SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sedan 16 - ish har jag åtminstone tänkt mer på mus istället.Får bara tonårskillar tänka på pattar? Nu blev jag förbannad också!
Konstigt nog.
Sedan 16 - ish har jag åtminstone tänkt mer på mus istället.Får bara tonårskillar tänka på pattar? Nu blev jag förbannad också!
It´s all in the wristDet svagaste materialet i universum - hela verktyg.
Det starkaste materialet i universum - trasiga verktyg.
Skillnaden är den magiska knäppen. ????
Vem sade att magi hör till sagorna?It´s all in the wrist
Något spån har flyttat min cykel (tramp) i cykelförrådet för de tyckte antagligen att den stod i vägen. Att rulla en cykel som är låst är måttligt begåvat så nu står jag med en trasig eker i bakhjulet...
Samtidigt någon annanstans i Stockholm skriver en annan cyklist ett argt inlägg om hans korkade granne som ställer cykeln mitt i vägen i förrådet så att han tvingas flytta cykeljäveln.
Saxat från Joakim Lamottes sida:
”Jag är här”-aktivister försvarar sexualförbrytare.
Igår dömdes en av talespersonerna för ensamkommande afghaner för sexuellt övergrepp mot en minderårig flicka. När mannen skriver på sin Facebooksida att han kommer ta paus från medverkan i medier får han stöd av många svenska kvinnor i kommentarsfälten. Flera menar att han är oskyldigt dömd och anklagar den minderåriga flickan för lögner.
När jag läser kommentarerna slår det mig att många av namnen är bekanta. Ofta har jag sett dem i mina egna kommentarsfält när jag granskat våldtäkter. Men istället för att stå på offrens sida har de lagt all energi på att ge sig på personer som varit upprörda över vad som skett.
Misstanken börjar växa att det är personer som tillhör gruppen ”Jag är här”, som säger sig vilja motverka näthat men i själva verket ofta försöker tysta ner sådant som inte passar deras egen agenda. ”Jag är här” har exempelvis gjort flera riktade attacker mot min Facebooksida med syfte att försöka stänga ner den.
Mina misstankar gör att jag vill undersöka hur många av personerna i den sexualbrottsdömde mannens kommentarsfält som tillhör gruppen ”Jag är här”. Vidare granskning visar att nästan alla av de som skickar kramar och hjärtan till mannen som ofredade en flicka sexuellt förra året tillhör gruppen ”Jag är här”. Jag lyckas identifiera 22 stycken (21 kvinnor och 1 man) från ”Jag är här” som gör ett aktivt val att stötta en dömd sexualförbrytare och därmed förminska en minderårig flicka som tagit mod till sig att berätta om de övergrepp hon utsatts för.
Många av dessa människor kallar sig för feminister. Personligen undrar jag vad som slagit slint i deras huvuden.
Detta är vad ”Jag är här”-aktivisterna har skrivit på den dömde mannens Facebooksida:
”Jag är här”-aktivist nr 1 (kvinna):
Hoppas du kan börja se framåt snart igen och känna hopp inför framtiden. Och ja, du är en riktig feminist. Den bästa sorten!
”Jag är här”-aktivist nr 2 (kvinna):
Men vilka kontraster i livet. Men så jobbigt för dig. Ta hand om dig XXXX.
”Jag är här”-aktivist nr 3 (kvinna):
Hoppas du överklagat.
”Jag är här”-aktivist nr 4 (kvinna):
Det är viktigt att du tänker på dig själv just nu och att du gör det du orkar för din skull.
”Jag är här”-aktivist nr 5 (kvinna):
Jag har aldrig träffat dig men mitt hjärta vet att du är oskyldig. Ta hand om dig. Det är de starkaste, modigaste och bästa människorna som blir utsatta för de värsta påhoppen.
”Jag är här”-aktivist nr 6 (kvinna):
Ta hand om dig!
”Jag är här”-aktivist nr 7 (kvinna):
Ta hand om dig bästa XXXX!
”Jag är här”-aktivist nr 8 (kvinna):
Så mycket du går igenom! Ta en paus nu och samla krafter!
”Jag är här”-aktivist nr 9 (kvinna):
Ta hand om dig! Du är så viktig för mänskligheten!
”Jag är här”-aktivist nr 10 (kvinna):
Vi som varit med under utredning och domstol samt haft insyn i ärendet vet att du är utan skuld.
”Jag är här”-aktivist nr 11 (man):
Jag tror på dig. Och tror inte du är skyldig till detta. Hoppas du kan resa dig och gå vidare. Du har många som stöttar dig.
”Jag är här”-aktivist nr 12 (kvinna):
Ibland är det bara så jävla krångligt att vara människa! Men du är varken bättre eller sämre än tidigare.
”Jag är här”-aktivist nr 13 (kvinna):
Kram. Du vet var jag finns när du behöver mig. Ta hand om dig.
”Jag är här”-aktivist nr 14 (kvinna):
Styrka till dig!
”Jag är här”-aktivist nr 15 (kvinna):
??????
”Jag är här”-aktivist nr 16 (kvinna):
Jag har den djupaste respekt för dig och sörjer över att det finns illasinnade människor och orättvisa domslut. Kom snart tillbaka.
”Jag är här”-aktivist nr 17 (kvinna):
Käre fine XXXX. Vet att du aldrig skulle göra någon illa. Du som har ett så gott hjärta! Glöm aldrig att vi är så många som älskar dig och är tacksamma för allt du gjort!
”Jag är här”-aktivist nr 18 (kvinna):
Jag har varit så ledsen och arg för det du blivit utsatt för. Men jag hoppas att du vet att vi är många som tror på dig och som vet att du är oskyldig. Jag är övertygad om att det finns motiv bakom anklagelserna.
”Jag är här”-aktivist nr 19 (kvinna):
Smärtan för dig personligen förstås. Ur ett allmänt perspektiv kan vi bara beklaga alla de stackars människor som ser som enda utväg att hävda sig i livet genom att spotta på någon annan.
”Jag är här”-aktivist nr 20 (kvinna):
Ledsen att höra detta. Ta hand om dig.
”Jag är här”-aktivist nr 21 (kvinna):
Älskade XXXX, ingen skulle väl tro en sådan sak om dig. Vila och ta det lugnt i all den tid som behövs.
”Jag är här”-aktivist nr 22 (kvinna):
Ta hand om dig! Kärlek och styrka!
View attachment 439569View attachment 439570View attachment 439571View attachment 439580View attachment 439581View attachment 439582View attachment 439583
#JagÄrSär går från klarhet till klarhet, sympatisera med förövaren hellre än offret... Fan är det för fel på folk??
Tycker överlag den folkgruppen verkar göra dålig reklam för sig själva. Rena röstmaskineriet för sd.Bedrövligt. Dålig reklam för afghaner
Hmmm,
hur mycket jag än ogillar pampfasoner i allmänhet, och Eliasson i synnerhet......
så står det väl ändå att ingen säkerhetsklassad information röjts, dvs de/han beslutade att bryta mot lagen men hann aldrig genomföra det praktiskt. En mer relevant liknelse blir då att farbror blå givetvis inte kan ta dig för fortkörning för att du skrivit på nätet att du tänker köra för fort någon gång snart.
Räddad av klockan alltså.
Och hur ”vet” man att ingen fått tillgång till några uppgifter?
Hur kollar man old school tex fota av skärmen när ett visst register visas lokalt på datorn? Etc
Ja men det kan ju vara visat av behörig (men fotograferat och sedan spritt av obehörig... eller dubbelskärm eller...)
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|