Ja, fast det var ju jäkligt onödiga fortkörningar i två fall, under 10 för fort.
Du borde nog börja använda farthållare/begränsare så du slipper dom där skit-fortkörningarna.
Men du kan ju också köpa en ny bil i år som automagiskt måste larma om du kör över hastighetsgränsen, för jag antar att det är ett jävligt irriterande ihärdigt larm och inte bara ett pling när man passerar skylthastigheten.
Dom som kan programmera bort det lär tjäna pengar, speciellt om funktionen kollas sedan på besiktningen
Helt enig med dig. Onödigt är bara förnamnet. Den som var 22 över var på hoj. 22:30 på E18
Ja, fast det var ju jäkligt onödiga fortkörningar i två fall, under 10 för fort.
Du borde nog börja använda farthållare/begränsare så du slipper dom där skit-fortkörningarna.
Men du kan ju också köpa en ny bil i år som automagiskt måste larma om du kör över hastighetsgränsen, för jag antar att det är ett jävligt irriterande ihärdigt larm och inte bara ett pling när man passerar skylthastigheten.
Dom som kan programmera bort det lär tjäna pengar, speciellt om funktionen kollas sedan på besiktningen
Helt enig, onödigt är bara förnamnet.
Den på 66 på 60 var kl 0330 på vaxholmsvägen dvs helt spikrakt med god sikt och inte en kotte ute, körde en kompis till sjukhuset. därav lite ouppmärksam. Fartkamera
Den på 56 var på resarö kl 10 på förmiddagen, spikrakt och ensam på vägen. Bara missade att det var fartkamera.
Den på 102 var på en måndag kl 2230 på E18, jobbat sent och det var typ premiärtur på hojen, en mc polis som stannade mig. Hans kommentar var, kör du en sån här hoj lasrar vi dig....
Sen gjorde jag ju bort mig också augusti 2023, även här på E18 där jag blev av med kortet första gången, 103 på 70 väg utanför naturhistoriska, inte en bil i sikte på det var mitt under semestern, 2 st 25 åriga poliser som saknade alla form av humor.
På 25 år i trafiken och kanske 4000 mil per år har jag lyckats få 5 fortkörningsböter varav 4 inom ett år....
Jaja, i-landsproblem och kortet är ju som sagt tillbaka innan mc säsongen drar igång. Förövrigt ligger jag alltid i högerfil numera...