Road rage..
Rullar fram i skorven med släpan bakpå, trefilig sträcka och håller mig i högerfilen som snart svänger av. Mittfilen blivande högerfil om man ska rakt fram är ganska välfylld, förslagsvis lite vaken ifall någon figur hastigt kommer på destinationserror men det verkar safe...
Buller o brak kommer det en skåpa från vänsterfilen och hittar på något vis en lucka i mittfilen men inte i högerfilen för där är.. var jag
Tvärnit och jag hänger mig på mistluren, ganska sällsynt för att vara mig då jag brukar ha överseende med lågbegåvade. Det här var dock inte nära utan idioten var på väg att klippa halva bilen, helt handlöst och fort gick det. Mittfilen delar sig även så jag visste att jag hade med ett geni att göra som inte såg var vägen leder två billängder framåt utan försöker skrota mig istället.
Släpet till trots stämplar jag upp bredvid och samlar in lite bilder ifall detta leder någonvart, föraren håller upp handen för ansiktet men inte ens det kunde han göra ordentligt. Några meter senare försöker han köra ifrån och sätter häftigt upp ett finger mot rutan. Det gjorde väl varken till eller ifrån och vet inte vilken nytta det skulle göra, jag var mest grinig. Kör om och bromsar ner, körriktningsvisar att jag vill något men han trilskas och försöker smita. Ett 50-tal meter senare lyckas jag låsa in han i en bussfil, kliver ur vänder blicken mot Bygg-Bob 1 och 2 som kastar upp dörren o rycker till.. tror han glömde ta av sig bältet. Ser hur han famlar efter något i dörren, typ tillhygge men ångrar sig eller försökte bara imponera. Jag stövlar runt och börjar väl med
Vad i helvete är problemet? fast jag chansa inte utan använde engelskan från start. Ser hur han snabbt överväger att svara på något obegripligt men vill förmodligen kunna prata sig ur detta. Han försöker kontra med åtminstone begriplig engelska, eftersom jag har ett verbalt övertag ger han upp och får fram ett sorry men att han bara kört om mig. Jag förklar artigt och tvetydigt att nästa gång blir han överkörd, dumskalle.
Var nog hes halva dagen sen, enda positiva är att jag var lugn som en filbunke efter att fått ur mig lite gorma. Skulle inte förvåna mig om han aldrig såg mig, ni vet döda vinkeln o sånt avancerat och därav hans försök till ursäkt men det gör mig inte mer nöjd.
Sthlm, vit skåpa typ mellanstor fransk/tysk/japansk same same med utländsk reg.skylt som började med LB (inte landskoden som jag inte minns). Kan inte köra, håll undan inte minst med mc =/