men det är hon som får hem sina vapen idag... Detta är fan ren tortyr :4skrika :huvet :finger

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tjejen och jag tog jägarexamen tillsammans och ansökte kort därefter om vapen. Jag skickade in mina ansökningar dagen innan henne och enligt infon på polisens hemsida behandlas alla ansökningar i kronologisk ordning efter inskickat datum. Inte nog med att hennes ansökningar handlades och beviljades innan mina, hennes licenser damp ner i brevlådan idag och hon får därmed hämta ut sina vapen. Mina beviljades först idag, och då vi inte har postutdelning på fredagar så kan de omöjligt hinna hem innan helgen. Så jag får vackert vänta till måndag, och tjejen gör sitt bästa för att verkligen gnida in det i mitt ansikte. Hon är inte ens hälften så sugen och otålig som jag, men det är hon som får hem sina vapen idag... Detta är fan ren tortyr :4skrika :huvet :finger
Dom har nog läst dina inlägg på SH, och hade samvetskval över att godkänna vapenlicens åt dig. :D

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det är mer synd om mig.
Jag köpte en plog och nu är det 7 grader och vår i Borlänge! 😡
Med största sannolikhet var det inköpet av plogen som orsakade mildvädret. Det funkar så med alla väderrelaterade inköp. Se det positivt: du slapp att göra jobbet och fler än du fick glädje av inköpet. Ge dig nu ut och plöj åkern istället.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är mer synd om mig.
Jag köpte en plog och nu är det 7 grader och vår i Borlänge! 😡
Bara för att man har en plog är det inte roligt att skotta. Tro mig, jag är glad att det smälte bort här för annars hade det snart behövts ut och ploga... Nu slapp man det, skönt :D
Dom har nog läst dina inlägg på SH, och hade samvetskval över att godkänna vapenlicens åt dig. :D
Möjligt... :gnissla :hihi
De har fått korn på härjandet med svartkrutspickadoller, helt sikkert.
Inget olagligt eller omoraliskt i att skjuta lite svartkrut då och då, jag är medlem i skytteförening och allt sånt sådeså :fakta :mattias

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Med största sannolikhet var det inköpet av plogen som orsakade mildvädret. Det funkar så med alla väderrelaterade inköp. Se det positivt: du slapp att göra jobbet och fler än du fick glädje av inköpet. Ge dig nu ut och plöj åkern istället.
Yupp.
När jag köpte min andra snöskoter gick det inte att åka i Borlänge-trakten på två år.
True story. 😡

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Yupp.
När jag köpte min andra snöskoter gick det inte att åka i Borlänge-trakten på två år.
True story. 😡
Som att ta med sig ett paraply när det ser ut att bli oväder, slutar alltid med att man bär runt på skiten i onödan. Går man däremot ut och går in finväder utan paraply kan man ge sig fan på att det kommer en störtskur... Om gud finns så hatar han/hon oss, definitivt. Men som sagt, var glad att du slapp. Det som är snudd på ogörligt för hand blir inte nödvändigtvis roligt bara för att du har rätt verktyg. Förra vintern fick jag spendera väl över två timmar med att ploga uppfarten av ren nöd då vi behövde komma ut med bilen dagen eftert, i snöblandat regn, kallt som fan och lyckades dessutom sträcka nån slags muskel i handen då jag inte är van vid att köra tumgas vilket ledde till att jag tappade all greppstyrka i högerhanden i väl över en vecka innan det hade läkt... Väldigt märklig skada eller vad man nu ska kalla det, har aldrig varit med om något dylikt varken för eller efter. Men ja, kontentan är att det är inte kul att ploga med fyrhjuling bara för att det är lättare än att göra det för hand. Var glad att du slapp :tummenupp

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Som att ta med sig ett paraply när det ser ut att bli oväder, slutar alltid med att man bär runt på skiten i onödan. Går man däremot ut och går in finväder utan paraply kan man ge sig fan på att det kommer en störtskur... Om gud finns så hatar han/hon oss, definitivt.
Om du hade varit djupt troende och klätt dig enligt en förlegad gammal bok avsedd för dåvarande plats och klimat så hade du ju naturligtvis sluppit överraskningsväder! :fakta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Om du hade varit djupt troende och klätt dig enligt en förlegad gammal bok avsedd för dåvarande plats och klimat så hade du ju naturligtvis sluppit överraskningsväder! :fakta
Såklart, att "kläda sig i tyg av olika garn, av ull och lin tillsammans" är ju givetvis en dödssynd som gör att du förtjänar att dränkas i de heligaste av syndafloders störtregn... Där har vi det... :hihi

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
251cd05a31afdf3f2218395990a29ca1.jpg

Jag fick ha bilen i fem timmar innan första singelolyckan för mig sedan 1989, inlöst av försäkringsbolaget efter lååååång ledighet hos verkstaden. Mörkt, halvtaskiga ljus, möte med lastbil som körde nära mittlinjen, snuddade plogkarmen i 100km/h och lyckades hålla bilen i färdriktning men slutade nere i krondike mot några björkar.

