Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag behövde bara identifiera 08 så förstod jag vad felet var...

Hur fan kan så många vilja tränga ihop sig på ett så dysfunktionellt ställe?

Släktingar jag har där tjatar på mig om att jag ska komma och hälsa på, och jag försöker ducka så gott det går.

Man är ju förbannad redan innan man tagit sig in från Arlanda, bilköer, avstängningar, köolyckor, folk som kör som idioter för att tjäna ett par billängder i sirapen som dom kallar trafik.

Sedan kommer man in i stan, där det är en jävla trängsel, folk ska springa i rulltrappor och spilla latte på folk dom passerar.

Sen är det kroglivet på kvällen... Lämnar ingen kommentar på det

Näe fy fan, en kall öl på altanen hemma och titta ut över sjön är sååå mycket bättre för själen

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
De flesta som bor i Stockholm är inte födda där men vill gärna känna sig lite bättre än de som stannade. Det retar gärna de som inte flyttade. :D
Dessutom är riktnumret 08 inte längre förbehållet just den delen av landet. Förutom det faktum att det nästan bara är gamlingar som har fast telefon då. :D

En kamrat, gamling alltså, flyttade ut efter pensionen för en massa år sedan. Jag hittade bara ett 08-nummer men jo han svarade och jo han hade flyttat och tagit med sin fasta telefon med numret. Såg ingen anledning att ändra ett inarbetat nummer! :tungan

Att det nu är lite långsammare med större avstånd i dessa Coronatider passar mig perfekt som ickestressad lantis! :tummenupp

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Idag är jag förbannad för att pissnord har slarvat bort mina däck som jag har beställt till hojen så det kommer att bli en massa problem och ta en jeffla massa tid innan det löser sig!!! :mad::huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag förstod inte ett ord, kan du vara lite mer specifik?

Jag var lite tjurig men det var ingen taxi på hemvägen, vågade mig ut i vänsterfilen och kom förbi innan kön.

20200424-183419.jpg

Nu känns det bättre i.a.f., jag är inte så bra på det här med tapeter men det ska nog lösa sig:

https://youtu.be/1eNSWlu9xKk

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Har jobbat över tre-fyra veckor i sträck jag, fan skönt med pappaledigt.
Gutt, kanske ska skaffa sig en knodd för lite "ledigt" hehe

Det blir bara så tröttsamt när chefen skickar nytt folk på komplexa uppgifter så man själv måste åka och fixa ett större problem än det var från början. Skicka dit mig direkt istället.

Inget illa mot kollegorna, det är inte så lätt innan man lärt sig system och fått in rutiner, men chefen borde kunna räkna ut att det kanske är lite över deras nivå betydligt tidigare.
Särskilt när det är fjärde gången på väldigt kort tid.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gutt, kanske ska skaffa sig en knodd för lite "ledigt" hehe

Det blir bara så tröttsamt när chefen skickar nytt folk på komplexa uppgifter så man själv måste åka och fixa ett större problem än det var från början. Skicka dit mig direkt istället.

Inget illa mot kollegorna, det är inte så lätt innan man lärt sig system och fått in rutiner, men chefen borde kunna räkna ut att det kanske är lite över deras nivå betydligt tidigare.
Särskilt när det är fjärde gången på väldigt kort tid.

Ja man skulle kunna tycka det.
Brukar iofs köra enligt att om man inte kan något så får man helt enkelt hålla på tills man kan det. Funkar inte alltid asbra när man har kunder som väntar i andra änden dock. :(

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Fan va folk är kassa på att köra bil!
Dom åker bil mer än dom kör, även om dom sitter vid ratten.
Idag var jag med om att flertalet mötande började drifta över mot min väghalva! Blir dom hypnotiserade och bara stirrar rakt på mötande fordon och så att säga hamnar dit dom tittar eller vad fan händer?
Den sista jäveln som gjorde så, så började jag styra över mot deras väghalva... jävlar va snabbt denne förare då vaknade till och styrde tillbaka på sin sida!

Fan vad snabbt jag uppnår min maxdos människa per dag!
Tur jag bor i skogen så jag slipper se så många när jag är hemma...

För övrig upplysning så körde jag bil... så ett extra speciell fordon som blicken fastnar på hade jag inte!

Det va allt för mig för idag... tror jag.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Idag var jag med om att flertalet mötande började drifta över mot min väghalva! Blir dom hypnotiserade och bara stirrar rakt på mötande fordon och så att säga hamnar dit dom tittar eller vad fan händer?
Den sista jäveln som gjorde så, så började jag styra över mot deras väghalva... jävlar va snabbt denne förare då vaknade till och styrde tillbaka på sin sida!

För övrig upplysning så körde jag bil... så ett extra speciell fordon som blicken fastnar på hade jag inte!

Så in i helvete kassa på att köra bil, man undrar ju vad det är som är så svårt? Grönt betyder kör, rött betyder stanna och hålla sig mellan linjerna, det måste vara folk som misslyckades med att fylla i målarböcker när dom var barn...:huvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Samma här, möter jag grannarna (händer en gång i månaden) så räcker det för den dagen, och då tycker jag bra om mina grannar.

Måste jag åka in och handla så gör jag det antingen tidigt, eller strax före stängning, och ändå hinner jag bli irriterad på minst en annan kund i butiken.

Dessutom hinner jag på den milen möta flera idioter i trafiken.

Sist jag åkte kollektivt kom en människa och satte sig brevid mig, trots att det fanns gott om plats att stå i gången.

Fy fan...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

När man kör stort fordon med plogblad i fronten så brukar de flesta hålla sig långt bort på sin kant. :hihi
Så, alltså, skaffa en rejäl pickis och montera ett rejält blad i fronten. ::näsblod

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har en pickis, behöver bara hitta en spetsplog som ser vass ut...

Det var minsann svårare än jag trodde att hitta en fast spetsplog, det verkar mest bara vara vikplogar, så fjunigt.
Men bysmeden kan säkert snida ihop en rejäl spetsplog annars. Om den bara ska krossa audis och liknande otyg så behöver den ju inte ha bra arbetsvinkel och sånt där.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var minsann svårare än jag trodde att hitta en fast spetsplog, det verkar mest bara vara vikplogar, så fjunigt.
Men bysmeden kan säkert snida ihop en rejäl spetsplog annars. Om den bara ska krossa audis och liknande otyg så behöver den ju inte ha bra arbetsvinkel och sånt där.

Näe, den kan ju till och med vara fast monterad, jag har ju inget behov avv att kunna sänka den till ploghöjd heller :mad:

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS