Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Var drar du gränsen för skambud?

Är den värd mer än 5000?
Frisk i motorn men skabbig utanpå?

Skambud är väl neråt hälften av det som står i annonsen. Värdet vet jag inget om förrän den är såld.:tungan
Jag har inte kollat motorn med komptest eller nånting egentligen. Den startar och går att köra. Ska nog prova att renovera slavcylindern till kopplingen och se om det hjälper.

gundj,
https://www.blocket.se/annons/uppsala/honda_cbr1000f/89703535

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ska nog prova att renovera slavcylindern till kopplingen och se om det hjälper.

Ut och gör lite "snabba och riviga starter" så kanske lite brutalare kopplingsslir nöter bort eventuell rost. Max två slirstarter efter varandra innan du väntar 5 minuter för kopplingen att svalna. Sen är det ju roligt att busa lite!

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Om inte Mäkinen tackar nej till sex så kan jag plocka den.

33 år gammal hoj med 8000 mil på mätaren.
Vad kan lixom gå fel?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Ut och gör lite "snabba och riviga starter" så kanske lite brutalare kopplingsslir nöter bort eventuell rost. Max två slirstarter efter varandra innan du väntar 5 minuter för kopplingen att svalna. Sen är det ju roligt att busa lite!

Jag plockade bort slavcylindern och annonsen. Ingen idé att sälja saker gratis.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Hade det varit bakbromscylindern till Suckijuckin så hade blivit bra. Nu är jag mest upprörd över att den inte dyker upp, var lovad leverans i början av april.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Körde sonens trehjuling nedför en backe och vurpade. Farten var inte hög men foten hamnade under kroppen och vreds i en konstig vinkel. Kändes inte så farligt först men nu jävlar är foten stor som en fotboll och har den där underbara pulserande smärtan som gör det omöjligt att sova.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Körde sonens trehjuling nedför en backe och vurpade. Farten var inte hög men foten hamnade under kroppen och vreds i en konstig vinkel. Kändes inte så farligt först men nu jävlar är foten stor som en fotboll och har den där underbara pulserande smärtan som gör det omöjligt att sova.

Finns det film?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns det film?

Nuförtiden finns det alltid film...

Fördelen med att vara så gammal som jag är att jag gjorde alla korkade grejor (nåja, dom flesta, jag gör fortfarande en del korkade grejor) innan folk alltid hade en kamera på sig för att filma det...

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Nuförtiden finns det alltid film...

Fördelen med att vara så gammal som jag är att jag gjorde alla korkade grejor (nåja, dom flesta, jag gör fortfarande en del korkade grejor) innan folk alltid hade en kamera på sig för att filma det...

Samma här, även om jag önskar att vissa dumheter filmats i avskräckande utbildningssyfte.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Samma här, även om jag önskar att vissa dumheter filmats i avskräckande utbildningssyfte.

Fast det där bygger på missuppfattningen att man kan lära av andras misstag.:D
Det är alltid någon som tror att brutna nackar beror på att saker inte utfördes av dem själva och ska visa hur man egentligen gör.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är alltid någon som tror att brutna nackar beror på att saker inte utfördes av dem själva och ska visa hur man egentligen gör.

Oja, hade det funnits film på när jag åkte på skuffen på en volvo som hoppade över järnvägsövergången så tror jag snarare att någon annan hade försökt samma sak, även om det hade inkluderat film på mig i gipset efteråt...

Hemligheten är att inte vara allt för onykter för att hålla fast sig, men tillräckligt full för att försöka:3freak:dummer:gråta:brynad

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj

Nej nej, jag menade alltså att det skulle avskräcka mig själv från att göra samma dumma sak fler gånger.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Finns det film?
Frugan visade det på videosamtal, så det spelades tyvärr inte in.
Möjligen är det också nån granne som filmat genom fönstret. Isåfall lär du väl se kraschen på en bloopers-video om några år.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS