SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Men tåö att upprepas....Det har konstaterats för väldigt länge sen
Men tåö att upprepas....Det har konstaterats för väldigt länge sen
Men tåö att upprepas....
För att en grej jag beställt som skickas inom Sverige med FedEx Priority Overnight har en beräknad leveranstid på över en vecka. Det var en jävla lågprioriterad och lång nattjävel det, miffon!
Hehe. Jag fick SMS i måndags om ett paket som skickades från Tyskland (Typ i Onsdags förra veckan) fanns framme och jag kunde boka leverans.
Tidigast var nästa vecka.
Aaaaa, jag hämtar nog skiten själv va.
Kan vara detta som hänt medHade mitt paket bara funnits på närmsta utlämningsställe så hade jag gjort detsamma, men mitt paket verkar sitta fast på första terminalen efter stället där avsändaren lämnade det. Dvs inte ens i närheten av mig. Och därifrån beräknas det ta över en vecka. Inom Sverige. Med priority overnight...
http://www.expressen.se/nyheter/sparkade-ministrar-far-miljonfallskarm/
"De ministrar som sparkades efter IT-skandalen på Transportstyrelsen får nu sina miljonfallskärmar.
Beslut från Statsrådsarvodesnämnden, som Expressen tagit del av, visar att Anders Ygeman och Anna Johansson nu tillsammans beviljas avgångsvederlag på motsvarande 3,2 miljoner kronor.
Statsrådsarvodesnämnden tog besluten vid ett sammanträde i onsdags.
Inrikesminister Anders Ygeman (S) och infrastrukturminister Anna Johansson (S) tvingades båda avgå i samband med en presskonferens den 27 juli ledd av Stefan Löfven (S). I samband med detta avgick även sjukvårdsministern Gabriel Wikström (S), dock av hälsoskäl.
Veckorna efter detta ansökte samtliga tre ministrar om avgångsersättning från Statsrådsarvodesnämnden, vilket nu har beviljats genom beslut av nämnden.
Anders Ygeman och Anna Johansson får 133 000 kronor per månad i ett år
Om Ygeman, numera gruppledare för Socialdemokraterna i riksdagen, skriver nämnden:
"Nämnden bestämmer att avgångsersättning ska betalas till Anders Ygeman med 133 000 kronor per månad för tiden från och med den 27 juli tills vidare, dock längst till och med den 26 juli 2018".
Nämnden beviljar samtliga tre ministrar denna avgångsersättning med 133 000 kronor per månad under ett år - totalt 1 596 000 kronor."
Kan jag också få ett par miljoner om jag säljer ut rikets säkerhet till främmande makt?
Dags att återinföra ämbetsmannaansvaret...Det kan du. Men då måste du först se till att du hamnar i så pass hög position att din klantighet kan få sådana konsekvenser.
Kort sagt kan man kanske säga att ju fler man påverkar med sina dumheter, desto mer ersättning får man när man blir fockad.
Kan jag också få ett par miljoner om jag säljer ut rikets säkerhet till främmande makt?
De kan inte hjälpa det .Det är en defekt i hjärnan vissa saknar empatiEn katt gjorde mig förbannad.
Det var en svart, väldigt fin, väldigt död katt.
Den låg mitt i gatan, överkörd.
Ingen tog bort den, ingen brydde sig om denna döda katt, tycker att man åtminstone stannar och kollar katten / flyttar den från vägen där den blir överkörd igen.
Jag blev väldigt illa berörd, är djurvän av hela mitt hjärta och blir ledsen av denna o-respekt.
En katt gjorde mig förbannad.
Det var en svart, väldigt fin, väldigt död katt.
Den låg mitt i gatan, överkörd.
Ingen tog bort den, ingen brydde sig om denna döda katt, tycker att man åtminstone stannar och kollar katten / flyttar den från vägen där den blir överkörd igen.
Jag blev väldigt illa berörd, är djurvän av hela mitt hjärta och blir ledsen av denna o-respekt.
Nää, jag pallade upp den vid ett övergångsställe, så det såg ut som om den ville gå över, sen la jag mig i gröset med en Go-Pro för att se om nån stannade.Gick du ut och flyttade den och gav den en värdig begravning?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|