Idag är jag förbannad därför att...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Möss i bilen...

Först sabbade deras elkabelgnagande centrallåset i bilen, så man måste gå runt och låsa manuellt som nån jävla grottmänniska.
Nu har de också lyckats kortsluta nånting så batteriet laddar ur. Jag ger mej fan på att det kommer bli snudd på omöjligt att felsöka!

Efter att ha läst på lite inser jag att jag knappast är ensam om musproblem i bil, och att det gäller att bli av med dem jävligt snabbt för att det inte ska bli permanenta skador.

Försent!

Tyckte jag att ventilationen fungerade lite dåligt i en gammal bil vi förvarat på ett sommarställe här om året. Hittade källan till problemet. Möss hade byggt ett musbo i ena ventilationsutblåset inne i coupen. Tog ståltråd och dammsugare för att få bort det. Hittade inga skador på bilen. Bilen förvarades i en lada året om. Vi hade nog tur. Man har ju sett hur mycket de kan ställa till det med moderna bilar och dess elektronik.

Läste på en del då och såg att det fanns många olika finurliga fällor man kunde sätta upp och andra knep för att hålla mössen borta. Stället blev sålt så jag fann aldrig skäl att testa något av sakerna jag läste om.

Kolla vad försäkringsbolaget har för villkor när det gäller den här typen av skador och se om de kan tänkas ersätta.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Att när folk blivit moderatorer kan man inte ha dem på "ignore". Hade en väldigt kort lista och de som hamnade där har en sak gemensamt, nämligen den att de skriver aldrig ett inlägg utan att prisa den självupplevda egna förträffligheten. Det är väl helt ok att hålla på så...om man som forumanvändare kan välja bort dravlet.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
lottahovratt-jpg

Hovrätten sänker straffet för 33-åringen som mördade Lotta i Bromma. Mannen döms till 18 års fängelse. I tingsrätten dömdes han till livstids fängelse.

– Det var en enig hovrätt som kom fram till att han skulle få ett tidsbestämt straff, säger hovrättsrådet Thomas Hedstrand på Svea hovrätt till SVT Nyheter Stockholm.

41-åriga Lotta Rudholm blev kontaktad av 33-åringen via Facebook i februari tidigare i år och de inledde en relation. För Lotta blev det starten på månader fyllda av hot, våld och trakasserier. I juni 2016 misshandlades hon till döds i sitt eget hem i Bromma.

33-åringen menade att han endast borde dömas skyldig för synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död, och att straffet under alla förhållanden skulle tidsbestämmas. Kammaråklagaren ville att tingsrättens dom skulle verkställas av hovrätten.

Döms till längsta tidsbestämda straffet
– När det gäller skuldfrågan, det vill säga vad den tilltalade ska dömas för, så instämmer vi med de bedömningar som tingsrätten gjort. Han har gjort sig skyldig till mord eftersom han varit likgiltig för om målsäganden skulle dö, säger Thomas Hedstrand.

Hovrätten sänker dock tingsrättens dom på livstids fängelse och dömer istället mannen till 18 års fängelse, det längsta möjliga tidsbestämda straffet.

– Normalpåföljden för mord är 14 år. Sedan kan det bli högre om det finns försvårande omständigheter, och det har vi, liksom tingsrätten, konstaterat att det har funnits i det här fallet, säger Thomas Hedstrand.

Mannen har bland annat oprovocerat överfallit en klart fysiskt underlägsen närstående kvinna i hennes hem när hon har befunnit sig i en skyddslös situation och inte kunnat försvara sig mot det mycket brutala angreppet.

”Väldigt höga krav på att dömas till livstid”
Däremot är det inte tillräckligt för livstids fängelse, resonerar hovrätten.

– För att kunna döma till livstids fängelse måste det röra sig om synnerligen försvårande omständigheter. Det är ett väldigt högt krav, vilket framgår av förarbetena till lagen och av Högsta domstolens praxis. Normalpåföljden för mord är som sagt 14 år och hovrätten har landat i att påföljden ska bestämmas till 18 år, säger Thomas Hedstrand, hovrättsråd.

Kammaråklagare Tobias Kudrén är på semester och kan inte nås för en kommentar.

Källa: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/lottas-mordare-far-tidsbestamt-straff

Det här är så jävla vidrig.

Som Marcus skrev i en annan tråd, den här jävla idioten har alltså redan 2004 mördat en människa, Lotta blev hans andra mordoffer, och när han är 51 år, troligen tidigare, så är han ute i det fria igen. Dessutom med nästan halva sitt liv kvar att leva... och kanske 1-2 mord till?...

För helvete svenska rättssystemet, pinsamma fega lata jävla skitsystem :mad:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Att när folk blivit moderatorer kan man inte ha dem på "ignore". Hade en väldigt kort lista och de som hamnade där har en sak gemensamt, nämligen den att de skriver aldrig ett inlägg utan att prisa den självupplevda egna förträffligheten. Det är väl helt ok att hålla på så...om man som forumanvändare kan välja bort dravlet.

Aww, du får hoppa över mina inlägg istället, då. :krama

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Att jag inte laddade mobilen full innan jag satte mig på tåget. Tänkte att jag kunde ladda telefonen där. Väl på tåget insåg jag att jag har en iPhone 7.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Aww, du får hoppa över mina inlägg istället, då. :krama

Möjligt du vill det skulle vara dig jag åsyftade och om det känns bra, vem är jag att ta den bitterljuva tjennslan ifrån dig?

Nä, du är ju iaf fanatiskt ehrm, originell. Självmedveten, knappast självgod. Kör på bara.

(Psst, det är inte spruttbajk heller som avses, men nu ska vi inte gå till att smutskasta folk på nätet. Nån kan bli kränkt.)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Möjligt du vill det skulle vara dig jag åsyftade och om det känns bra, vem är jag att ta den bitterljuva tjennslan ifrån dig?

Nä, du är ju iaf fanatiskt ehrm, originell. Självmedveten, knappast självgod. Kör på bara.

(Psst, det är inte spruttbajk heller som avses, men nu ska vi inte gå till att smutskasta folk på nätet. Nån kan bli kränkt.)

Spruttbajk = SportBarbie

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...