Idag är jag förbannad därför att...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Kan man inte backa rakt, eller åtminstone - ish så får man väl för satan ge upp projektet och låta frugan köra istället.

...det är bara det att när han kör fram - för att backa - kommer nästa imbecill "å titta där - en lucka" och ställer sig tvärs över som på bilden. :gnissla

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Detta:
View attachment 453843

Även om det är en trivial sak att bli upprörd över undrar jag ändå vad det är för sorts felvaggade jävla idioter som inte klarar av att tänka längre än så här? Det här är ju ett beteende som man stöter på även på andra ställen i vardagen och jag upplever att det blir allt vanligare. Är det så att mänskligheten håller på att degraderas, likt filmen Idiocracy, eller är det bara en tillfällig svacka?

Perfekt tillfälle att backa in släpet precis framför nosen på hans bil, för gör han sådär kan han nästan garanterat inte backa med släp.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Perfekt tillfälle att backa in släpet precis framför nosen på hans bil, för gör han sådär kan han nästan garanterat inte backa med släp.

Jag hade funderingar på att "stänga in" honom som du föreslår, men jag är väl lite för konflikträdd för att gå hela vägen. Jag backade faktiskt fram emot honom, man jag valde att stanna på tillräckligt avstånd så att han precis kunde kränga sig förbi när han var klar.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
...det är bara det att när han kör fram - för att backa - kommer nästa imbecill "å titta där - en lucka" och ställer sig tvärs över som på bilden. :gnissla

Den sortens imbecilla individer fick mig att muttra på "Återbruket" igår. Det brukar vara samma nötter som inte har sorterat hemma utan tillbringar en smärre evighet med att irra mellan containrarna.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Screenshot_20200504_134411_com.huawei.systemmanager.jpg

Har sida efter sida med samma nummer:mad: och det kommer nya nummer hela tiden.
Borde klassas som hemfridsbrott

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag hade funderingar på att "stänga in" honom som du föreslår, men jag är väl lite för konflikträdd för att gå hela vägen. Jag backade faktiskt fram emot honom, man jag valde att stanna på tillräckligt avstånd så att han precis kunde kränga sig förbi när han var klar.

Det känns som jag är i minoritet som tänker på hur jag parkerar. De flesta verkar tro de är ensamma eller så kör de efter devisen Du flyttar dig när jag kommer!:(
Gladde mig när jag fick se när de kom för att tömma containrarna och två som parkerat "egoistiskt" blev instängda! :Bugar
Dj..ar vilken panik de fick! :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har kompisar som har som hobby att uppehålla försäljare så länge som möjligt, jag bara hatar dom.

Kommer osökt att tänka på min far. Det agg han hyser mot telefonförsäljare... Dess like finns helt enkelt inte.

En gång ringde en ung kvinna och frågade efter min mor på typiskt artigt telefonförsäljarmanér. Farsan ruttnade direkt och frågade kvinnan, på ett så otrevligt sätt som han helt enkelt förmådde uppbringa, vad i helvete hon ville hans fru. Det visade sig att det var dottern till min mors vänner som ringde... Efter att farsan bett tusen gånger om ursäkt och vidarebefordrat telefonen till min mor som bad åter tusen gånger om ursäkt så fick flickstackaren bara ur sig "Jag tycker synd om den telefonförsäljare som råkar ringa till er..." :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker att det är enklast att svara och be dem att inte återkomma. Då slipper jag en massa blockerade samtal.

Man kan också registrera sig hos Nix (detta i sig brukar funka ganska bra, även om ett fåtal fortfarande envisas med att ringa) och påtala för den som ringer att numret är Nixat. Det kan tydligen resultera i repressalier ifall företag håller på och ringer rundor till Nixade nummer så det brukar ta skruv.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Kommer osökt att tänka på min far. Det agg han hyser mot telefonförsäljare... Dess like finns helt enkelt inte.

En gång ringde en ung kvinna och frågade efter min mor på typiskt artigt telefonförsäljarmanér. Farsan ruttnade direkt och frågade kvinnan, på ett så otrevligt sätt som han helt enkelt förmådde uppbringa, vad i helvete hon ville hans fru. Det visade sig att det var dottern till min mors vänner som ringde... Efter att farsan bett tusen gånger om ursäkt och vidarebefordrat telefonen till min mor som bad åter tusen gånger om ursäkt så fick flickstackaren bara ur sig "Jag tycker synd om den telefonförsäljare som råkar ringa till er..." :D

Det var inte jag, men det hade kunnat vara.
En yngre kvinna ringde på vår fasta telefon en kväll och frågade efter min fru.'Jag undrade vad hon ville min fru och fick till svar att det var bara henne hon ville tala med.
Så jag förklarade att i mitt hem bestämmer jag vem min fru talar med, så om hon ville berätta vad det gällde så skulle jag överväga att låta hustrun få telefonluren.
Kvinnan i andra änden gick all in bananas över hur jag kunde göra så vilket gjorde att jag spädde på lite till.
Önskar jag hade fått höra henne i deras fikarum efteråt.
Nu när det ringer säljare så låter jag intresserad en stund och sen lägger jag ifrån mig telefonen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Förra året ringde det en presumtiv kund till mig från ett företag vars namn med tankarna på en annan planet och god vilja kan ha likheter med Viasat. Viasat blir man enklast av med genom att säga att man saknar TV.

- Hej, det är Ove från "Sat....." har du tid över nu?
Jag svarade min vana trogen att jag har ingen TV, och förväntade mig ett snabbt klick i luren. Men den här jäkeln fortsatte ju tjata, jo men jag undrar om du har tid över...
Tror min nästa replik kan ha varit att jag inte ska köpa någonting.

Till slut trillade ju ändå polletten ner hos mig innan jag hunnit be honom dra åt helvete.

Och på nåt sätt lyckades jag trots den dåliga öppningen ändå få göra jobbet åt dom. :rodnar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag NIXade alla mina nummer så fort möjligheten gavs, och har sedan dess avskaffat alla nummer utom ett mobilnummer, men nu kollade jag och det hade fallit ur registret, så jag registrerade det igen.

Jag har annars på sista tiden manuellt blockerat alla nummer som har varit försäljare, det tar mig tre sekunder efter att jag har tryckt bort samtalet.

Jag råkade dock blockera ett kundtjänstnummer som behövde få kontakt med mig, då ringde den stackars kundtjänstarbetaren upp mig från sin egen mobiltelefon.

Han sa att det inte var första gången dom hade behövt få tag på kunder och det visade sig att dom hade blockerat numret, tydligen hade någon chef satt kundtjänstarbetarna på att ringa runt med "erbjudanden" när det var lite samtal in till kundtjänsten, från samma nummer som kundtjänsten använde.

Det gäller att inte skita ner sitt riktiga telefonnummer.

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Hoj
2 britter och 1 svenne
När säljare ringer mig säger jag bara:

-Jag har inga pengar.

Det går inte att argumentera emot det, de vet helt enkelt inte vad de ska svara. Brukar bli rätt tyst i luren. LOL

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
När säljare ringer mig säger jag bara:

-Jag har inga pengar.

"Du behöver något av våra SMS-lån med VÄLDIGT låg ränta, ända ned till 45% kan du få!"

Själv ställer jag en enda fråga efter att de presenterat sig. "Försöker du sälja något?" Får jag inte ett snabbt "nej" läggs luren på med orden "Tack och hej!". Hövligt, snabbt och enkelt utan (undermedvetet eller ej) dåligt samvete.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS