Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Troligen har muppen dragit i alldeles för långa stift och för hårt, mina nya är ganska mycket kortare.

Hoppas gängorna vill vara med och spela fortfarande.

Vad säger ni om kopparpasta? Ajabaja på alutopp?

Molybdenfett? För att underlätta arbetet med att jobba med gängorna, ska väl försöka dansa lite lätt med nya stiften.

Kaine kopparpasta. :glömdet

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Har ventilerna klarat sig? Ta kompprov.

Det tror jag, alltså den har gått bra innan och jag har inte startat den efter jag drog ut stiftet.

Varit runt med magnetpenna och dammsugit upp rester, nu blir det som sagt att jobba lite med gängorna och sen en till vända med magnetpennan och dammsugen.

Har en endoskopkamera som jag ska försöka reka lite med innan också..

Iof så var ena cylindern lite oljig.. hmm.. ja bra förslag.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det tror jag, alltså den har gått bra innan och jag har inte startat den efter jag drog ut stiftet.

Varit runt med magnetpenna och dammsugit upp rester, nu blir det som sagt att jobba lite med gängorna och sen en till vända med magnetpennan och dammsugen.

Har en endoskopkamera som jag ska försöka reka lite med innan också..

Iof så var ena cylindern lite oljig.. hmm.. ja bra förslag.
Sticker stiftet in i cylindern, så är det stor risk att ventilerna tar i.

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Ja, kan säga att jag inte är glad i dag heller... gängan är såklart mos. Jag har verkligen försökt vara finhändig men jag tror de gamla stiften har orsakat för mycket skada.

Vet inte om det blir att lyfta topp/byta eller om jag ska ge mig på att försöka med tändstift reparationssats... suck! :död

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Fick punka idag, rullade hojen till parkering där den fick stå i ca 8 timmar. Då jag hade en lång svettig promenad framför mig stoppade jag ner min jacka i sidoväskan. Klart som fan att nåt jävla arsle rotat igenom sidoväskorna och norpat jackan, vart en dyr punktering.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fy fan vilken behandling av brottsoffer.:mad:

Gäng stormade villa – knivskars av ägaren
Publicerad 8 jul 2017 kl 08.21
Rekommendera1868TweetaDelaMejla
Flera män stormade under natten mot lördagen under kaosartade former en villa i Falkenberg.
Villaägaren drog kniv mot männen – och knivskar en av dem.
– Han menar att han försökte skydda sig och bostaden, säger polisens presstalesman Tommy Nyman.
Bostadsinnehavaren greps – men släpptes sen av åklagare.
Det var grannar som slog larm till polisen om att flera personer höll på att "slå sönder huset".
Under våldsamma former lyckades männen ta sig in i bostaden.
– De ska bland annat ha slagit sönder fönsterrutor och sedan tagit sig in i villan, säger polisens Tommy Nyman.
Snart hittade polisen också en knivskadad man på platsen.
"Fångar tre andra män"
Den skadade ska vara en av de misstänkta inkräktarna som i tumultet knivskurits av villaägaren – som greps på platsen.
Han släpptes sen av åklagare, men är fortfarande misstänkt för brott.
– När vi kommer till platsen fångar vi tre andra män i anslutning till huset. De ska alltså med våld ha tagit sig in i bostaden, säger polisens presstalesman Tommy Nyman
Polisen: Kan ha varit dubbelt så många
De tre männen är misstänkta för skadegörelse, men de är inte gripna.
Det kan ha varit dubbelt som många som försökte storma huset, omständigheterna kring händelsen är på lördagsmorgonen något oklara, säger Nyman.
– Det var initialt någon form av skadegörelse på en villa och när vi kom till platsen så anträffade vi lite personer där. I det tumultet visade det sig att en är knivskuren i ett ben, säger Sanna Lagerqvist, vakthavande befäl vid polisen region Väst.
"Gjorde detta i självförsvar"
Villaägaren misstänks för misshandel.
– Han åberopar nödvärn. Alltså att han gjorde detta i självförsvar, säger polisens presstalesman Tommy Nyman.
Det är på lördagen oklart hur allvarligt skadad den knivskurne mannen är.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Nåja, så jävla illa var det väl ändå inte. Han blev omhändertagen men släpptes senare, troligtvis när de klargjort vad som hänt på platsen.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
De andra släpptes ju med

Jo, men än så länge är ju inte ärendet klart och jag svarade bara på kommentaren som pekade på att offret blivit illa behandlat. Jag tycker det är helt förståeligt att man tar in alla innan man har rett ut situationen. Att förövarna också släpptes efter förhör är inget jag kommenterat. Förhoppningsvis får förövarna ett lämpligt straff och offret en rimlig ersättning.

Eftersom detta är internet vill jag vara tydlig med att jag inte på något vis försvarar förövarna eller tycker att offret ska straffas på något vis. Jag anser att det verkar som om han, efter den informationen som vi har tagit del av här, handlade i nödvärn och bör alltså då gå fri från bestraffning.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Jo, men än så länge är ju inte ärendet klart och jag svarade bara på kommentaren som pekade på att offret blivit illa behandlat. Jag tycker det är helt förståeligt att man tar in alla innan man har rett ut situationen. Att förövarna också släpptes efter förhör är inget jag kommenterat. Förhoppningsvis får förövarna ett lämpligt straff och offret en rimlig ersättning.

Eftersom detta är internet vill jag vara tydlig med att jag inte på något vis försvarar förövarna eller tycker att offret ska straffas på något vis. Jag anser att det verkar som om han, efter den informationen som vi har tagit del av här, handlade i nödvärn och bör alltså då gå fri från bestraffning.
Jo och sen vet man inte varför de storma huset .Villaägaren hadde kanske gjort nåt mot dem innan .Inget vi vet

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

19875261_767533833427211_4007627567000134054_n.jpg

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tar man sig in i en annans villa med våld så har man klarat sig lindrigt undan om man undkommer med en knivskada i benet.

Med det vi vet av det som står i artikeln så borde villaägaren ses som en hjälte som med rätta försöker freda sig mot tre(eller fler) våldsverkande idioter.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Är villainbrott nåt dom är kända för?

De är väl rätt överrepresenterade i brottsstatistiken, så det känns väl inte helt långsökt.

Är villainbrott något "babbar" är kända för?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
De är väl rätt överrepresenterade i brottsstatistiken, så det känns väl inte helt långsökt.

Är villainbrott något "babbar" är kända för?
Ja, där jag kommer ifrån är det antingen den lokala tjackmaffian eller män från icke skidåkande nationer alternativt polacker som står för den delen av brottsligheten.

Nu hejar ju inte jag på sverigedemokrater på nåt sätt, men viljan att åtala någon av sådan politisk övertygelse verkar större än att åtala rena jävla tjuvar som sahlin &co i sossesverige. Kan vara därför statistiken ser ut som den gör. Anmälningsbenägenheten har ju ökat?

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Ja, där jag kommer ifrån är det antingen den lokala tjackmaffian eller män från icke skidåkande nationer alternativt polacker som står för den delen av brottsligheten.

Nu hejar ju inte jag på sverigedemokrater på nåt sätt, men viljan att åtala någon av sådan politisk övertygelse verkar större än att åtala rena jävla tjuvar som sahlin &co i sossesverige. Kan vara därför statistiken ser ut som den gör. Anmälningsbenägenheten har ju ökat?

Jag är faktiskt inte tillräckligt påläst för att säga att något är på det ena sättet eller det andra och i vanliga fall har jag vett nog att inte ge mig in i diskussioner av den här typen. Jag blir bara lite illa berörd av ord som "babbar", verkligheten är tillräckligt skrämmande som den är utan att vi spär på den genom att slänga oss med skällsord.

En liten sidofundering; Åker de skidor i Polen?

Täppas

Guest

Oavsett vad som ligger bakom anmälning/dom så ur ett rent egoistiskt perspektiv (och funkar ju bäst för de flesta här inne) möter jag hellre Tobleronetanten än järnrörskillen på gatan... tack och lov har Karma hunnit ikapp båda dessa individer :tummenupp
blir spännade och se vad som händer med oss övriga när Karma knackar på dörren :näsblod

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA