Nej, jag har inte speciellt många avbrott per år, inte ens om man räknar med planerade avbrott.
Förra gången var det ju en storm som välte träd och spolade bort vägar i hela länet, då var jag utan i en dag, sonen som bor lite utanför stan var utan i två dagar, men han hade lämpligtvis mitt elverk som han lånade i somras.
Den här gången var det klibbig blötsnö, faktiskt den värsta snö jag varit med om, den fasnade på allt.
Jag var tvungen att gå ut och skrapa av antennen på bilen för att den böjdes 90 grader av tyngden, och det är en 1mm rostfri pinne som det aldrig brukar fästa på.
Så det är nog inte så konstigt om någon luftledning någonstans föll ner, eller att något träd föll över ledningen.
Snubben i din Artikel bor där kärnkraften gjorde nytta, nu vill han ta bort elområdena i Sverige för att vi som producerar el för köpa den för billigt...
Tuff luck, lobba för att det byggs kärnkraft där du bor istället, för även om det skulle bli billigare för dig och dyrare för mig att ta bort elområdena så skulle han ändå ha avbrotten kvar...
Det är brist på överföringskapacitet och produktion i södra landsändan som är problemet.