Idag fick jag börja morgonen med att min kära sambo väckte mig för att berätta att det var elfel och att hon behövde hjälp. Det är inte den bästa starten på dagen, jag hatar att strula med el i gamla hus, speciellt där det bott någon inkompetent hemmapulare som kopplat el lika bra som han bygger verandor. (Och jag fick skruva fast räckena på verandan för att de inte satt fast...)
Efter en snabb koll på proppskåpet i garaget (eller ja, redan när jag gick ut i garaget och kunde konstatera att lyset inte funkade) så var det huvudsäkringen på ena fasen som gått igen. Den där som motorvärmaruttagen, hälften av elementen i hus och garage samt spis och vamvattenberedare ligger på.
Jaja, fixar den och ställer mig i duschen. Inget vattentryck. För i helvete! Ut i garaget och spana proppskåp igen, Nää, allt är helt... Hmm... Där sitter en stor grön knapp med ett "R" på styrdosan till elen för pump och hydropress... Kan ju lika gärna testa att trycka på den? Och, weeh! Pumpen körde igång.
Så, alltså har elektrikern som kopplade in pumpen gjort precis vad jag sa åt honom att
inte göra. Satt pumpen på den redan överbelastade fasen. Jamen, det gör väl inget...
Inkompetenta jävla rövhattar får jag fan nog av i jobbet, jag behöver inte drabbas av dem hemma med.