Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Transportstyrelseskandalen... Det här är fan helt bisarrt... :huvet

Rödgröna tillsätter Ågren som "inte trodde", "inte visste" och "inte kunde", Ågren gör medvetet avsteg från gällande grundlagstiftning, trots varningar från SÄPO, vilket får till följd att massor av hemlig information serveras främmande makt på silverfat. Ygeman vet om hela alltet, men agerar inte. Anna Johansson säger att hon inget vet, men borde rimligtvis ha vetat någonting. Oklart hur mycket statsministern vetat om och hur länge, men han är ju på semester och kan således inte bemöda sig med att asa röven ur hängmattan och göra någonting. Anna Johansson tycker hur som helst att det hela inte är så farligt, "Den mängd uppgifter som kan ha röjts är ändå begränsad"... Begränsad, jo tjena :huvet Personuppgifter, identiteten på människor som arbetar under täckmantel, information om försvarets anställda och materiel, det anser Johansson är "begränsad mängd" och "inte så farligt"... :huvet

Hur som, När det väl framkommer att Ågren gjort fel startas en utredning. Mitt under pågående utredning klubbar bland andra Ygeman igenom en löneförhöjning åt Ågren... :dummer Hade en individ medvetet läckt de uppgifter som nu kommit ut så hade det varit tal om högförräderi, och inte någon jävla löneförhöjning... :huvet

Hela alltet är bara så sjukt så det liknar ingenting....:dummer :huvet :näsblod

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

Rödgröna tillsätter Ågren som "inte trodde", "inte visste" och "inte kunde", Ågren gör medvetet avsteg från gällande grundlagstiftning, trots varningar från SÄPO, vilket får till följd att massor av hemlig information serveras främmande makt på silverfat. Ygeman vet om hela alltet, men agerar inte. Anna Johansson säger att hon inget vet, men borde rimligtvis ha vetat någonting. Oklart hur mycket statsministern vetat om och hur länge, men han är ju på semester och kan således inte bemöda sig med att asa röven ur hängmattan och göra någonting. Anna Johansson tycker hur som helst att det hela inte är så farligt, "Den mängd uppgifter som kan ha röjts är ändå begränsad"... Begränsad, jo tjena :huvet Personuppgifter, identiteten på människor som arbetar under täckmantel, information om försvarets anställda och materiel, det anser Johansson är "begränsad mängd" och "inte så farligt"... :huvet

Hur som, När det väl framkommer att Ågren gjort fel startas en utredning. Mitt under pågående utredning klubbar bland andra Ygeman igenom en löneförhöjning åt Ågren... :dummer Hade en individ medvetet läckt de uppgifter som nu kommit ut så hade det varit tal om högförräderi, och inte någon jävla löneförhöjning... :huvet

Och som vanligt när det hettar till så lyser våran landsfader med sin frånvaro.
Svetsarn gömmer sig alltid när det blir obekvämt och han kan få frågor som han inte har fått skrivna svar till.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Vad har A_NN_A med detta att göra?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Glöm inte den politiska inaveln som möjliggör detta. Rebecca Weidmo Uvell ger inblick:

http://uvell.se/2017/07/24/lovfen-kompisarna-och-transportstyrelse-gate/

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har slängt ut en av hojarna på blocket och redan inom en halvtimme rasar första skambudet in. Jag bryr mig inte så mycket om att man slänger iväg ett bud på strax under halva annonspriset, men när man blir sur för att jag inte accepterar budet så blir jag lite smått irriterad.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Var förbi föräldrarna som lejt en mångsysslarfirma att ta ner flaggstången.

Det första jag ser när jag kommer dit någon dag efter är flaggstången hängande som en banan med en ensam stödbock nästan längst ut. Den hänger alltså rejält nerböjd av sin egen tyngd. Jag går dit och lyfter upp stången så att frun kan flytta bocken längre mot mitten så att stången inte ska bli krokig av sin egen tyngd.

Sen ser jag att flaggstångsknoppen är skrynklig som ett russin och vindflöjeln i toppen saknas. Gissa vad? Jo, dom har tydligen tappat stången ner i marken så knoppen förstörts och även flöjeln.
Har inte sett flöjeln för den hade dom tagit med sig därifrån för att svetsa! :4skrika

En vindflöjel som antagligen är kromad eller förnicklad ska dom alltså svetsa ihop och själva knoppen har dom bara brutit till så att den pekar i rätt riktning men är skrynklig.

Sicka jävla idioter det finns, en ny knopp med flöjel kostar under tusingen och dom springer och klåpar sig och tänker tydligen lämna nåt skit efter sig.

Jag misstänker att även flaggstången är krokig, den ser misstänk böjd ut på mitten trots att jag flyttat stödet. Men det ser man ju inte förrän dom reser upp den igen.

Samma jävla tomtenissar hade krökt dörrstoppen till föräldrarnas växthus så att dörren inte gick att stänga. Iofs bara en rundstång som jag böjde tillbaka men hur fan kan dom lämna sån skit efter sig.

Vet iofs att firmans ägare åkt dit i tingsrätten och tvingats betala skadestånd efter att han målat över vattenskador och mögel i nåt hus han sålt. Så man ska väl inte förvänta sig så mycket.... :va

Nåväl, när dom ska tillbaka för att återställa skiten ska jag försöka vara på plats.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Det första jag ser när jag kommer dit någon dag efter är flaggstången hängande som en banan med en ensam stödbock nästan längst ut. Den hänger alltså rejält nerböjd av sin egen tyngd. Jag går dit och lyfter upp stången så att frun kan flytta bocken längre mot mitten så att stången inte ska bli krokig av sin egen tyngd.

