Mitt råd är att vägra betala bara. Blir ett himla liv då. Rätt svar tillbaka blir "stäm mig då".
Bevisbördan är svår för Er båda och pengen kanske inte värt trubblet för dom. Så gorde jag och fick fajtas mot Telia eftersom det var en "återförsäljare till Telia" som ställde till det.
Varje gång de kontaktade mig på olika vägar svarade jag bara att jag ALDRIG kommer betala Er för rena bedrägerier..
Min mitt case gällde bara ett abonnemang. Vi bråkade mer än ett år om detta och till slut "godwilla Telia ut mig"...... Det var dock inte Telia som var skurken utan den ÅF de anlitat.
Detta gällde firma telefon det med.
Kolla närlivsen online för t.o.m. kattmaten tog slut imorse så man är ju bra förberedd iaf. Måndag finns första lediga tid för upphämtning av matvaror.. såg likadant ut i grannkommunen också. Nu bor familj nära så det löser sig men andra antisurvivor som mig själv kanske inte har den bekvämligheten så.. tänk efter före.
Mm segt det här, nu har vi krubb så helgen är safe iaf. Sambon var o testa sig idag men jag måste vänta tills på måndag, såg iofs att man kunde beställa hembesök (inte hemmakitet) privat för endast 4000 pengar.
Elektriker inbokad på måndag till lägenheten och tisdag för att dra el till man cave eller hönshuset när hon lyssnar, var bara att avboka efter en månads väntan. Service på hästtrailern inbokat imorgon, 25 års garanti som kräver det och har vi tur godtar dom att koppla loss den där och på när det är klart utan att någon lämnar bilen men inte hört svaret på det.
Men man får väl vara nöjd när man blir frisk istället
Angående det här med att tänka efter före...
Upptäckte att matarskruven på metallsvarvens verktygssläde var totalslut. Inte direkt förvånade, matningen glappade ju som käften på en sosse så det kunde inte gärna vara mycket annat som var boven... Bara att beställa ny gängstav och mutter. Får hem mina inköp och sätter igång att tillverka en ny matarskruv genom att transplantera monteringsdetaljerna från den gamla på den nya gängstaven. Operationen går smidigt, tog ett par timmar att klura ut lösningar och tillverka alla bitar men till slut hade jag en ny uppsättning delar och kunde så påbörja monteringen. Halvvägs igenom monteringen känns det som att något inte riktigt stämmer, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad... Förrän jag får på matarvredet och kan provsnurra för första gången. Fanstyget går ju baklänges hade man varit med ordentligt och tänkt efter lite så hade man ju kanske insett att givetvis ska man ha vänstergänga om man vill ha en skjutande rörelse på muttern när man roterar skruven medsols och omvänt, men jag gick ju bara och beställde vanlig gammal hederlig högergängad skruv eftersom "det är ju alltid högergänga på allt"... tyvärr var jag ju så gott som färdig vid det här laget, så det var ju bara att montera det sista och beskåda detta fullkomliga fenomen man åstadkommit. Konverteringen funkade mycket bra om jag får säga det själv, matningen glappar inte längre utan är helt solid. Men verktygssläden går bakvänt, utåt på högervarv och inåt på vänster...
Prova att vända skruven.
Det blir som när två lokala förmågor skulle cykla chickenrace och gjorde upp innan! Sväng du åt höger så svänger jag åt vänster.
Det blir som när två lokala förmågor skulle cykla chickenrace och gjorde upp innan! Sväng du åt höger så svänger jag åt vänster.
Nä att vända skruven funkar nog inte, den är ju gängad åt samma håll iallafall.Siiitkul hörru
kommer plötsligt uppleva att verktygssläden glider åt är rätt håll.
Skiftnycklar med både höger- och vänstergäng på ställskruven i verktygslådan borde förbjudas - men att återbörda dem till återvinningen verkar alltid glömmas bort - oavsiktligt? Har vi någon pyskolåg här på sporthoj man kan fråga?
Skiftnycklar med både höger- och vänstergäng på ställskruven i verktygslådan borde förbjudas - men att återbörda dem till återvinningen verkar alltid glömmas bort - oavsiktligt? Har vi någon pyskolåg här på sporthoj man kan fråga?
Ja fy f-n! Det enda som är värre än skiftnycklar är felgängade skiftnycklar som öppnas när man ska dra spänna ihop den.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|