0359d5b6095d0f75839e4b856885a47b.jpg

Plus minus noll ekonomiskt, inga personskador vilket är det viktigaste.

Ersättare på G.

Mvh

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Jag fick ha bilen i fem timmar innan första singelolyckan för mig sedan 1989, inlöst av försäkringsbolaget efter lååååång ledighet hos verkstaden. Mörkt, halvtaskiga ljus, möte med lastbil som körde nära mittlinjen, snuddade plogkarmen i 100km/h och lyckades hålla bilen i färdriktning men slutade nere i krondike mot några björkar.

Ersättare på G.

Mvh
Beklagar, men var glad att du får den inlöst iallafall. Försäkringsbolag kan vara ett jävla gissel att ha att göra med...

Min bil blev stulen då jag hade den undanställd under tiden jag och firman jag köpt den av redde ut konsumentköplagens paragrafer och firmans skyldighet att åtgärda brister eller häva köpet etc. Den funkade men hade brister, och sen blev den stulen.

När den väl återfanns efter stölden startade den inte ens utan fick bärgas till närmsta verkstad för utvärdering, och enligt försäkringsbolaget så var det upp till mig att bevisa att den startade innan den blev stulen. Att tjuvpacket körde den från platsen (de bröt sig in i mitt hem medan jag var borta och kom åt nyckeln därigenom) räckte inte, utan de ville ha bevis på att den startat och varit körbar i närtid för att gå med på att låta verkstad åtgärda felet... Hur fan man nu ska lyckas med det. Om man får punka på bilen, hur bevisar man att den inte hade punka igår? Fotografera det fyllda däcket med dagsaktuell tidning bredvid varje dag eller hur fan gör man??

Oavsett hur man bör göra, den typen av bevisning hade jag inte så jag blev helt utan ersättning. Absolut aldrig mer Stygghansa, sämsta jävla förskingringsbolaget genom tiderna.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Beklagar, men var glad att du får den inlöst iallafall. Försäkringsbolag kan vara ett jävla gissel att ha att göra med...

Min bil blev stulen då jag hade den undanställd under tiden jag och firman jag köpt den av redde ut konsumentköplagens paragrafer och firmans skyldighet att åtgärda brister eller häva köpet etc. Den funkade men hade brister, och sen blev den stulen.

När den väl återfanns efter stölden startade den inte ens utan fick bärgas till närmsta verkstad för utvärdering, och enligt försäkringsbolaget så var det upp till mig att bevisa att den startade innan den blev stulen. Att tjuvpacket körde den från platsen (de bröt sig in i mitt hem medan jag var borta och kom åt nyckeln därigenom) räckte inte, utan de ville ha bevis på att den startat och varit körbar i närtid för att gå med på att låta verkstad åtgärda felet... Hur fan man nu ska lyckas med det. Om man får punka på bilen, hur bevisar man att den inte hade punka igår? Fotografera det fyllda däcket med dagsaktuell tidning bredvid varje dag eller hur fan gör man??

Oavsett hur man bör göra, den typen av bevisning hade jag inte så jag blev helt utan ersättning. Absolut aldrig mer Stygghansa, sämsta jävla förskingringsbolaget genom tiderna.

Beklagar verkligen att höra.

Nej, det bolaget undviker jag som pesten.

Regel 1: Det skall gå att få tag i fysisk person, ansvarig för ärendet. Det kravet uppfyller Länsförsäkringar och Svedea. Så de får ha hand om mina försäkringar. Inte ofta något händer men OM/NÄR det ändå händer så löses saken snabbt och smidigt.

Självrisk åker man ju på men så är livet.

Ett tips kan vara att utnyttja hemförsäkringens ”rättshjälp” och anlita jurist som får driva saken åt dig om det blir krångel. Plötsligt brukar allt lösa sig…

Mvh

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Ersättare på G.

Mvh
Surt läge. Själv kom jag ut till bilen efter jobbet häromdagen och hittade backspegeln krossad och delvis liggandes på marken bredvid bilen. Mest förbannad över att jag kommer få betala full självrisk för något som kostar ungefär en självrisk att laga. Har jag tur kan jag få lite ersättning via TFF, men helt gratis blir det ju aldrig.

IMG_2419.jpeg
IMG_2418.jpeg

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia

Ersättare på G.

Mvh
Det djävligaste i din situation är att du nu måste upp med en drös med riksdaler för att få en likvärdig bil, pengar som du hade kunnat göra annat med.
Ödet är en jädra filur.
Körde själv på ett rådjur (ca 1 år) förra veckan med endast smärre skador på bilen.
Skönt att du klara dig utan blessyrer.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...