Ljud är ju som bekant subjektivt, däremot brusreduceringen är "bäst i test". Jag grät inte ens när jag betalade 3k men det tog tid att bestämma sig - snål som man är. Enda nackdelen är idén från den idiotiska igenjören som tyckte att den inte kan vara "på" medans den laddar utan man får lyssna på den i avslaget läge (den slår av sig självt) vilket då ger ett burkigt ljud. Svettiga öron får man men går att ha på sig timtals utan att få "tryck-ont". Lyssnar alltid med sladd, aldrig med BT.
Man brukar väl säga att Sony och Bose har liknande ljudbild med lite dominant bas, men Sony's brusreducering har varit bättre sedan start.
Jag har några billiga (=värdelösa) brusreducerande lurar med blåtand, jag lyssnar också alltid med sladd, men det är lika dåligt ljud då, men man spar batteri genom att använda sladd, så det är därför jag gör det.
Jag har använt dom sladdlöst ibland när sladden har varit i vägen, typ när jag klippt gräs, och med både blåtand och brusredusering på käkar dom batteri så f-bannat....
Jag kanske köper ett par begagnade Sony snart, från en som uppgraderar...
Jag har också haft Sonys lurar sedan de kom ut och jag är vansinnigt nöjd. I vanliga fall är jag lite snobbig när det gäller ljudprylar så det tog emot lite att köpa ett "svennemärke" som Sony, men är de bäst så är de bäst helt enkelt. Jag har använt dem både på jobbet och hemikring när jag klipper gräset, dammsuger eller bara vill vara ifred. Jag använder dem även när jag kollar på TV och inte vill störa resten av hushållet och ljudbilden funkar bra till alla ändamål.
Jag har bara använt dem med sladd någon enstaka gång och upplever att batteriet räcker tillräckligt länge för att jag ska bli förvånad när lurarna meddelar att de är dags att laddas.
Jag använder således inte lurarna medan de laddas, så det Anders skriver om att de inte kan vara "på" har jag inte tänkt på.
Däremot finns en annan nackdel med lurarna som jag stör mig lite på och det är att de bara kan vara anslutna mot en BT-källa åt gången. Lite irriterande när man, som jag, använder dem i jobbet och ofta glömmer byta källa till telefonen efter att jag varit ansluten mot datorn för något digitalt möte.
Men det är som sagt detaljer och hade jag inte redan haft ett par skulle jag definitivt köpt ett par nu när de har ett mer rimligt pris. Fast den nya modellen kanske man skulle kika närmare på...