Idag fick jag börja morgonen med att min kära sambo väckte mig för att berätta att det var elfel och att hon behövde hjälp. Det är inte den bästa starten på dagen, jag hatar att strula med el i gamla hus, speciellt där det bott någon inkompetent hemmapulare som kopplat el lika bra som han bygger verandor. (Och jag fick skruva fast räckena på verandan för att de inte satt fast...)
Efter en snabb koll på proppskåpet i garaget (eller ja, redan när jag gick ut i garaget och kunde konstatera att lyset inte funkade) så var det huvudsäkringen på ena fasen som gått igen. Den där som motorvärmaruttagen, hälften av elementen i hus och garage samt spis och vamvattenberedare ligger på.
Jaja, fixar den och ställer mig i duschen. Inget vattentryck. För i helvete! Ut i garaget och spana proppskåp igen, Nää, allt är helt... Hmm... Där sitter en stor grön knapp med ett "R" på styrdosan till elen för pump och hydropress... Kan ju lika gärna testa att trycka på den? Och, weeh! Pumpen körde igång.
Så, alltså har elektrikern som kopplade in pumpen gjort precis vad jag sa åt honom att inte göra. Satt pumpen på den redan överbelastade fasen. Jamen, det gör väl inget...
Inkompetenta jävla rövhattar får jag fan nog av i jobbet, jag behöver inte drabbas av dem hemma med.
Ett stalltips: bli för fan inte gammal i dagens samhälle!
Sugen på en Hypermotard igen, kollade försäkringskostnad.
3000:- i månaden, och då är jag ändå en farbror.
Inte ok!
Ja vafan!!!Hah, det är ju mer än jag ger för ett år!
Ja vafan!!!
Fast jag vill ju ha en SP.Köp en Hyperstrada. Mkt billigare försäkring.
Dyrt fan.Då blir det ju svårare. Tycker 3000 i månaden låter orimligt dyrt för en man i mogen ålder... Betalar 6000 i året för min Hyperstrada. Skulle betala 16 för en hypermotard. 36 år Vaxholm.
Fast jag vill ju ha en SP.
Flytta te vischan.
Flytta te vischan.
Tanken har slagit mig
Det är fan en riktig bedriftDyrt fan.
Visste du att jag klotat i den lilla rondellen i Vaxholm?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|