Sen ser jag att flaggstångsknoppen är skrynklig som ett russin och vindflöjeln i toppen saknas. Gissa vad? Jo, dom har tydligen tappat stången ner i marken så knoppen förstörts och även flöjeln.
Har inte sett flöjeln för den hade dom tagit med sig därifrån för att svetsa! :4skrika

En vindflöjel som antagligen är kromad eller förnicklad ska dom alltså svetsa ihop och själva knoppen har dom bara brutit till så att den pekar i rätt riktning men är skrynklig.

Sicka jävla idioter det finns, en ny knopp med flöjel kostar under tusingen och dom springer och klåpar sig och tänker tydligen lämna nåt skit efter sig.

Jag misstänker att även flaggstången är krokig, den ser misstänk böjd ut på mitten trots att jag flyttat stödet. Men det ser man ju inte förrän dom reser upp den igen.

Samma jävla tomtenissar hade krökt dörrstoppen till föräldrarnas växthus så att dörren inte gick att stänga. Iofs bara en rundstång som jag böjde tillbaka men hur fan kan dom lämna sån skit efter sig.

Vet iofs att firmans ägare åkt dit i tingsrätten och tvingats betala skadestånd efter att han målat över vattenskador och mögel i nåt hus han sålt. Så man ska väl inte förvänta sig så mycket.... :va

Nåväl, när dom ska tillbaka för att återställa skiten ska jag försöka vara på plats.

Skall man ha något gjort, får man bannemig göra't själv. #26498

:näsblod

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Skall man ha något gjort, får man bannemig göra't själv. #26498

:näsblod

Ja, fast dom är ju för gamla för att göra det själva och det är ju eg ett sånt där jobb som är lämpligt att outsourca, lagom enkelt så att några FAS3or kan göra det tillsammans med en vettig handledare och det var väl just det där sista som den här firman saknar.

Smagatusk

Guest
Att folk fortfarande inte kan skilja på järnrör (som inte finns det heter stålrör) och det var ett aluminiumrör de plockade upp för att försvara sig med!!!!
Neg*rkroken i Ljungsbro som slog ihjäl 2 personer hade däremot ett stålrör.

Eller var kanske honom du menade:D

Edit: Hade alla dar i veckan hellre mött KE än den lismande ljugkorven Måsna Muslim.

Jag tror att de flesta vet att det var aluminiumrör, eller möjligen tror att det var metallrör.

Att använda ordet "järnrör" görs bara eftersom det är SD som det handlar om. Det ska få en att osökt tänka på "järnkors". Du vet... guilt-by-association-grejen.

Smagatusk

Guest
Har slängt ut en av hojarna på blocket och redan inom en halvtimme rasar första skambudet in. Jag bryr mig inte så mycket om att man slänger iväg ett bud på strax under halva annonspriset, men när man blir sur för att jag inte accepterar budet så blir jag lite smått irriterad.

Tur att du då väljer att skriva i "idag är jag smått irriterad"-tråden.

Här är vi andra fly förbannade!

Och apropå det... Var fan är antal-online-just-nu-indikatorn?! Vad försöker ni dölja? SH på dekis, eller?!

Smagatusk

Guest

Vågar man fråga varför föräldrarna inte tar sin tusenkonstnär till son till hjälp för ett så enkelt jobb som att demontera en flaggstång? Genom åren har du mästrat och ansett och tipsat och tyckt och ställt och idiotförklarat oss allihop på ett eller annat sätt, och nu även dina föräldrars hantverkare. Är du måhända en teoretiker med tummen mitt i handen?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vågar man fråga varför föräldrarna inte tar sin tusenkonstnär till son till hjälp för ett så enkelt jobb som att demontera en flaggstång? Genom åren har du mästrat och ansett och tipsat och tyckt och ställt och idiotförklarat oss allihop på ett eller annat sätt, och nu även dina föräldrars hantverkare. Är du måhända en teoretiker med tummen mitt i handen?

Är inte så förtjust i styvfarsan så enda gången jag besöker dom är för att hämta eller lämna dottern hos farmor ibland. Och dessutom har jag jobb 7 dagar i veckan, 12h om dagen i juli, och så tror jag att man behöver vara 2-3 personer. Så om dom hade frågat mig skulle den inte ha varit nere ännu.

Men leverantörer som inte ersätter sånt de sätter sönder stör mig mer än min styvfar.

Smagatusk

Guest
Är inte så förtjust i styvfarsan så enda gången jag besöker dom är för att hämta eller lämna dottern hos farmor ibland. Och dessutom har jag jobb 7 dagar i veckan, 12h om dagen i juli, och så tror jag att man behöver vara 2-3 personer. Så om dom hade frågat mig skulle den inte ha varit nere ännu.

Men leverantörer som inte ersätter sånt de sätter sönder stör mig mer än min styvfar.

Nåväl. Förklaringen framförd och förstådd.

Respekt åt en hårt arbetande familjeman.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tur att du då väljer att skriva i "idag är jag smått irriterad"-tråden.

Här är vi andra fly förbannade!

Och apropå det... Var fan är antal-online-just-nu-indikatorn?! Vad försöker ni dölja? SH på dekis, eller?!

Jo, men det är så enormt sällan jag blir förbannad på riktigt så jag får ta tillvara på de gångerna jag över huvud taget orkar reagera på saker som händer.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När två saker man vill vara med på dyker upp under samma kvartal, och självklart infaller på samma kväll inom mindre än en timme, så man absolut inte kan hinna med både och.
Bara för att det sedan skall vara heldött och man ska sitta i fem månader uttråkad och pilla navelludd 24 timmar i dygnet.
:mad:
Varför alltid samma lika? :huvet

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor