Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Första raden i alla inlägg jag gör skrivs ihop, sen får jag redigera allt med mellanslag, vad kan det bero på?

Alltså, det ser ut så här:
Förstaradeniallainläggjaggörskrivsihop,senfårjagredigeraalltmedmellanslag,vadkandetberopå?

Ja, det är alldeles sant :mad:

edit: PC och Windows 7 Pro

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Straffas och straffas.. Jamen välj att se det på det viset då. Om du lägger alla 20-lappar på hög i trettio års tid och sen blir nekad att sätta in dom på ditt bankkonto för att du inte kan redovisa var dom kommer ifrån - ja det kan ju sägas vara ditt straff för att du inte har koll på läget då...

Personligen tycker jag det är bra att bankerna ställer krav på att man ska kunna visa vart pengarna kommer ifrån, det gör livet lite jobbigare för tjyvar och banditer...
Så länge det inte är olagligt att spara kontanta medel är det ju knappast ok att straffa någon för att göra så.

Visst är det en bra regel, vi ser ju en kraftigt nedåtgående trend på brottslighet efter dess införande...

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Bilen lät konstigt och det började lysa lite lampor på instrumentpanelen, kom lite rök från kamremmen och luktade bra bränt, den byttes senast för ~5k mil sedan bara :huvet
Härlig utgift när man för bara någon månad sen fick byta kopplingen för 12 papp, inte ens haft bilen i ett år och redan lagt en tredjedel av inköpspriset på reparationer.
FML

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bilen lät konstigt och det började lysa lite lampor på instrumentpanelen, kom lite rök från kamremmen och luktade bra bränt, den byttes senast för ~5k mil sedan bara :huvet
Härlig utgift när man för bara någon månad sen fick byta kopplingen för 12 papp, inte ens haft bilen i ett år och redan lagt en tredjedel av inköpspriset på reparationer.
FML

Du är helt hundra på att det var kamremmen det rök om? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Appropå att inte få sätta in sina pengar på banken, sist det drabbade mig att tanten frågade var jag hade fått pengarna ifrån så sa jag "Jag har sålt sex, vill du ha en prislista?"

Sen fick jag sätta in pengarna, att sälja sex är ju tydligen en helt laglig företelse, men man får inget F-skattebevis som sex-säljare, så uppenbarligen behöver man inte heller skatta för det?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Appropå att inte få sätta in sina pengar på banken, sist det drabbade mig att tanten frågade var jag hade fått pengarna ifrån så sa jag "Jag har sålt sex, vill du ha en prislista?"

Sen fick jag sätta in pengarna, att sälja sex är ju tydligen en helt laglig företelse, men man får inget F-skattebevis som sex-säljare, så uppenbarligen behöver man inte heller skatta för det?

Vi hade en lokal glädjeflicka sin lyckades få f-skatt, hon gick i personlig konkurs efter att inte betalat in den.:rofl

Sist sa jag att jag fått dom ur bankomaten, då upplystes jag om att det inte finns tusenlappar i bankomater.... Men då jag inte kunde fått pengarna på annat sätt stod jag på mig, vilket funkade.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
20170105_140350.jpg

Wunder - Naturen: 1-1
Återstår att se om den var ensam.
Jag funderar på att spänna upp likhet i grillen på bilen för att jaga skräck i de andra mössen. Det borde lära dem.
Sån där ultraljudsskrämma i garaget kanske?

Jag känner en veteranbilsägare som svär på att det funkar, mössen som åt sönder hans bilar försvann direkt

Tyckte jag att ventilationen fungerade lite dåligt i en gammal bil vi förvarat på ett sommarställe här om året. Hittade källan till problemet. Möss hade byggt ett musbo i ena ventilationsutblåset inne i coupen. Tog ståltråd och dammsugare för att få bort det. Hittade inga skador på bilen. Bilen förvarades i en lada året om. Vi hade nog tur. Man har ju sett hur mycket de kan ställa till det med moderna bilar och dess elektronik.

Läste på en del då och såg att det fanns många olika finurliga fällor man kunde sätta upp och andra knep för att hålla mössen borta. Stället blev sålt så jag fann aldrig skäl att testa något av sakerna jag läste om.

Kolla vad försäkringsbolaget har för villkor när det gäller den här typen av skador och se om de kan tänkas ersätta.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Efter att ha kämpat med snöslungan i blötsnö hela kvällen i går, och handskottat på jobbet flera gånger under dagen i dag kom jag hem till en igendrevad gård.

Nåja jag hade ju köpt med kättingar till hjulen på slungan, så jag började med att montera dom, för i går slirade det bara.
Tydligen hade inte kineserna som Biltema köper sina grejer av förstått syftet med snökedjor, så det var vanliga rundlänkar utan brodd, som lämpligt nog passade precis mellan klackarna i däcket.

