Trist, är du på benen redan eller?Citerar mig själv från några sidor sedan. 8/9 2019.
Trist, är du på benen redan eller?Citerar mig själv från några sidor sedan. 8/9 2019.
Trist, är du på benen redan eller?
Du borde ju ha kallare, du bor ju längre norrut... Fick skrapa på bilen igen (har varit frost ett antal nätter här i september) och frugan var mindre glad på sina blommor som stått ute, de ser inte så glada ut. Har varit på Gotland en vecka så vi har inte kunnat fixa det här hemma.Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att vi var tvillingar men så snygg är jag ju inte..
kallt utav hlvt imorse (+2), skotervantarna sitter inte på hojen (det är inte oktober ), årliga punkteringen på hojen och jag är tvärfattig.
Plus en på den!Ännu en jävla gång står kylskåpet öppet när man kommer upp på morgonen. Ska det vara så jävla svårt att göra självstängande kylskåp!?
Ännu en jävla gång står kylskåpet öppet när man kommer upp på morgonen. Ska det vara så jävla svårt att göra självstängande kylskåp!?
Jag trumfar dig. Jag blev påkörd och har ont som fan. Hojen kommer nog skrotas...
Bara att justera lutningen på kylhelvetet, antingen med justerbara fötterna eller lägg distanser mellan golv och kylfan.
Tunga saker i dörrfacken närmast handtaget hjälper också till.
Finns ju inget värre än varm öl & sprit på morronen när man behöver återfukta sig.
Äh men vaffaen...
Fortfarande ont?
Sitter som platschef. Sitter i en mindre trevlig sits där en del av min avdelning ska avvecklas. 5 st herrar som egentligen skulle gått i pension inom 3 år men nu ska de flyttas över till en annan myndighet där man kommer röra runt i hela deras tillvaro. Mår piss över detta då jag känner för personalen.
Samtidigt pushar min chef mig till att gå på en helvetes massa möten där man planerar hur övergången ska gå till. Har försökt få dem att lyssna och lugna ner sig ett par år men nu har alla förbanna konsulter lagt så mycket tid på detta projektet så nu måste de genomföra övergången för att visa resultat..
Samtidigt avvecklar jag en del av min egen verksamhet och därav kanske även min platschefsroll. Är jag en fullständig idiot eller bara lojal mot min arbetsgivare?? Har sökt nytt jobb för en vecka sedan och hoppas jag får napp inom några veckor. Det här arbetet håller på att ta knäcken av mig både hemma och här "hemma"... Förbannad? Tja det är nog i underkant
Att behöva säga upp personer man jobbar med är piss har själv provat på att vara mitt i mellan chef o fick nog när jag fick en lista med namn o pers nummer och order att säga upp dessa.
I dag är jag en vanlig 06;45- 16;00 och skiter i om företaget finns kvar i morgon eller ej sköter mig o mitt det räcker.
Dessutom kan jag som arbetare vara ledig ca 2,5-3 månader om året vilket var totalt omöjligt som mitt i mellan chef.
Tack för bra input från er som vet vilken sits jag är i. Kanske är fel jobb för mig? Dock anser jag att jag tillför mycket mer i denna position än jag gjorde tidigare. Min chef, beställaren till mina projekt, byggledare ja alla är nöjda. Ska tilläggas till tidigare beklagning är att jag ej har yttersta personalansvaret men min chef är en sån f*tt* så han håller sig undan från dessa möten.
Visst detta ingår i min arbetsuppgift att försöka göra detta så smidigt som möjligt. Dock så har dessa gubbar jobbat i mellan 15-30 år på samma arbetsplats och alltid ställt upp med minimal sjukfrånvaro och är såpass nära pension så det är det som gör mig mest förbannad! Den gamla skolan ska man värna om som har byggt det här landet.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|