Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Människan på jobbet som inte har vett att vara trevlig i en mailkonversation. Vi känner inte varandra och ett fel har uppstått. Vederbörande utgår från att felet är mitt och inleder inte ens mailet med ett enkelt hej innan avhyvlingen kommer.
Till saken hör att felet beror på att jag fått oriktiga uppgifter av tredje part. En part jag ställde mot- och kontrollfråga till för att riktighet skulle uppstå. Vilket jag upplyste om.
Hur jävla svårt ska det vara att ha hyfs och hövlighet samt vara en gnutta ödmjuk innan man får för sig vems felet är!?
Kollegan är nu på min shitlist, den har inte vett att be om ursäkt när frågetecken uträtas.
Folk man tvingas interagera med är fan den värsta sorten, speciellt om de inte fått memot om att man kommer längre med socker än med vinäger.
Den senaste veckan verkar varenda människa jag haft kontakt med vara helt jävla dum i huvudet. Ingen som helst känsla för kommunikation över huvud taget.
T.ex. har jag, vid upprepade tillfällen sedan mars 2017, försökt kommunicera med ett större fastighetsbolag här i stan då jag fått info om att det funnits planer på att bygga om en skolbyggnad där vi har en del utrustning placerad. Hittills har jag bara fått som svar att "det där ligger längre fram i tiden, så vi har inga fasta planer än". Förra veckan hörde de av sig till en av våra andra partners (alltså inte till oss) och nämnde att de skulle påbörja rivningen av skolan under nästa vecka.
Nu förväntar de sig att vi ska demontera all vår utrustning senast under nästa vecka. Att vi har aktiva kunder som är beroende av utrustningen och att vi enligt avtal måste avisera avbrott minst två veckor i förväg är tydligen inget de bryr sig om. Dessutom vet jag fan inte hur jag ska lösa det även om jag för 2-3 veckor på mig då de inte kan ge ett rakt svar på frågan om vi får finnas kvar på fastigheten över huvud taget.
Till saken hör att både fastighetsbolaget och företaget där jag jobbar* är kommunalt ägda, så man kunde ju tro att det skulle finnas en viss samarbetsvilja, men icke.
Utöver det har jag bl.a. ett större pågående projekt där Trafikverket sitter på triumfkorten, och de är minst sagt osmidiga att ha att göra med.