Det blev ca 30% mindre grepp med dom kedjorna på.

Nåja, det är ju bra motion att handtrycka in slungan i sursnön också, men det gick ändå dåligt att slunga.
När jag skulle rensa ur slungan så upptäckte jag till min förvåning att vajern till snöskruven hade frusit, så den tuggade i sig sopen.

Dessutom snurrade bara halva snöskruven, tydligen hade några brytpinnar gått av.
Det blir till Biltema och köpa ett kilo brytpinnar och en ny sop i morgon.
Då är det Lördag den 14'e...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Hur kan man kallblodigt avrätta en 16-årig grabb, ta bilder på honom när han ligger död på trottoaren och lägga ut dessa för allmän beskådan på internet?
Att tänka på familj och anhöriga är det förstås ingen som har en tanke på.
Det gör mig inte bara förbannad utan ledsen på riktigt.

Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Hur kan man kallblodigt avrätta en 16-årig grabb, ta bilder på honom när han ligger död på trottoaren och lägga ut dessa för allmän beskådan på internet?
Hörde på radion för några år sen en intervju med en misshandlad kille från Malmö.Han spelade medvetslös och då hörde han en av förövarna säga .Han är nog död nu

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Fast det var väl inte mördaren som tog bilder utan andra förbipasserande som kom innan ambulansen?

Inte för att det egentligen är mindre sjukt. :mad:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fast det var väl inte mördaren som tog bilder utan andra förbipasserande som kom innan ambulansen?

Inte för att det egentligen är mindre sjukt. :mad:

Det är ju mer sjukt av en förbipasserande än om det vore mördaren. Mördaren skulle ju kunna använda det i avskräckande syfte eller som ett bevis för sin gärning.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag fick jag börja morgonen med att min kära sambo väckte mig för att berätta att det var elfel och att hon behövde hjälp. Det är inte den bästa starten på dagen, jag hatar att strula med el i gamla hus, speciellt där det bott någon inkompetent hemmapulare som kopplat el lika bra som han bygger verandor. (Och jag fick skruva fast räckena på verandan för att de inte satt fast...)
Efter en snabb koll på proppskåpet i garaget (eller ja, redan när jag gick ut i garaget och kunde konstatera att lyset inte funkade) så var det huvudsäkringen på ena fasen som gått igen. Den där som motorvärmaruttagen, hälften av elementen i hus och garage samt spis och vamvattenberedare ligger på.
Jaja, fixar den och ställer mig i duschen. Inget vattentryck. För i helvete! Ut i garaget och spana proppskåp igen, Nää, allt är helt... Hmm... Där sitter en stor grön knapp med ett "R" på styrdosan till elen för pump och hydropress... Kan ju lika gärna testa att trycka på den? Och, weeh! Pumpen körde igång.
Så, alltså har elektrikern som kopplade in pumpen gjort precis vad jag sa åt honom att inte göra. Satt pumpen på den redan överbelastade fasen. Jamen, det gör väl inget... :gnissla
Inkompetenta jävla rövhattar får jag fan nog av i jobbet, jag behöver inte drabbas av dem hemma med. :mad:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Idag fick jag börja morgonen med att min kära sambo väckte mig för att berätta att det var elfel och att hon behövde hjälp. Det är inte den bästa starten på dagen, jag hatar att strula med el i gamla hus, speciellt där det bott någon inkompetent hemmapulare som kopplat el lika bra som han bygger verandor. (Och jag fick skruva fast räckena på verandan för att de inte satt fast...)
Efter en snabb koll på proppskåpet i garaget (eller ja, redan när jag gick ut i garaget och kunde konstatera att lyset inte funkade) så var det huvudsäkringen på ena fasen som gått igen. Den där som motorvärmaruttagen, hälften av elementen i hus och garage samt spis och vamvattenberedare ligger på.
Jaja, fixar den och ställer mig i duschen. Inget vattentryck. För i helvete! Ut i garaget och spana proppskåp igen, Nää, allt är helt... Hmm... Där sitter en stor grön knapp med ett "R" på styrdosan till elen för pump och hydropress... Kan ju lika gärna testa att trycka på den? Och, weeh! Pumpen körde igång.
Så, alltså har elektrikern som kopplade in pumpen gjort precis vad jag sa åt honom att inte göra. Satt pumpen på den redan överbelastade fasen. Jamen, det gör väl inget... :gnissla
Inkompetenta jävla rövhattar får jag fan nog av i jobbet, jag behöver inte drabbas av dem hemma med. :mad:

Pumpen är väl trefas, han hade nog inget vidare val.:D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...